onderhouds beurt kymco g dink.

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: onderhouds beurt kymco g dink.

Bericht#21 » 27 jul 2019, 10:02

De band doet veel, maar de berijder zelf ook.
Ik heb jaren op “goedkope” banden gereden met de scooter en nooit problemen ervaren...
Ondanks dat ik zomer en winter er mee reed.

Je moet ook niet vergeten dat het slechts een bromscooter is met maar een paar pk.
Op een motorscooter zou dat anders zijn.
Zo heb ik op mijn motor ook een paar fijne heidenau’s liggen, maar is mijn TGB scooter is gewoon voorzien van een paar simpele bandjes...
Ik zie regelmatig jongelui op hun scooters in slecht weer net zo rijden als met mooi zonnig weer.
En als het dan misgaat, ligt het aan de banden...

Nou...neem eens een paar motorrijlesjes bij een goede rijschool en je weet dat je je rijstijl moet aanpassen aan de omstandigheden.

Mijn dealer monteert het merk Kenda standaard bij vervanging...de rest enkel op speciaal verzoek vd klant.
Tot nu toe (en dat is al vele jaren) hebben ze nog nooit een klacht gehad dat de band niet zou voldoen.
1 x

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: onderhouds beurt kymco g dink.

Bericht#22 » 27 jul 2019, 10:42

Zo ist arno maar het zijn hier allemaal .professionele weg gebruikers jij en ik zijn na voor mij 30 jaar en jij al zeker 20 jaar 100.000 km per jaar weg tikkend voor de baas en 20.000 duizend prive amateurs terwijl we allebei onze eerste schade nog moeten melden..
Kenda is redelijk geprijsd redelijke kwaliteit redelijke levensduur..om normaal.mee te rijden in elke omstandigheid
2 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: onderhouds beurt kymco g dink.

Bericht#23 » 27 jul 2019, 17:59

En als Tomosje er ook naar Duitsland en zo ook diverse tourtochten mee doet is er niks met die kenda bandjes is mijn mening. En niet iedereen rijdt met gouden bandjes rond en niet iedereen heeft of kan er van die Heidenau er onder laten zetten. Toch zijn er hier nog steeds een aantal die van de walkant roepen hoe je het moet doen op zee.
2 x

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: onderhouds beurt kymco g dink.

Bericht#24 » 27 jul 2019, 18:28

Willem13 schreef:Maar om eerlijk te zijn om op gevoel te rijden (de professionals dan) is Kenda inderdaad best wel een waardeloze band.
Voorbeeld neem maar eens een rotonde als het lichtjes heeft geregend dan heeft een Kenda een matig tot slecht contact met de weg als of je op ijs rijdt.
Nee het rubber compound van een Kenda is veel te hard en droogt ook gauw uit en dan kun je best praten over een goedkopere band.


Zo denk ik er ook over ... ben ook onderuit gegaan bij lichte regen bij het aan remmen ... Flinke schade aan de kappenset.

heb gelijk Michelin Power Pure laten monteren , echt een Dag en nacht verschil , en komen geen andere meer onder , buiten het winter seizoen om natuurlijk.
1 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: onderhouds beurt kymco g dink.

Bericht#25 » 27 jul 2019, 19:44

Ik heb juist slechte ervaringen met die michelin banden
Vond ze erg zoekerig bij regen.
Ben verder geschrokken van de levens duur 6000 km helemaal.opgereden
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Willem13
Voormalig STN Lid
Berichten: 115

Re: onderhouds beurt kymco g dink.

Bericht#26 » 27 jul 2019, 21:30

tomosje schreef:Ik heb juist slechte ervaringen met die michelin banden
Vond ze erg zoekerug bij regen.
Ben verder geschrokken van de levens duur 6000kmhelemaal.opgereden


Klopt die ervaring heb ik ook gehad en dat komt omdat Kymco G Dink, Grand Dink, en tevens ook de New Dink en behoorlijk fout zit qua ophaning.
Menig Grand Dink rijders die na nog geen 4000km hun achter banden moesten vervangen en dat in combinatie met een zachtere compound tja dan wil dat wel slijten.
En zo heeft iedereen zijn eigen merk.
0 x

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: onderhouds beurt kymco g dink.

Bericht#27 » 27 jul 2019, 21:34

Euh fout in de ophanging?
Nou eerder fout in het beladen.of overbelasten van de ophanging ik heb bij al mijn dinks..1 keer een scheef slijtende band gehad !
die new dink is na 1100 km retour dealer gegaan was in tegendeel tot vele zeer goede exemplaren een rampding verder nog nooit en.ik heb er meer dan genoeg gehad
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: onderhouds beurt kymco g dink.

Bericht#28 » 27 jul 2019, 21:38

Vroegâh.... had ik altijd Schwalbe Ice-Man banden. Enorm grof profiel, vond ik lekker rijden. De banden "zongen" ook op droog asfalt. Grip als een traktor, ook op los-zand wegen, sneeuw en ijs.

Maar ja, men hield op met die specifieke band te produceren. En dan moet je wat anders.

Maar wel altijd winterbanden. Zelf zou ik niets anders willen.

Dus toen de Kenda 701 maar eens geprobeerd. Nooit problemen mee gehad, liggen als een huis op de weg (onder mijn Grand Dinks), ook op de lange afstanden (ik rij vaak en veel on het buitenland als het even kan, zoals men wellicht weet) en ook qua slijtage heb ik niet veel te klagen. Onder een GD slijten ze schuin af ja, tenminste achter, maar dat doen alle GDs. In de verhouding prijs-kwaliteit vind ik het dan een heel goede band.

PS : ik heb stiekem nog wel een set Ice-Man opgeslagen voorraad liggen, dat wel ;-)
2 x

Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 630
Contacteer:

Re: onderhouds beurt kymco g dink.

Bericht#29 » 01 aug 2019, 20:10

Op mijn new dink liggen nu michelins en de achterband een citygrip is na 8000 km nog zo goed als nieuw. Voorband ligt een pure en die is ook nog als nieuw
Verder moet iedereen toch ook gewoon zelf weten welke band hij of zij koopt. En iedereen heeft wel weer een andere mening over wat hij of zij prettig vindt
1 x
Langste rit op 1 dag 310 km

Huidige scooter:
Sym fiddle 3 02-07-2020 nieuwe

Eerdere scooters:
Peugeot elystar
Peugeot kisbee sportsline
Kymco New Dink 2013 zwart (black Betty)
Kymco Grand Dink 2008 champagne (Klara)(helaas ongeluk gehad)
Yamaha Neo's
Kymco Grand Dink 2008 antraciet
Peugeot buxy rs
Kymco k12
Peugeot tkr
Tomos

Social Media

   

Terug naar “Onderhoud en banden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron

Aanmelden  •  Registreer