Michelin banden

Peter

Re: Michelin banden

Bericht#21 » 14 jun 2014, 08:09

Ok bedankt ik heb op de site gekeken maar de maat 120/70/12 staat er niet tussen als achterband wel zie ik de maat 130/70/12 staan.Die past er ook op als het goed is,maar als ik achter een bredere band erop laat zetten dan dat wat er voor op zit zou je dat gaan merken met rijden of maakt dat niks uit?

Dit vond ik ook nog ergens op het internet,gaat over de draairichting van de band,het word toch schijnbaar wel vaker gedaan het andersom monteren.

De draairichting is voornamenlijk voor de krachten die op de band komen.

De kracht die op een achterband komt met remmen stelt niks voor met die van de voorband.

Neem als voorbeeld deze band: Michelin City Grip



Bij de 120-70-12 zit deze als voorband ''verkeerd om''
Als je m als achterband gebruikt moettie omgedraaid worden (staat op de band aangegeven)
Terwijl het profiel dus wel een duidelijke v-vorm heeft.


Afbeelding
Laatst gewijzigd door Peter op 14 jun 2014, 11:39, 2 keer totaal gewijzigd.
0 x

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: Michelin banden

Bericht#22 » 14 jun 2014, 10:00

Arold schreef:ziet er goed uit maar de ervaring die ik heb met michelin banden is dat ze gaan bobbelen ook motormuis Kees heeft dit nu ben op dit moment zeer tevreden met de continentals en ook Kees vond ze prima rijden

Arold

De nieuwe banden heb ik geen last van bobbelen. Kan ook niet want ze zitten er pas op.

Voorheen had ik ook een setje city grip voor en achter. Ook hier begon de voorband langzaam te bobbelen. Het maakt volgens mij niets uit welk type band men neemt. Het bobbelen doen allemaal na een x aantal kmters.

Ik vind de naam "Bopper" wel een leuke en grappige naam welke Michelin heeft bedacht bopperdebobberdebobberdebobberde bob :lol: :lol: :lol:

Mtvrgrt kees
0 x

Gebruikersavatar
StierHerman
Voormalig STN Lid
Berichten: 1126

Re: Michelin banden

Bericht#23 » 14 jun 2014, 10:55

.....zoals eerder geschreven heb ik de maxxis kouwgomballenrubberbanden vervangen voor de michelins.
:d :d wat een mooie benaming zeg, je haalt me de woorden uit de mond.
rij zelf nu ook al weer ff met de michelin citygrip voor én achter en dat bevalt me prima. heel apart is dat de banden een tegengestelde besnijding hebben qua profiel voor en achter. ik dacht eerst dat er één verkeerd gemonteerd was maar de draairichting stond goed, echter de monteur had het al vaker gezien en dat is iets van michelin. zal wel over nagedacht zijn.
vergeleken met de fabrieksband pakt het allemaal wat beter op de weg en de slijtage......tja dat heeft o.a. te maken met hoe er mee gereden wordt.
ik kan niet anders zeggen dan....prima band voor een prima prijs en ik kan hem voor de scooteraars zeker aanraden. (de band is daar dan ook voor ontwikkeld)

groeten herman
0 x

René K

Re: Michelin banden

Bericht#24 » 14 jun 2014, 15:22

Bobber is ook een leuke benaming maar uitsluitend of meer een mooi weer band dus heb ik
toch liever de Michelin City Grip en dat is ook o.a een regenband en dat spreekt mij meer aan.
Maar helaas 120-70-12 is niet officieel als achterband te verkrijgen dus zit er twee City Grip
voorbanden (Front) onder de Piaggio Fly. De achterband is dan contra gemonteerd om toch
een V profiel te verkrijgen volgens de draairichting, dus opgelost en voldoet uitstekend.
Dus voorband A profiel of te wel een pijl (^) en de achterband een V profiel.

René
0 x

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: Michelin banden

Bericht#25 » 14 jun 2014, 15:52

De achterband is altijd 130 en de voorband 120

Mtvrgrt kees
0 x

Gebruikersavatar
Trucker49
STN Tourbuffel
Berichten: 3873

Re: Michelin banden

Bericht#26 » 14 jun 2014, 15:56

motormuis schreef:De achterband is altijd 130 en de voorband 120

Mtvrgrt kees


Yep :mrgreen:
0 x
Groeten van Cor

Kymco Bet & Win 2-takt vloeistof gekoeld sinds 2006

Afbeelding Afbeelding

Peter

Re: Michelin banden

Bericht#27 » 14 jun 2014, 17:43

motormuis schreef:De achterband is altijd 130 en de voorband 120

Mtvrgrt kees

Ja misschien bij de grand dink maar bij de peugeot elystar niet.
m.v.g peter 8-) 8-)
0 x

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: Michelin banden

Bericht#28 » 14 jun 2014, 18:20

Bij alle Peugeot die ik gereden heb, zat altijd 130 achter. En dan spreek ik ovef de elyseo en de elystar tsdi

Maar ok. Heb gegoogeld en klopt idd wat je schreef. Mocht je de mogelijkheid hebben om een 130 te kunnen monteren zou ik het meteen laten doen.

Mtvrgrt kees
0 x

René K

Re: Michelin banden

Bericht#29 » 14 jun 2014, 18:58

En onder de Piaggio Fly achter ook geen 130 maar 120-70-12 en ik neem
de risico niet om toch een 130-70-12 band eronder te zetten want de banden
moeten meestal besteld worden en als het toch tegen o.a de schokdemper aanloopt zit
ik met een probleem. Ik denk niet dat de dealer die 130 band terug neemt.

René
0 x

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: Michelin banden

Bericht#30 » 14 jun 2014, 19:12

Hoi Rene

Duidelijk. Misschien kun je met een meter meten hoeveel ruimte er is. Dan weet je het zeker.

Mtvrgrt kees
0 x

Social Media

   

Terug naar “Onderhoud en banden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer