Naar Allbike in Zaandam geweest

Gebruikersavatar
Paul66
Berichten: 190

Naar Allbike in Zaandam geweest

Bericht#1 » 25 jan 2020, 15:24

Sinds de aanschaf van de Sym Symphony ST eind december 2019, waren er inmiddels 1000 km verstreken. Omdat deze niet allemaal soepel waren verlopen.
Had ik begin Januari al contact gezocht met Tim van Allbike, ik werd uitgenodigd om maar eens langs te komen voor een van zijn inmiddels op ons forum, befaamde afstel beurten.
Omdat ik op vrijdag niet voor de klas sta, was gisteren de planning. Alleen hoefde ik niet te gaan, Edwin vergezelde mij vanaf Weesp. Hier was ik erg blij mee, want Amsterdam had ik wel eens bezocht. Maar dan met de trein.
Afbeelding
We kwamen om ongeveer 13:30 uur aan bij Allbike, waar mijn Sym al werd opgewacht. Na een korte kennismaking met Tim en zijn team. Werd met grote snelheid en kundigheid, mij scooter ontdaan van de nodige onderdelen.
Het bleek al snel dat de "grote beurt" bij aflevering in december 2019, niets meer was dan een oliewissel. Onder het genot van een kop koffie, werd ons van alles uitgelegd over het hoe en waarom, van alle handelingen. Er werden onderdelen vervangen en verder werd alles terug gesteld naar de basis.
Afbeelding
Er zat in de Sym een kleine storing welke leek op valse lucht. Uiteindelijk bleek dat de aansturing van de gasklep niet goed vast te zitten. De Sym werd keurig WOK proef afgesteld.
En na dat een van de collega's een proefrit had gemaakt, was de beurt aan mij. Nou geloof het of niet, maar het verschil in optrekken, toeren en eindsnelheid waren enorm. De scooter reed/rijd compleet anders.
Afbeelding
Ondertussen had Edwin natuurlijk ook niet stil gezeten, hij had Tim tussentijds kunnen overtuigen. Dat hij toch echt wel sponsor moest worden. Dus al met al een zeer geslaagde dag en een toertje Veenendaal-Weesp-Zaandam.

Hierbij wil ik Tim en zijn team, nogmaals hartelijk bedanken voor de ontvangst en het perfect afstellen van mijn Sym Symphony, de 90 km terug naar huis, waren een verademing.

Paul van Dijk.
7 x
Kymco Agility 16+ 2017
maart 2024 15800 km

Gebruikersavatar
henkhouet
Voormalig STN Lid
Berichten: 1252

Re: Naar Allbike in Zaandam geweest

Bericht#2 » 25 jan 2020, 18:03

En weer een tevreden klant.
Goed om te lezen dat je zo tevreden bent, Paul.

Soms is het een stukje rijden om bij Allbike te komen, maar het is de moeite dubbel en dwars waard.

gr, Henk
2 x

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: Naar Allbike in Zaandam geweest

Bericht#3 » 25 jan 2020, 18:40

Beste Paul , misschien is het een idee om de Scooter voordat je naar de Dealer gaat , de Scooter eerst af te spuiten , zodat die schoon is , voor de Monteurs ook prettiger werken.
3 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: Naar Allbike in Zaandam geweest

Bericht#4 » 25 jan 2020, 18:42

Kijk, twee vliegen in één klap. Paul een goed presterende scooter en STN een sponsor erbij.
Groeten uit Maassluis,
Jan.
P.S. Ik heb vandaag een spiegelbevestiging gemonteerd voor mijn iPhone. Zit als gegoten. Nu nog oefenen met Maps als Navi.
Laat het scootertour seizoen maar komen.
1 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Stiel
Berichten: 85

Re: Naar Allbike in Zaandam geweest

Bericht#5 » 26 jan 2020, 08:38

Goed om te lezen dat de mensen van Allbike service zo hoog in het vaandel hebben. Dat geeft vertrouwen en het gevoel dat er nog bedrijven zijn die de consument nog belangrijk vinden.

Er is trouwens niets lekkerder om met een goed afgestelde scooter te rijden. Heerlijk! :thumbsup: Veel rijplezier
0 x
"Vraag je niet af waarom een clown zich als clown gedraagt. Vraag je af waarom jij naar het circus gaat."

Gebruikersavatar
Paul66
Berichten: 190

Re: Naar Allbike in Zaandam geweest

Bericht#6 » 26 jan 2020, 08:51

Stiel schreef:Goed om te lezen dat de mensen van Allbike service zo hoog in het vaandel hebben. Dat geeft vertrouwen en het gevoel dat er nog bedrijven zijn die de consument nog belangrijk vinden.

Er is trouwens niets lekkerder om met een goed afgestelde scooter te rijden. Heerlijk! :thumbsup: Veel rijplezier


Dat is het zeker, hun streven is dat iedereen na een uur zijn vervoermiddel weer kan ophalen. Mits de reparatie dit toelaat uiteraard. Daarnaast hebben ze erg veel onderdelen op voorraad.

Dit in combinatie met hun vriendelijkheid, is het echt een voorbeeld voor vele andere bedrijven.
2 x
Kymco Agility 16+ 2017
maart 2024 15800 km

Gebruikersavatar
Spikey
Voormalig STN Lid
Berichten: 151

Re: Naar Allbike in Zaandam geweest

Bericht#7 » 27 jan 2020, 12:41

Jan-H schreef:Kijk, twee vliegen in één klap. Paul een goed presterende scooter en STN een sponsor erbij.
Groeten uit Maassluis,
Jan.
P.S. Ik heb vandaag een spiegelbevestiging gemonteerd voor mijn iPhone. Zit als gegoten. Nu nog oefenen met Maps als Navi.
Laat het scootertour seizoen maar komen.


Hoi Jan,
Even ingaande op je navi met Maps: als je in je helm ook nog de mic en speakers heb zitten kan je tijdens het navigeren ook naar muziek of de radio luisteren en spraakopdrachten geven aan Siri.
Werkt bij mij perfect.
0 x
Bella 50 - agm lx - Sym st :crap:
Kymco new people S A merk
Dagrecord met de kymco 402 km

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: Naar Allbike in Zaandam geweest

Bericht#8 » 27 jan 2020, 15:27

Dag Maarten,
Dank voor je bericht over G-Maps.
Toevallig ben ik 14.30 uur thuisgekomen voor een proefritje met de navi.
De telefoon zit mooi aan de linker spiegelstang en goed in het zicht.
Voor de communicatie heb ik een relatief goedkoop setje bluetooth oordoppen gekocht om te proberen.
Het werkte tot mijn verbazing prima met goed verstaanbare routeaanwijzingen. :thumbsup:
Volgens de beschrijving van Trust zouden de accu max 5 uur moeten werken op een lading.
Mocht dat ontoereikend zijn op een lange tour zal ik aan een beter systeem moeten en jou graag om advies vragen oké?
Ook prettig dat de oordoppen veel motor en windgeruis filteren, zonder dat je geheel afgesloten wordt van verkeersgeluiden.
Vooral in Rotterdam, waar de bromfiets bijna overal op de rijbaan moet prettig om een adres zonder gezoek te kunnen vinden.
Tot ziens en groet,
Jan.

Afbeelding
Set compleet met regenhoes, enz.
0 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Social Media

   

Terug naar “Onderhoud en banden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer