Banden Slime versus Ride-On

Gebruikersavatar
mcguyver
Berichten: 279

Banden Slime versus Ride-On

Bericht#1 » 25 aug 2019, 16:49

Exact twee jaar geleden nam ik afscheid van de originele achterband van mijn Peugeot Tweet: mcguyver @ Heidenau K66 110/70-16 TL 52S M/C

In de toen nieuwe Heidenau band heb ik i.p.v. Ride-On "Slime Tire Sealant" gedaan om dat eens te proberen.
Over Ride-On was ik met de oude band heel tevreden maar ik wilde eens wat anders proberen en Slime was destijds iets goedkoper.
Na ruim 12.000 kilometer in die twee jaar zit het Heidenau bandje op z'n slijt indicatoren en deze zal binnenkort vervangen gaan worden door wéér een Heidenau band, die me beter bevalt dan de originele stuggere band.

Maar Slime ga ik er niet meer in doen, het wordt weer Ride-On. De reden is dat ik afgelopen vrijdag de scooter uit de schuur haalde en ineens zag dat de achterband leeg stond. Het gat bleek aan de op dat moment bovenkant van het wiel te zitten en er droop wat groene waterige snot uit. Waarschijnlijk heb ik de band vlak voor thuiskomst lek gereden en was het gat nog niet goed geseald.
Dus even de band opgepompt en een paar kilometer gaan rijden. Vervolgens de scooter in de schuur gezet met het gesealde gat naar beneden en er een krant onder gelegd.

Op zaterdag ochtend de zaak weer eens bekeken en er lag een beetje waterig groen spul op de krant, de bandenspanning was nog in orde. Vervolgens weer een ritje gemaakt en de scooter weer weggezet met een schone krant er onder.

Vanmorgen was het weer hetzelfde verhaal, groene slijm op de krant. Het gaatje was amper 3 tot 4 millimeter, de band was nog steeds goed op spanning maar langzaam aan werd alle Slime er uit geperst en dat houdt natuurlijk ooit een keer op.

Nu had ik ooit bij de Chinese vrienden voor nog geen 5 euro een proppensetje gekocht: http://tiny.cc/hhfpbz
Je hebt ze nog goedkoper in de "So-low" winkel (soort Action) in Tilburg.

Dus toen maar een YouTube filmpje gekeken:
https://www.youtube.com/watch?v=9xY1RVfOstI

Het bandje gepropt, ritje gemaakt, scooter in de schuur met een krantje er onder en tot op heden geen zeverende band of groen slijm op de krant.

Bij Ride-On heb ik het gevoel dat het net iets dikker is dan bij Slime en dat het dus beter af dicht, zoals in de test die ik eerder deed twee jaar geleden: https://drive.google.com/file/d/0Bzp3qm ... 92M3M/view
Slime Tire Sealant is geen slecht product, het brengt je zeker thuis met een lekke band maar Ride-On is net een klasse beter.
14 september maar eens kijken of Ride-On er weer staat en een leuke aanbieding heeft :sct1: :mrgreen:
3 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Banden Slime versus Ride-On

Bericht#2 » 26 aug 2019, 09:01

Nuttige info.
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Banden Slime versus Ride-On

Bericht#3 » 26 aug 2019, 10:07

Ik had ride one in de banden toch liep hij leeg..dus tja.maar kan eenmalig zijn toeval.of weet ik veel dus
Ik persoonlijk zet liever een.prop zorg dat kk thuis kom en haal een nieuwe band
1 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Remco1979
Berichten: 1000

Re: Banden Slime versus Ride-On

Bericht#4 » 26 aug 2019, 21:01

Voor zover ik weet is slime bedoeld als tijdelijke reparatie om thuis te komen en niet om er altijd mee in de band te rijden.
Ride on is wel bedoeld om altijd in je band te hebben.
Heb het zelf 1 keer in de banden van de mp3 gehad maar voor mij niet meer (hogere slijtage van de banden max 15000km in de voorbanden en de 10000 was niet haalbaar met de achterband).
Kwam volgens mij door het extra gewicht.
0 x
Afbeelding
Vanaf 14-1-2018 bezitter Piaggio MP3 Sneeuwwitje 18304 km
27-5-2019 42028 km and counting
km record op 1 dag 476 km :thumbsup:
Vmax 150km/h+

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: Banden Slime versus Ride-On

Bericht#5 » 26 aug 2019, 22:05

En rekent een bandenboer extra geld als hij bij een bandenwissel de smurrie moet verwijderen?
0 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Banden Slime versus Ride-On

Bericht#6 » 26 aug 2019, 22:48

bertocello schreef:En rekent een bandenboer extra geld als hij bij een bandenwissel de smurrie moet verwijderen?


Met ride on heb je daar niet of nauwelijks last van
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Seppie88
Berichten: 89

Re: Banden Slime versus Ride-On

Bericht#7 » 27 aug 2019, 15:45

bertocello schreef:En rekent een bandenboer extra geld als hij bij een bandenwissel de smurrie moet verwijderen?

is dit gebruikelijk? ik heb smurrie in mijn band gedaan omdat ie wel profiel heeft maar ik niet kan zien waar/waarom hij leegloopt. Busje bandenreparatietroep van de action erin leeg gespoten en geen last meer gehad.
1 x
Beta ARK AC 50

1-10-'19 19.000KM

Maand record: 1.031,7 KM.
Dag record: 154,3 KM.
Zuinigheid record: 1:44,5

Gebruikersavatar
Remco1979
Berichten: 1000

Re: Banden Slime versus Ride-On

Bericht#8 » 27 aug 2019, 18:54

met ride on geen probleem met smurrie maar met andere middelen heb ik de klanten op het werk de velg en band schoon laten maken (autoband moest geplakt worden )
0 x
Afbeelding
Vanaf 14-1-2018 bezitter Piaggio MP3 Sneeuwwitje 18304 km
27-5-2019 42028 km and counting
km record op 1 dag 476 km :thumbsup:
Vmax 150km/h+

Gebruikersavatar
mcguyver
Berichten: 279

Re: Banden Slime versus Ride-On

Bericht#9 » 28 aug 2019, 06:18

Remco1979 schreef:met ride on geen probleem met smurrie maar met andere middelen heb ik de klanten op het werk de velg en band schoon laten maken (autoband moest geplakt worden )

Slime is net als Ride-On water oplosbaar. Door de centrifugale kracht wordt het spul in je band geslingerd en door de gel achtige constructie blijft het daar ook. Zie hiervoor mijn bericht van 2 jaar terug daar heb ik foto's bij geplaatst. Technisch gezien komt het dus niet op je velg. Ik heb het velgen schoonmaak argument vaker gelezen op het forum waarbij een sealant voor foam wordt aangezien. In de praktijk heb ik zoiets bij een sealant nooit gezien, tenzij je reparatie foam bedoeld maar dan hebben we het over iets heel anders.
Over reparatie foam: https://www.autoblog.nl/nieuws/waarom-bandenreparatiesets-waardeloos-zijn-93138
Laatst gewijzigd door mcguyver op 28 aug 2019, 06:35, 5 keer totaal gewijzigd.
0 x

Gebruikersavatar
mcguyver
Berichten: 279

Re: Banden Slime versus Ride-On

Bericht#10 » 28 aug 2019, 06:20

Seppie88 schreef:
bertocello schreef:En rekent een bandenboer extra geld als hij bij een bandenwissel de smurrie moet verwijderen?

is dit gebruikelijk? ik heb smurrie in mijn band gedaan omdat ie wel profiel heeft maar ik niet kan zien waar/waarom hij leegloopt. Busje bandenreparatietroep van de action erin leeg gespoten en geen last meer gehad.

De smurrie die jij bedoeld is reparatie foam. Volgens mij staat achter op de blister verpakking dat je de band daarna moet vervangen.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Onderhoud en banden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer