Nut winter-/ all season banden voor Zip

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Nut winter-/ all season banden voor Zip

Bericht#1 » 06 nov 2022, 21:13

M'n vrouw heeft een Zipje met de nog standaard CTS banden. Die banden vind ik er erg glad uitzien, ook al is het profiel nog in orde. Omdat ze met de scooter naar haar werk rijdt, wil ik niet dat ze onnodig risico loopt nu het nat en guur wordt buiten.

Zouden winter- of all weather banden zinvol zijn? Ik zag verschillende soorten tegen redelijk betaalbare prijzen:

Anlas winterbanden:
https://www.k-parts.nl/winterbandenset- ... 4takt.html

Kenda winterbanden:
https://www.k-parts.nl/winterbandenset- ... 4takt.html

En de vertrouwde City Grips die het altijd wel goed doen:
https://www.k-parts.nl/bandenset-michel ... u4QAvD_BwE

Wat zou jullie keuze zijn?
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Ruud_B
Berichten: 561

Re: Nut winter-/ all season banden voor Zip

Bericht#2 » 06 nov 2022, 21:31

Heinz,

Keuzes keuzes keuzes, lastig hoor. Ik kies voor de Anlas, deze heb ik vroeger onder een New Dink gehad.
Vond ze zwaar okee. Uitstekende grip.

Vrgr Ruud
1 x
" IK ACCEPTEER U, ZOALS IK BEN "

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: Nut winter-/ all season banden voor Zip

Bericht#3 » 06 nov 2022, 23:01

Ik zou kiezen voor Michelin City grip 2
0 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: Nut winter-/ all season banden voor Zip

Bericht#4 » 07 nov 2022, 07:11

De Michelin is een beetje een allrounder.
Als ik kijk naar het profiel van de Anlas lijkt het me een goede voor de winter.
En de Kenda lijkt me kwa profiel het beste kwa aquaplaning betreft water afvoeren.
Ik heb een voorkeur voor de all terrain banden van Pirelli maar die zijn of niet te verkrijgen of erg prijzig.
Ga waar jij je prettig bij voelt en als dat de Anlas is zou ik daarvoor gaan.
Veel succes met de keuze.
0 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Nut winter-/ all season banden voor Zip

Bericht#5 » 07 nov 2022, 07:57

Ik voel me denk het prettigste bij de City Grip 2, want daar heb ik zelf ervaring mee.

Maar over Anlas lees ik toch ook wel positieve verhalen.
1 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
René K
Berichten: 632

Re: Nut winter-/ all season banden voor Zip

Bericht#6 » 07 nov 2022, 09:22

Dit vind ik altijd leuke onderwerpen, naast de Honda heb ik ook een Zip met "City Grip 2" banden maar dat zijn géén
winterbanden zoals iedereen wel weet. Twee weken geleden heeft Joey Schaar weer een filmpje geplaats op YouTube
"vol gas met Joey" onderwerp, "zo maak je jouw scooter winterklaar" gaat ook over o.a banden.
Jaren geleden heb ik eens Bridgestone ML50 laten plaatsen onder de Piaggio Fly 2takt daarna had ik last van gedreun en
trillingen aan het frame door die grote blokprofiel. Ik heb dat toendertijd als vervelend ervaren en sindsdien ben ik huiverig
voor grote blokprofiel banden. Of dat ook bij die Anlas banden gebeurt dat weet ik niet, het zal wel een goede band zijn
want Joey Schaar verkoopt ook dit soort banden. Onder de Honda Vision heb ik Heidenau K66 banden ook een soort grof
profiel maar deze zijn geruisloos.
0 x

Gebruikersavatar
thomas
STN Deutschland
Berichten: 1049

Re: Nut winter-/ all season banden voor Zip

Bericht#7 » 07 nov 2022, 11:19

Heidenau K58 M+S Snowtex for real winter.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Nut winter-/ all season banden voor Zip

Bericht#8 » 07 nov 2022, 14:56

René K schreef:Dit vind ik altijd leuke onderwerpen, naast de Honda heb ik ook een Zip met "City Grip 2" banden maar dat zijn géén
winterbanden zoals iedereen wel weet. Twee weken geleden heeft Joey Schaar weer een filmpje geplaats op YouTube
"vol gas met Joey" onderwerp, "zo maak je jouw scooter winterklaar" gaat ook over o.a banden.
Jaren geleden heb ik eens Bridgestone ML50 laten plaatsen onder de Piaggio Fly 2takt daarna had ik last van gedreun en
trillingen aan het frame door die grote blokprofiel. Ik heb dat toendertijd als vervelend ervaren en sindsdien ben ik huiverig
voor grote blokprofiel banden. Of dat ook bij die Anlas banden gebeurt dat weet ik niet, het zal wel een goede band zijn
want Joey Schaar verkoopt ook dit soort banden. Onder de Honda Vision heb ik Heidenau K66 banden ook een soort grof
profiel maar deze zijn geruisloos.


Hoe bevallen die city grips jou op de Zip? Dat het geen echte winterbanden zijn maakt niet uit. In echt winterse omstandigheden kan je m.i. beter niet de scooter pakken.

ML50's waren destijds hele goede banden die overigens heel snel versleten. Met Heidenau heb ik geen ervaring, ik ken geen verkooppunt van die banden hier in de omgeving. Wel gek omdat een aantal leden van dit forum groot fan lijkt. Dus dan zouden ze toch wel populair moeten zijn?
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
René K
Berichten: 632

Re: Nut winter-/ all season banden voor Zip

Bericht#9 » 07 nov 2022, 17:58

De Heidenau K66 snowtex zijn onder de Honda Vision in barre omstandigheden (modder en sneeuw) uitmuntend want
ja ik moest toch (wel of geen sneeuw) naar m'n werk op de scooter. Maar voor de Zip om veilige ritjes te rijden zijn de
City Grip 2 bij droog en regenachtig weersomstandigheden dus op nat wegdek uitstekend.
Op YouTube een o.a rij test van de Zip van Scootercentrum Reeuwijk wordt ook aangeraden om City Grip"2" banden te monteren.
0 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Nut winter-/ all season banden voor Zip

Bericht#10 » 12 nov 2022, 12:46

Wat Joey en het Scootercentrum zeggen zie ik vooral als reclame eerlijk gezegd. Nu blijkt de OV verbinding veel sneller te zijn dan verwacht, dus wellicht zijn die banden vooralsnog overbodig.

Al denk ik dat wanneer de achterband versleten is, er meteen Michelins voor en achter onder gaan.
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Social Media

   

Terug naar “Onderhoud en banden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer