Heidenau K66 perikelen

Gebruikersavatar
mcguyver
Berichten: 279

Heidenau K66 perikelen

Bericht#1 » 06 jan 2023, 14:30

Ongeveer één jaar geleden was mijn achterband aan vervanging toe. De laatste jaren zweer ik bij Heidenau K66.
Dus een K66 band gemonteerd. Na een maand of wat kwam er een bobbel op de band (ik houd me aan het fabrieksadvies van Peugeot Tweet dus 2,3 bar elke 14 dagen gecheckt). Domme pech dacht ik dus weer een nieuwe K66 er op. Van begin af aan verloor iedere keer druk en na 14 dagen zat er nog 1,6 bar in de band. Dus nu wekelijks gecheckt en de band op 2,3 bar gehouden. Een lek bleek op de aansluiting met de velg te zitten dus dit opgelost. Na enige tijd begon de band weer lucht te verliezen, nu geen direct lek kunnen vinden na sproeien met een water/zeepsop oplossing. 's-morgens voor ik van huis ga check ik de spanning en pomp indien nodig wat bij. Gister ochtend voelde ik tijdens het rijden dat er iets met de band was. Er leek een klein uitstulpinkje op te zitten wanneer ik het wiel rond draaide. Met stilstand niet waar te nemen.
Gisteren op weg naar huis vanaf het werk 100 meter van de benzinepomp een lekke band! Een euro in het bandenspanningsapparaat gegooid maar de lucht liep er net zo hard uit als er in. Bleek er tussen het profiel een scheur zat die met een prop niet meer te maken viel. Vanmorgen een Kenda K425 laten monteren want ik ben wel klaar met Heidenau op het moment. Zijn er leden die en achteruitgang in kwaliteit bij Heidenau hebben bemerkt de laatste tijd?

:sct1:
1 x

Gebruikersavatar
René K
Berichten: 634

Re: Heidenau K66 perikelen

Bericht#2 » 06 jan 2023, 15:30

Neen, géén enkele, ik rij al jaaaaren Heidenau K66 bij 2 Honda Vision 50.
0 x

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: Heidenau K66 perikelen

Bericht#3 » 06 jan 2023, 15:30

Das mooi Balen , daarom zweer ik bij Michelin.
0 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1653

Re: Heidenau K66 perikelen

Bericht#4 » 06 jan 2023, 15:39

Ik heb in al die jaren nog nooit een Heidenau gehad. Volgens mij best een specifiek merk, want buiten de tourclubs hoor ik nooit over die banden. Wat mij betreft zijn Michelin en Bridgestone de echte topmerken.
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Heidenau K66 perikelen

Bericht#5 » 07 jan 2023, 00:54

mcguyver schreef:Ongeveer één jaar geleden was mijn achterband aan vervanging toe. De laatste jaren zweer ik bij Heidenau K66.
Dus een K66 band gemonteerd. Na een maand of wat kwam er een bobbel op de band (ik houd me aan het fabrieksadvies van Peugeot Tweet dus 2,3 bar elke 14 dagen gecheckt). Domme pech dacht ik dus weer een nieuwe K66 er op. Van begin af aan verloor iedere keer druk en na 14 dagen zat er nog 1,6 bar in de band. Dus nu wekelijks gecheckt en de band op 2,3 bar gehouden. Een lek bleek op de aansluiting met de velg te zitten dus dit opgelost. Na enige tijd begon de band weer lucht te verliezen, nu geen direct lek kunnen vinden na sproeien met een water/zeepsop oplossing. 's-morgens voor ik van huis ga check ik de spanning en pomp indien nodig wat bij. Gister ochtend voelde ik tijdens het rijden dat er iets met de band was. Er leek een klein uitstulpinkje op te zitten wanneer ik het wiel rond draaide. Met stilstand niet waar te nemen.
Gisteren op weg naar huis vanaf het werk 100 meter van de benzinepomp een lekke band! Een euro in het bandenspanningsapparaat gegooid maar de lucht liep er net zo hard uit als er in. Bleek er tussen het profiel een scheur zat die met een prop niet meer te maken viel. Vanmorgen een Kenda K425 laten monteren want ik ben wel klaar met Heidenau op het moment. Zijn er leden die en achteruitgang in kwaliteit bij Heidenau hebben bemerkt de laatste tijd?

:sct1:


Misschien heb je van een slechte batch gekocht..
1 x

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Heidenau K66 perikelen

Bericht#6 » 07 jan 2023, 00:55

Heinz schreef:Ik heb in al die jaren nog nooit een Heidenau gehad. Volgens mij best een specifiek merk, want buiten de tourclubs hoor ik nooit over die banden. Wat mij betreft zijn Michelin en Bridgestone de echte topmerken.


Ook vast een top prijs.. ;)
0 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1653

Re: Heidenau K66 perikelen

Bericht#7 » 07 jan 2023, 09:27

Vind ik wel meevallen.
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
mcguyver
Berichten: 279

Re: Heidenau K66 perikelen

Bericht#8 » 08 jan 2023, 07:51

@Klapband: dan zou ik van 2 slechte batches met geruime tussentijd van verschillende leveranciers hebben gekocht. Het zou kunnen maar lijkt me heel toevallig. Het zal wel 2 keer domme pech zijn maar ik houd het voorlopig bij een ander merk
0 x

Gebruikersavatar
René K
Berichten: 634

Re: Heidenau K66 perikelen

Bericht#9 » 08 jan 2023, 08:23

Ik snap wel dat de vertrouwen nu in die K66 band weg is ik zou dan ook een voor ander merk gekozen hebben.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Onderhoud en banden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer