Bericht#13 » 04 okt 2018, 09:09
Kwestie van een verbogen subframe en of versleten rubberbussen tussen het subframe en het motorblok.
Destijds ook last mee gehad met mijn Kymco New Dink, dit mede door de hoge belasting door het rijden met 2 personen erop.
Als je zoekt vindt je er een topic over wat ik destijds hierover geschreven heb.
Destijds had het bij mij een ook een andere oorzaak, namelijk het schuren van het cartervariodeel.
Dit is het stuk welke de motor met het achterwiel verbind.
Dit alles ikomt door de enkele schokbreker waardoor bij hogere belasting het wiel veelvuldig richting de kant verbuigt waar de schokbreker zit.
Lees in dit geval het als volgt, door het inveren tordeerd (verbuigt) alles wat tussen het subframe en het achterwiel zit en daarbij zullen in eerste geval de rubberbussen het opgeven, daarna het subframe en dan het cartervariohuis en dit is uiteindelijk te zien aan je achterband.
Destijds heb ik mijn New Dink laten repareren en de kosten waren uiteindelijk hoger dan dat deze nieuw gekost heeft.
Als tip wil ik je meegeven, kijk eens op je kenteken kaartje naar het laadvermogen van je scoot. Bij de meeste is dat tussen de 150 kg en de 163 kg. Dan is het kwestie van tellen hoeveel je daar overheen komt.
Bij the way probeer het eens bij je dealer neer te leggen, misschien kan je dit op garantie dan wel coulance laten repareren. Geef je alleen wijzig kans, want ga er maar vanuit dat het op overbelasting wordt gegooid.
Dit alles komt omdat de meeste grote scoots wel worden verkocht als 2 persoons, mits de berijder en passagier niet zwaaarder zijn dan maatje panlat. Anders is het laadvermogen, zoals eerder beschreven, niet toekijkend is.
Suc6 ermee
0 x
Groet uit Soesterberg, Eric