Michelin banden

René K

Re: Michelin banden

Bericht#11 » 11 jun 2014, 21:24

De Piaggio Fly 2takt heeft ook nog steeds (uiteraard voor en achter) de
Michelin City grip "winter" banden en rijd nog steeds super ook in de
regen en met droog weer, dus de banden blijven er onder, ook in de zomer.
Helaas niet met sneeuw kunnen ondervinden hoe deze winterbanden en ook de
scooter zich gedragen. Misschien de volgende winter periode maar dan eerst
weer het profiel meten wat er van over is gebleven.

Gr. René
0 x

Gebruikersavatar
Nop
Berichten: 43
Contacteer:

Re: Michelin banden

Bericht#12 » 11 jun 2014, 21:31

Kymcopeoples schreef:Waarde STN vrienden en vriendinnen,

Vandaag de eerste rit gemaakt met de New Dink met Michelin-banden.
Zoals eerder geschreven heb ik de Maxxis kouwgomballenrubberbanden vervangen voor de Michelins.
Jemig wat een verschil.
De New Dink is veel rustiger en zeker een stuk minder zoekerig.
Het maakt het rijden een stuk ontspannender, want in de bochten dwijlt de New Dink een stuk minder.
Wat een superband is dat.

Op het achterwiel zit de City Grip,
Deze zorgt voor een goede waterafvoer, zowel bij rechtuit rijden als in de bochten.
Afbeelding
Links de Maxxis en rechts de Michelin City Grip
Voor zit de Michelin Power Pure Sc
De band zorgt ook voor een goede stuurstabiliteit en je hebt niet het idee dat je het grip in de bochten verliest
Afbeelding
Links de Maxxis en rechts de Michelin Power Pure SC.
Deze voorband lijkt we gemaakt voor de zwaardere scooter.
Op beide banden zit een draairichting. Het is wel belangrijk dat je er op let met monteren, al is het soms gevoelsmatig tegenstrijdig.
Overigens heb ik niet voor winterbanden gekozen, dit omdat ik niet de hele winter doorrijd.

Bandenspanning
Op dit moment rijd ik met voor de door Kymco voorgeschreven bandenspanning en achter heb ik er 0.2 ATM meer. Dit geeft voor Jin gevoel, bij alleen berijden, het meest plezierige rijgedrag.

Hoop dat jullie hier iets aan hebben.

Groet Eric



Tx voor de tip, zaterdag komt bij mij dezelfde combinatie eronder!

Oude originele bandjes (4000km) kunnen gratis worden afgehaald,
Moet ik wel voor zaterdag weten, dan geef ik het door aan de dealer.
0 x

Edwin de Eerste

Re: Michelin banden

Bericht#13 » 13 jun 2014, 16:47

Ik heb sinds vorig jaar de Michelin citygrip,voor en achter) erop zitten.Ze rijden echt geweldig.Alleen begint de profiel van achterband een stuk minder te worden.Even kijken waar ik ze het voordeligst vandaan kan halen.


Grtz Edwin
0 x

Eric L

Re: Michelin banden

Bericht#14 » 13 jun 2014, 17:10

Blijkbaar zijn de City grip banden van een zacht rubber compound zodat de wegligging en de grip op de weg zeer goed is. (kleeft aan de weg)
Alleen deze banden gaan niet zolang mee blijkbaar.
Zelf rij ik op fabrieksbandjes (CST) die een veel langere levensduur hebben.
Op mijn eerste scooter (een Super 8) zaten ook CST banden onder en toen ik de scooter verkocht had die 27.000 kilometer gelopen en de banden waren nog lang niet op.

Groet Eric
0 x

Gebruikersavatar
Kymcopeoples
Voormalig STN Lid
Berichten: 2699

Re: Michelin banden

Bericht#15 » 13 jun 2014, 17:16

Eric L schreef:Blijkbaar zijn de City grip banden van een zacht rubber compound zodat de wegligging en de grip op de weg zeer goed is. (kleeft aan de weg)
Alleen deze banden gaan niet zolang mee blijkbaar.
Zelf rij ik op fabrieksbandjes (CST) die een veel langere levensduur hebben.
Op mijn eerste scooter (een Super 8) zaten ook CST banden onder en toen ik de scooter verkocht had die 27.000 kilometer gelopen en de banden waren nog lang niet op.

Groet Eric


Eric,

Al is het wat tegen je gevoel in, maar er is door de Belgische scooterboer waar ik geholpen ben met mijn lekke band (elders op het forum) geadviseerd om de bandenspanning tot een 0,5 bar hoger te doen dan is voorgeschreven.
Dit is beter voor de band en deze slijt minder hard. De michelinbanden hebben een zachtere rubbersamenstalling dan de af fabriek banden.
0 x
Groet uit Soesterberg, Eric

Gebruikersavatar
HaagseTweet
Berichten: 1578

Re: Michelin banden

Bericht#16 » 13 jun 2014, 17:31

ik heb inderdaad ook gehoord dat je met 'winterbanden' prima kunt blijven doorrijden met een wat hoger dan normale bandenspanning.
de mijne zijn er ook op gebleven en zeker tijdens zomerse regenbuien is het vertrouwd rijden
0 x
Nu: Honda CBR1000F 1992
Voorheen:Peugeot Tweet 2015 R.I.P, Kymco Filly 50, Peugeot SV50, Honda SFX50 2-takt + Kawasaki ZZR-600

René K

Re: Michelin banden

Bericht#17 » 13 jun 2014, 17:53

Ik wou daar ook niet aan, doorrijden met winterbanden, maar het rijdt nog steeds
super de lux. Ook deze Michelin City Grip (W) banden 0.5 bar hoger dan instructieboekje aangeeft.
Het rijdt grandioos beter dan die Chineze betonbanden die 30.000 km-ter meegaan.
Dan maar banden die 10.000km-ter mee gaan en wat een veilig gevoel geeft tijdens het rijden.

Gr. René
0 x

Peter

Re: Michelin banden

Bericht#18 » 13 jun 2014, 17:58

Hoi ik heb ook enige tijd de city grip op mijn scooter,maar ik lees hier iets over draairichting van de band.
Bij mij hebben ze achter de band tegen de draai richting in gemonteerd dat deden ze vaker zo zij de scooterboer omdat de city grip niet als achterband te krijgen is zijden ze of dit klopt ik zou het niet weten maar goed de scooter rijd gewoon zeer goed met deze banden,veel beter dan die wat er origineel op zitten.
groetjes peter 8-) 8-)
0 x

René K

Re: Michelin banden

Bericht#19 » 13 jun 2014, 18:51

Eigenlijk de zefde profielstand als de gewone City Grip, voorband profiel als een A of te wel een pijl ^ en
de achterband in een V profiel. en je heb altijd mensen die zeggen "nee het moet anders",... maar ik
vind het prima zo. De band geeft het aan d.m.v een pijl, draairichting ( rotation) of zo iets.

René
0 x

TK E

Re: Michelin banden

Bericht#20 » 14 jun 2014, 05:38

Peter schreef:Hoi ik heb ook enige tijd de city grip op mijn scooter,maar ik lees hier iets over draairichting van de band.
Bij mij hebben ze achter de band tegen de draai richting in gemonteerd dat deden ze vaker zo zij de scooterboer omdat de city grip niet als achterband te krijgen is zijden ze of dit klopt ik zou het niet weten maar goed de scooter rijd gewoon zeer goed met deze banden,veel beter dan die wat er origineel op zitten.
groetjes peter 8-) 8-)


Hoi Peter.....
Een band verkeerd om monteren kan niet de bedoeling zijn.....het profiel van de city grip heeft een dusdanig profiel om de regen af te voeren.......en geloof dat Michelin toch echt wel banden testen eer zij die op de markt zetten......
En voor de juiste banden maat kun je ook even hier kijken

http://www.michelin.nl/motoren/scooterbanden

En hier staat veel info over de City Grip.......misschien ook wel jou maat........

http://www.michelin.nl/motoren/michelin-city-grip

Succes......
TK E
0 x

Social Media

   

Terug naar “Onderhoud en banden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer