Bandenmaat voorwiel New Dink / G-Dink / Grand Dink

Gebruikersavatar
TimTWR
Berichten: 46

Bandenmaat voorwiel New Dink / G-Dink / Grand Dink

Bericht#1 » 15 aug 2018, 13:31

Bij de 6000km is door mijn dealer heel netjes de voorband van mijn scooter vervangen onder garantie. De zijwang van de Maxxis die er door Kymco werd ondergezet had droogtescheurtjes.

In plaats van een Maxxis is het nu een Duro. Heb er nu een paar weken met droog weer op gereden en dat beviel goed. Ik was echter eigenlijk van plan om bij de 9000km beurt vlak voor de winter er een setje Michelin City Grip Winter op te laten zetten. Ik rij niet met sneeuw, maar wel veel in de regen en daarin vond ik de Maxxis maar matig.

Ik zie nu alleen dat er in de maat van het voorwiel van de New Dink (120/70/13) maar héél weinig banden te koop zijn. Michelin maakt sowieso geen banden in die maat. Van een beetje bekend merk zie ik eigenlijk alleen Heidenau winterbanden.

Hoe lossen jullie dat hier op? Zetten jullie er bijvoorbeeld 13/70/13 op? Die maat wordt weer wel gemaakt door Michelin... Zo op het oog lijkt een centimetertje breder wel te passen of zie ik het fout?

Aangezien de G-Dink en de laatste Grand Dink volgens mij dezelfde voorvelg & voorvork & voorspatbord hebben is daar wellicht hetzelfde probleem?
0 x
09/2017 Kymco New Dink - 10750km

Volg mijn ervaringen hier

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Bandenmaat voorwiel New Dink / G-Dink / Grand Dink

Bericht#2 » 15 aug 2018, 13:35

G-dink heeft dit "probleem" inderdaad ook. Ik had het voordeel dat ik toch zoiezo heidenau's wou hebben. Ik heb dus 2 type heidenaus eronder liggen. En ik moet zeggen, die hebben bakken met grip, in elke weerssituatie. Ik ben er ook mee door de sneeuw gereden en dat ging prima.
@henkhouet kan ook beamen dat het zeer goede banden zijn.
1 x

Gebruikersavatar
henkhouet
Voormalig STN Lid
Berichten: 1252

Re: Bandenmaat voorwiel New Dink / G-Dink / Grand Dink

Bericht#3 » 15 aug 2018, 19:38

Ja, dat zijn prima banden.

gr, Henk
0 x

Gebruikersavatar
Bjorn
Berichten: 679

Re: Bandenmaat voorwiel New Dink / G-Dink / Grand Dink

Bericht#4 » 15 aug 2018, 20:52

De New en de G dink hebben een 13 inch voor wiel/band, de Grand dink moet het met 12 inch doen.

Ik heb bij mijn ND er town Schwalbe iceman's onder gehad en hier het hele jaar meer gereden (ook met sneeuw :rock!: ) Goede banden maar wel luidruchtig, net of er een zwerm bijen met je mee vliegt zo zoemde ze.

Nu zit er voor een Heidenau K62 120/70 13 onder en straks achter ook.

!30/70 13 past, je band wordt dan 1 cm breder en totaal ( van onder tot boven) 1.4 cm hoger.
0 x

Gebruikersavatar
Willem13
Voormalig STN Lid
Berichten: 115

Re: Bandenmaat voorwiel New Dink / G-Dink / Grand Dink

Bericht#5 » 16 aug 2018, 00:40

Ik heb onder mijn voorwiel van mijn vorige G-Dink een michelin City Grip laten zetten in één maatje kleiner en dat gaat perfect. Een vriend van mij rijd daar ook nog dagelijks mee.
0 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Bandenmaat voorwiel New Dink / G-Dink / Grand Dink

Bericht#6 » 16 aug 2018, 07:57

FTrotsenburg schreef:G-dink heeft dit "probleem" inderdaad ook. Ik had het voordeel dat ik toch zoiezo heidenau's wou hebben. Ik heb dus 2 type heidenaus eronder liggen. En ik moet zeggen, die hebben bakken met grip, in elke weerssituatie. Ik ben er ook mee door de sneeuw gereden en dat ging prima.
@henkhouet kan ook beamen dat het zeer goede banden zijn.


En ik ook.
De Heidenaus hebben werkelijk formidabele grip
Al rijd ikzelf met een winterband voor en een zomerband achter, omdat ik de winterband die achter zat in 1 zomer finaal aan kaft heb gereden.
Combi bevalt goed.
Maar ik rij 's winters dan ook nauwelijks.
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
TimTWR
Berichten: 46

Re: Bandenmaat voorwiel New Dink / G-Dink / Grand Dink

Bericht#7 » 16 aug 2018, 09:52

Willem13 schreef:Ik heb onder mijn voorwiel van mijn vorige G-Dink een michelin City Grip laten zetten in één maatje kleiner en dat gaat perfect. Een vriend van mij rijd daar ook nog dagelijks mee.


Weet je welke maat dat dan is? Is dat dan 110/90/13?
0 x
09/2017 Kymco New Dink - 10750km

Volg mijn ervaringen hier

Gebruikersavatar
Willem13
Voormalig STN Lid
Berichten: 115

Re: Bandenmaat voorwiel New Dink / G-Dink / Grand Dink

Bericht#8 » 16 aug 2018, 15:04

TimTWR schreef:
Willem13 schreef:Ik heb onder mijn voorwiel van mijn vorige G-Dink een michelin City Grip laten zetten in één maatje kleiner en dat gaat perfect. Een vriend van mij rijd daar ook nog dagelijks mee.


Weet je welke maat dat dan is? Is dat dan 110/90/13?


Zie foto.
Normaal moet het 120/70/13 zijn maar gezien het geringe verschil tussen 110/70/13 kan dit ook en ja dit is gewoon een voorwiel van een G Dink (heb even een foto gevraagd van zijn maat)
Afbeelding
0 x

Gebruikersavatar
TimTWR
Berichten: 46

Re: Bandenmaat voorwiel New Dink / G-Dink / Grand Dink

Bericht#9 » 16 aug 2018, 15:20

Ah dank u!!
0 x
09/2017 Kymco New Dink - 10750km

Volg mijn ervaringen hier

Gebruikersavatar
elyseo
Berichten: 6

Re: Bandenmaat voorwiel New Dink / G-Dink / Grand Dink

Bericht#10 » 07 jan 2021, 12:21

dus een velg van een New Dink past ook op een G dink?
0 x

Social Media

   

Terug naar “Onderhoud en banden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer