Ik heb goede ervaringen met de Dr. Pulley sliders.
Was wel in een 150cc motorscooter, maar het optrekken was aanmerkelijk verbeterd en de topsnelheid was verbeterd.
Heinz schreef:Dank voor de input tot zover. Wat me opvalt, dat de gebruikte gewichten voor de 50cc 4T Kymcoblokken nogal verschillen. Nu rij ik zelf met 7 gram i.p.v. 6,5 gram in de originele vario. Dat is prima, maar zwaarder zou ik niet willen.
Zouden er in een Malossi-vario zwaardere rollen moeten?
bertocello schreef:Ik gebruikte de originele rolletjes voor 12.000 kilometer. Vanaf dan verving ik ze door goedkope chinese glijders, rond de 6€ voor een setje. In gewicht varieerend tussen 6 en 7,5 gram. (origineel 5,9 gram) Tussendoor experimenteerde ik met diverse samenstellingen en gewichten. Bijvoorbeeld 3 glijders van 6,5 gram, samen met 3 rolletjes van 7 gram. Het doel was om met zo weinig mogelijk verlies van trekkracht zo laag mogelijk in toeren te rijden. Mee hierdoor kon ik ook spectakulair lage verbruikscijfers scoren. Met rolletjes van 8,5 gram lukte het ooit om onder de 1,2 liter/100 kilometer te blijven maar dat was alleen leuk zolang je rechtdoor bleef gaan, geen scherpe bochten nemen en al helemaal niet stoppen want het duurde lang alvorens je weer wat op snelheid was. Varioriemen gingen zeker 20.000 kilometer mee.
stoyanov schreef:Heinz schreef:Dank voor de input tot zover. Wat me opvalt, dat de gebruikte gewichten voor de 50cc 4T Kymcoblokken nogal verschillen. Nu rij ik zelf met 7 gram i.p.v. 6,5 gram in de originele vario. Dat is prima, maar zwaarder zou ik niet willen.
Zouden er in een Malossi-vario zwaardere rollen moeten?
Mijn ervaring is dat er in een overdrive-vario beter lichtere rollen gedaan kunnen worden.
Het loopvlak is groter en met zwaardere rollen kan het zijn dat de scooter bij tegenwind erg gaat terugvallen.
Heinz schreef: Interessant! Zorgen glijders voor een ander toerenverloop dan reguliere rollen?
Terug naar “Onderhoud en banden”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten