Michelin city grip winter

Gebruikersavatar
Willem13
Voormalig STN Lid
Berichten: 115

Re: Michelin city grip winter

Bericht#21 » 05 okt 2018, 20:08

Supreme81 schreef:
Mijn inziens loopt de band ergens tegenaan waardoor deze “groef” is veroorzaakt.


Kan niet. Want dan moet je ook op de scooter ergens een slijtage plek zien zitten.

@tomosje bij een te lage banden spanning heb je aan beide kanten slijtage plekken en hier alleen aan één kant. Dus dat gaat helaas ook niet op.
0 x

Gebruikersavatar
Remco1979
Berichten: 1000

Re: Michelin city grip winter

Bericht#22 » 05 okt 2018, 21:43

Kijk goed naar de foto's en dan zie je dat beide zijkanten van de banden afgesleten zijn dus te lage bandenspanning.
Dat 1 kant iets meer slijtage heeft kan door een slecht subframe rubber komen.
Verder ben ik van mening dat een winterband voor de winter bedoeld is en niet voor de zomer.
0 x
Afbeelding
Vanaf 14-1-2018 bezitter Piaggio MP3 Sneeuwwitje 18304 km
27-5-2019 42028 km and counting
km record op 1 dag 476 km :thumbsup:
Vmax 150km/h+

Gebruikersavatar
Willem13
Voormalig STN Lid
Berichten: 115

Re: Michelin city grip winter

Bericht#23 » 05 okt 2018, 21:50

gelukkig een kenner
0 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Michelin city grip winter

Bericht#24 » 05 okt 2018, 23:43

Ik ben het oneens met de stelling dat je beter meer spanning in een winterband kan doen tijdens de zomermaanden.
Eens dat de compound zachter is, maar harder oppompen vermindert het wegcontact en zorgt ervoor dat de band als het ware alleen met de middenstreep van het profiel de weg raakt, en daardoor ook ongelijk slijt.
Uiteindelijk heb je op het midden van de band veel minder profiel dan aan de buitenkanten. De levensduur van de band wordt mogelijk zelfs verkort.

Als je op zachte banden in de zomer rijdt, moet je accepteren dat de slijtage hoger zal zijn. Dat geldt voor alles met wielen.

De slijtage waar de TS het over heeft is in korte tijd aan 1 kant van de band gekomen en komt, mijns inziens, NIET door verkeerde bandenspanning. Dit is ook wat hij aangeeft.

Een wiel wat uit het lood onder de scooter staat lijkt mij waarschijnlijker.
1 x

Gebruikersavatar
René K
Berichten: 632

Re: Michelin city grip winter

Bericht#25 » 06 okt 2018, 08:08

De winterbanden van de Honda Vision neem ik de gebruikelijke bandenspanning aan, zomer en winter.
Als er verder géén benoemerswaardige problemen zijn niet te veel piekeren maar indien nodig gewoon de band vernieuwen.
Laatst gewijzigd door René K op 06 okt 2018, 09:10, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

Gebruikersavatar
petraruth
Berichten: 236

Re: Michelin city grip winter

Bericht#26 » 06 okt 2018, 09:07

Kan er een foto gemaakt worden van de band maar dan niet de scooter op de standaard maar vol op de wielen met de berijder die erop zit
Zo op de standaard zal het wiel haast altijd recht staan.
Dan is er misschien te zien of het wiel inderdaad scheef staat met de gebruikelijke belasting.
0 x
The meaning of life is to give life meaning

Gebruikersavatar
Symjet
Berichten: 13

Re: Michelin city grip winter

Bericht#27 » 13 okt 2018, 14:48

Bij deze 2 foto's dat er iemand achterop zit zonder standaard.


Afbeelding

Afbeelding
0 x

Gebruikersavatar
wimpie61
Voormalig STN Lid
Berichten: 260

Re: Michelin city grip winter

Bericht#28 » 13 okt 2018, 21:56

Zo te zien loopt hij aan bovenkant spatbord
0 x

Gebruikersavatar
Symjet
Berichten: 13

Re: Michelin city grip winter

Bericht#29 » 13 okt 2018, 22:14

wimpie61 schreef:Zo te zien loopt hij aan bovenkant spatbord

Dat is het nou juist, spatbord raak die niet alles perfect in orde geen schaden.
ik heb mensen er na laten kijken ook als er mensen achter op zitten, en dan diep remmen/ heen en weer gaan helemaal niks.
vind het erg raar.
0 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Michelin city grip winter

Bericht#30 » 13 okt 2018, 23:00

Met de stand van de zon is er zo niets van te maken. Ik weet ook niet of de foto recht van achter genomen is.
Mocht dat zeker weten wel het geval zijn, lijkt het spatbord niet recht achter het wiel te zitten. Of het wiel staat wat rechtsaf gericht zeg maar.
En dat zou heel goed het slijtagepatroon kunnen verklaren. En een hele goede reden zijn om eens heel goed naar de scooter te laten kijken door een professional.

Maar dat laatste advies is niet nieuw... Of je doet er niets aan en merkt binnenkort de gevolgen vanzelf.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Onderhoud en banden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer