Ervaringen met lakstift

Gebruikersavatar
MeGeertOk
Berichten: 14

Ervaringen met lakstift

Bericht#1 » 30 okt 2020, 20:49

Beste lezer,

Heeft iemand van jullie ervaringen met een lakstift? Een kameraad van mij heeft een matte antraciet AGM VX50 staan met een paar krassen op de kap en hij wil dit graag wegtoveren met een lakstift (uiteraard dezelfde kleur). Ik heb er zelf mijn twijfels over. Ik denk dat er met een lakstift altijd een kleurverschil zal ontstaan.

Daarom hoor ik graag jullie ervaringen over lakstiften!
Als je foto's erbij hebt is dat mooi om het eindresultaat te laten zien.

Alvast bedankt!
0 x
Huidige scooter:
Aprillia Habana Custom 50CC

Gebruikersavatar
Bjorn
Berichten: 679

Re: Ervaringen met lakstift

Bericht#2 » 30 okt 2020, 22:27

Bijwerken met een lakstift of kwastje blijft altijd zichtbaar.

Dit is omdat je nooit de zelfde lak dikte krijgt als de rest van de lak. Het spuitwerk is heel erg dun, ik dacht in de microns. Dat lukt niet het een kwast, dat is altijd dikker en je smeert het ook nog naast de kras hoe vast je hand ook is. Daarbij in antraciet een metallic lak, daar zitten ijzer deeltjes in voor het metallic effect. Met een spuit breng je die egaal aan, met een kwast lukt dat niet.

Voorbeeld foto's heb ik niet voor je, wel ervaring uit de praktijk. Ik werk in een autoschade bedrijf en daar wordt regelmatig gevraagd of we wat bij willen werken. Zelfs al gebruik je de lak uit de zelfde pot als waarmee de auto gespoten is dan blijft het zichtbaar door het lak dikte verschil.

Als je de kleur bij hebt gewerkt moet je het ook nog afwerken/afsluiten met blanke lak, in het geval van de boven genoemde scooter met matte blanke lak. In die matte blanke lak heb je ook nog gradaties qwa matheid.

Ik hoop dat ik hiermee niet gelijk alle hoop van je kameraad de grond in heb geboord, maar weg toveren lukt alleen als de gehele kap wordt gespoten. Neemt niet weg dat je het altijd kan proberen met de lakstift en als hij met het resultaat tevreden is is het bij werken geslaagd. :thumbsup:
2 x

Gebruikersavatar
MeGeertOk
Berichten: 14

Re: Ervaringen met lakstift

Bericht#3 » 31 okt 2020, 13:22

Bedankt voor je reactie!
0 x
Huidige scooter:
Aprillia Habana Custom 50CC

Social Media

   

Terug naar “Onderhoud en banden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

Aanmelden  •  Registreer