Ventiel vernieuwen

Gebruikersavatar
VincentB
Berichten: 385

Re: Ventiel vernieuwen

Bericht#11 » 13 sep 2018, 15:04

Meatlove schreef:Spuit de band en het ventiel eens in met een sopje van dreft en water. Ook de velgrand.
Daar waar het schuimt, zit het lek.

Beste om mee te beginnen ja. Anders kan je dingen gaan vervangen/repareren die geeneens kapot zijn.
2 x
Record op een dag: 660km

Gebruikersavatar
Elyseo General
Berichten: 494

Re: Ventiel vernieuwen

Bericht#12 » 13 sep 2018, 18:22

En als de band van de velg eraf ligt en je krijgt hem niet opgepomt met je kleine handpomp.
Doe dan de ijslandse banden omleg truuk.
Betje aanstekergas in de band spuiten en ontsteken. Zorg wel dat je iemand hebt die aan het pompen is. Na het op-ploffen daalt de temp snel en krimtpt de lucht weer.

Vond het zelf te veel gezeik, bandenman hier op de hoek deed het voor 5 euro. (ik koop hier wel altijd mijn banden zomer/winter). Wel ff wiel loshalen en meenemen.
0 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Ventiel vernieuwen

Bericht#13 » 13 sep 2018, 19:15

Elyseo General schreef:En als de band van de velg eraf ligt en je krijgt hem niet opgepomt met je kleine handpomp.
Doe dan de ijslandse banden omleg truuk.
Betje aanstekergas in de band spuiten en ontsteken. Zorg wel dat je iemand hebt die aan het pompen is. Na het op-ploffen daalt de temp snel en krimtpt de lucht weer.

Vond het zelf te veel gezeik, bandenman hier op de hoek deed het voor 5 euro. (ik koop hier wel altijd mijn banden zomer/winter). Wel ff wiel loshalen en meenemen.

Nou, dat kan ik je van harte afraden. Dat kan alleen als je weet wat je doet, je een brandblusser in de buurt hebt en je accepteert dat je een exploderende band in je gezicht kan krijgen.

Niet doen dus!
0 x

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: Ventiel vernieuwen

Bericht#14 » 13 sep 2018, 20:05

Ach voor de fun en giggles is het wel leuk en ja je moet wel weten wat je doet :rlol:
Of een bandje afvullen met helium en dan langzaam leeg laten lopen in de zaak is ook wel een leuke grap . :rlol:
Ach in het verleden wel meerdere keren een bandje moeten wisselen van zowel fiets , scoot , brom , auto en een enkele keer een bandje van een vrachtwaggel .
Tegenwoordig hele mooie apparaten ervoor en waarom zou je zelf nog klooien met een band wisselen ?
Er zijn tegenwoordig steeds meer bandenboeren bij gekomen en de meeste dealers leggen ze er ook omheen.
Alleen de ventielen zijn wel makkelijker geworden om te vervangen niks meer met dat gedoe met die binnenband en het ventiel goed positioneren en maar hopen dat er nergens een braampje zat.
Maar 1 ding is niet veranderd is dat je nog steeds baalt als een stekker als da kreng zijn lucht niet houd :nono2: :aaah: .
0 x

Gebruikersavatar
Elyseo General
Berichten: 494

Re: Ventiel vernieuwen

Bericht#15 » 13 sep 2018, 20:06

Meatlove schreef:
Elyseo General schreef:En als de band van de velg eraf ligt en je krijgt hem niet opgepomt met je kleine handpomp.
Doe dan de ijslandse banden omleg truuk.
Betje aanstekergas in de band spuiten en ontsteken. Zorg wel dat je iemand hebt die aan het pompen is. Na het op-ploffen daalt de temp snel en krimtpt de lucht weer.

Vond het zelf te veel gezeik, bandenman hier op de hoek deed het voor 5 euro. (ik koop hier wel altijd mijn banden zomer/winter). Wel ff wiel loshalen en meenemen.

Nou, dat kan ik je van harte afraden. Dat kan alleen als je weet wat je doet, je een brandblusser in de buurt hebt en je accepteert dat je een exploderende band in je gezicht kan krijgen.

Niet doen dus!


Volume is niet hoog, dus de plof ook niet. Doe het geregeld met scooterbanden, kruiwagenbanden en ander klein grut.
Vaak wil hij niet zetelen op de velg,...... heb van alles geprobeert. Dit was voor mij de enige manier.
Brandblusser is zeker niet nodig, de ruimte sluit zichzelf af en smoort enige vlam.
Gas buiten de band vervliegt snel dus daar ook geen brand.
Ongeveer twee bandjes per maand , prive en werk. Heb ik het over. Kleine banden.
Stelt echt niks voor, anders had ik het niet op het forum gezet.
Let op! Grote banden doe ik ook niet zelf. Kleintjes wel.
1 x

Social Media

   

Terug naar “Onderhoud en banden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer