Duivelswater ! !

Gebruikersavatar
ROADHOGG
Voormalig STN Lid
Berichten: 1070

Duivelswater ! !

Bericht#1 » 09 sep 2018, 19:03

Op me rit naar de jaarmeting in Ommen ff een afstekertje naar POLO in Kleve gemaakt om een flesje Duivelswater te halen...., Want op verschillende fora wed er zeer lovend over gesproken door motorrijders... En aangezien mijn blokje goed ingelopen is nu ben ik dus aan de Dope gegaan samen met Kuikentje ! ! :rlol:
Wat is Duivelswater??
Afbeelding
Productomschrijving
Het lichtloopsmeermiddel MoS2 vormt op alle wrijvende en glijdende metalen oppervlakken een hoogbelastbare smeerfilm. Het vermindert de wrijving en garandeert een lichtere loop van de aggregaten. Dit levert de volgende voordelen op: wezenlijke brandstof- en oliebesparing, wetenschappelijk aangetoonde slijtagebeperking, hoge bedrijfszekerheid, noodloopeigenschappen.

Toepassingsgebied
Geschikt voor alle gewone motoroliën in benzine- en dieselmotoren met en zonder dieselpartikelfilter (DPF). Turbo- en katalysator-getest. Onze doseeraanbeveling: toevoeging van 3 – 5% aan de motorolie. Bij motorfietsen met natkoppeling maximaal 2% van de olievulhoeveelheid toevoegen.


Werkt het?
Onderweg vanuit Ommen toch maar eens een dosis van het spul aan m'n olie toegevoegd, en het resultaat.... Nadat ik wegreed merkte ik na 2 á 3 Km dat mijn blok anders begon te lopen, het geluid en de trillingen werden minder(je kent ieder rammeltje en geluidje van je eigen blok) en het leek dat ie beter schakelde... (Had altijd nogal moeite om de neutraal te vinden) hoeverder ik reed des te meer was een verandering merkbaar voor mij ! ! Het schakelen ging een stuk soepeler en ik kon de neutraal zonder enig probleem vinden ! ! Ook de stationair loop werd rustiger... Alles bij mekaar doet het spul wel "iets" ! ! Tegen de tijd dat ik thuis was(150 Km) met het spul in mijn blokje had ik een totaal anders lopend blok als daarvoor, ik heb zelfs de stationairschroef wat dichtgedraaid want hij ging beduidend hoger in toeren lopen na een Km of '40-'45 :oops: :rlol:
Voor ieder type blok is de hoeveelheid toevoeging weer anders maar dit staat duidelijk op het blikje vermeld... welk in mijn geval goed is voor 7 Liter olie...
Afbeelding
Of het nut heeft... , Dat laat ik ieder voor zich uitmaken... ! !
Ik ben i.i.g. overtuigd dat het spul wat doet en voor een tientje heb ik zoiets van "baat het niet dan schaad het niet ! !"

Groet Gradje
4 x
"I apologize in case I did not offend you"

DAGRECORD : 465 Km.

https://www.scootertourclubnederland.com/forum/viewtopic.php?f=97&t=9947

Gebruikersavatar
Oldy
Berichten: 823

Re: Duivelswater ! !

Bericht#2 » 09 sep 2018, 19:25

Totdat je blok in mekaar loopt <<< GEINTJE :lol:
Ik heb hetzelfde gedaan maar dan van een ander merk
Afbeelding
Leuk dat hij bij jouw zoveel effect heeft. Bij mij was er op een gegeven moment wel te merken dat hij stationair iets harder liep ;) :sct1:
2 x
Groetjes Oldy :sct1:
Rijd Sym Symphony
Langste rit op één dag 319,5 km
van Alzey naar Krefeld via de Eifel (D) op 13 augustus 2018

Gebruikersavatar
Marco_61
Voormalig STN Lid
Berichten: 723

Re: Duivelswater ! !

Bericht#3 » 09 sep 2018, 19:40

Ik dacht eerst, toen ik de kop las, dat het iets was met alcohol erin. :schater: Is een Brabants trekje. Wij denken dat er altijd alcohol zit, in iets wat vloeibaar is. Gradje gaat de keel smeren, :slurp: maar het is om kuikentje te smeren. :oops:
Gr, Marco.
2 x

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Duivelswater ! !

Bericht#4 » 09 sep 2018, 19:46

Volgens mij doel jij hier op:
Afbeelding
3 x

Gebruikersavatar
ROADHOGG
Voormalig STN Lid
Berichten: 1070

Re: Duivelswater ! !

Bericht#5 » 09 sep 2018, 19:52

:thumbsup: da's wel het spul voor gradje ! !(helaas geen fles gewonnen.... :x )
1 x
"I apologize in case I did not offend you"

DAGRECORD : 465 Km.

https://www.scootertourclubnederland.com/forum/viewtopic.php?f=97&t=9947

Gebruikersavatar
Marco_61
Voormalig STN Lid
Berichten: 723

Re: Duivelswater ! !

Bericht#6 » 09 sep 2018, 19:54

Ja die is belachelijk lekker. Heb je hem al burgemeester gemaakt. Of heb je nog wat bewaard voor mij.
Gr, Marco
1 x

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Duivelswater ! !

Bericht#7 » 09 sep 2018, 19:59

poehee, ik heb net dit weekend achter de rug he. Moeten we maar snel weer meeten met een camping om te overnachten ;)
3 x

Gebruikersavatar
Marco_61
Voormalig STN Lid
Berichten: 723

Re: Duivelswater ! !

Bericht#8 » 09 sep 2018, 20:02

Een nozemminimeeting, 3x woordwaarde.
4 x

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Duivelswater ! !

Bericht#9 » 09 sep 2018, 20:20

Marco_61 schreef:Een nozemminimeeting, 3x woordwaarde.


Ik meld me alvast aan bij deze.
1 x

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Duivelswater ! !

Bericht#10 » 09 sep 2018, 20:20

Werkt dat spul alleen voor schakelbrommers of is het er ook voor 2 en 4takt scooters ?
0 x

Social Media

   

Terug naar “Onderhoud en banden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer