Review Continental Contimove 365

Michael

Review Continental Contimove 365

Bericht#1 » 24 feb 2014, 23:36

Zoals jullie in mijn eerdere topic hebben kunnen lezen heb ik van Continental een set Contimove 365 banden gekregen om te testen.

*zie topic http://www.scootertourclubnederland.com/viewtopic.php?f=39&t=1903&hilit=conti

Als eerste iets over deze banden;


M+S codering staat het gebruik in winterse condities toe volgens Duitse wetgeving.
Hoewel het dus geen "echte" winterband is voldoet hij volgens onze oosterburen wel aan die eis.
Voordeel is dat deze band ook gewoon in de zomer te rijden is. Je hoeft dus niet banden te wisselen of een extra set wielen te kopen.
Het rubber voelt zacht aan, maar bij het monteren was er toch redelijk veel kracht nodig om deze op de velg te krijgen.
De banden hebben diepe lamellen en deze zorgen voor grip op natte en besneeuwde wegen.

Afbeelding

Sneeuw heb ik nog geen ervaring mee gehad, maar regen zeker wel.
Waar de standaard Maxxis banden begonnen te glijden geven de Continental banden geen kik.
Daarnaast zorgt het profiel ervoor dat het regenwater goed afgevoerd word.
Afgelopen week in de hozende regen gereden en als je dan in je spiegel kijkt zie je een mooi spoor achter de scooter.

Op 30-11-2013 zijn de banden door mijn scooterzaak "de Wit tweewielers" te Zaandam gemonteerd.
Na een beetje zoeken met deze nieuwe band werd deze vakkundig door de heren gemonteerd.
Tegelijkertijd nog even olie en rolletjes vervangen en daarna kon ik gaan testen.
Voor zit 2.0 bar en achter 2.2 bar. Ik weet het is hoger dan wat Kymco voorschrijft, maar ik vind dit prettig rijden.

Afbeelding

Afbeelding

Dhr. Chris van Paasen van Continental had mij nog wel gewaarschuwd dat deze banden geen zgn. TractionSkin hebben
zodat deze dus wel ingereden moeten worden.
De eerste kilometers dus voorzichtig een klein tourtje richting Volendam gemaakt.
Eerste indruk was dat deze wel zwaar sturen en de scooter echt rechtdoor wil gaan.
Het lichte zoemen van de banden is wel hoorbaar maar absoluut niet storend.

Voor deze Continental band gemonteerd werd was het gemiddelde verbruik 1:41 (gemeten over 8870km).
Ik heb inmiddels 1437 kilometer met deze banden gereden en het gemiddelde verbruik ligt nog steeds op 1:41.
Ik had verwacht dat omdat de band voorzien is van grove lamellen/profiel dat het verbruik door de toegenomen wrijving meer zou verbruiken,
maar dat is dus bij deze ontkracht. Tijdens de testperiode heb ik zelfs een verbruik van 1:43 weten te halen.
Dit moet absoluut nog beter kunnen, maar ik rij nou eenmaal veel lange stukken door de polder en alles volgas.

Op het droog is deze band een absolute "klever" super veel grip en gedurende de testperiode krijg ik steeds meer vertrouwen in mijn Conti's.
Waar ik met de standaard banden afrem om voorzichtig de bocht om te gaan,
rij ik nu met het grootste gemak op snelheid door de bocht.
Zonder ook maar een moment het gevoel te hebben tegen de grens aan te komen.
De standaard band wilde in de bocht zich nog wel eens opzij zetten, maar dat heb ik niet 1 keer met deze band meegemaakt.
Ook in de regen blijft de Conti grip houden en stelt niet 1 keer teleur.

Helaas heb ik geen ervaring kunnen opdoen in de sneeuw, maar zodra deze valt zal ik deze review updaten.

Mijn conclusie: Met de ContiMove365 heeft Continental een mooie (het oog wil ook wat 8-) ) en zeer goede allweather band op de markt gebracht.
Veel grip op het droog en zeker ook grip op nat en koud asfalt.
Helaas geen test in de sneeuw kunnen uitvoeren, maar ook dat zie ik met vertrouwen tegemoet.
Voordeel van deze band is dat je niet hoeft te wisselen tussen zomer en winterbanden.
De tijd zal het leren hoeveel kilometer met deze band gereden kan worden.
De standaard banden waren bij 8800 kilometer al op. Het zwaardere sturen went heel snel en ik kan de scooter nu plaatsen waar en hoe ik wil (kwestie van gewenning dus)

Afbeelding


Gr. Michael
1 x

TK E

Re: Review Continental Contimove 365

Bericht#2 » 25 feb 2014, 07:42

Dat ziet er goed uit.....dat ze meer grip hebben klopt wel want de rubber samenstelling bestaat uit een zachtere compound en dat heb je zeker grip.......en al die lamellen zorgt ook voor een zeer goed grip.....hierdoor stuur hij dan ook wat zwaarder........maar goed voorlopig kun je weer effe vooruit en nieuwe banden geven altijd een veilig gevoel....
TK E
0 x

Gaaspertje

Re: Review Continental Contimove 365

Bericht#3 » 25 feb 2014, 10:22

Klinkt allemaal hoopvol,nu afwachten hoeveel km deze banden meegaan.
Zal eens gaan googelen in welke maten deze verkrijgbaar zijn en wat het prijskaartje is.
0 x

Flevolander58

Re: Review Continental Contimove 365

Bericht#4 » 25 feb 2014, 11:18

Iedereen heeft het steeds maar over het testen in de sneeuw met een winterband maar er zit heel veel verschil in een winterband of een sneeuwband
een winterband presteert gewoon goed bij lage temperaturen bij droog en nat weer en een sneeuwband is een combi van beide met een veel grover profiel om in de sneeuw meer grip te creëren
dat rechtdoor sturen heeft te maken met het feit dat de meeste dealers er veels te veel lucht in jagen hou je gewoon de gegevens aan die in je onderhoudsboekje staat qua druk is er niets aan de hand en stuurt hij prima in de bochten en net zo goed als een zomerband en merk je nauwelijks het verschil

gr Wouter
0 x

Gebruikersavatar
Bjorn
Berichten: 679

Re: Review Continental Contimove 365

Bericht#5 » 25 feb 2014, 22:43

Flevolander58 schreef:stuurt hij prima in de bochten en net zo goed als een zomerband en merk je nauwelijks het verschil


Ben ik het niet helemaal mee eens. Ik heb voor de "winter" een setje Schwalbe HS544 er onder liggen met de door Kymco voorgeschreven drukken er in en het stuurt zeker zwaarder. Je merkt het vooral als je net van zomer naar winterbanden wisselt. Anders om stuurt hij dan zo licht als een veertje :lol: .


Maar een winterband heeft heeft op ijs geen meer waarde, heb ik vorige week 14 feb. nog ondervonden :x . Net 1 bochtje wat spiegelglad was. Ik reed gelukkig al langzaam want het is een kort haaks bochtje, maar helaas toch onderuit :( .
0 x

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: Review Continental Contimove 365

Bericht#6 » 26 feb 2014, 00:11

Mooi setje banden

Mtvrgrt kees
0 x

Stephan

Re: Review Continental Contimove 365

Bericht#7 » 26 feb 2014, 11:23

Hallo Michael,

Bedankt voor deze review! De banden zien er top uit en ik ben ook erg benieuwd hoe ze rijden.
Voor de ND heb ik nieuwe slofjes nodig dus gaan we deze maar eens proberen.

Bedankt voor het delen hier!

Grts

Stephan
0 x

Michael

Re: Review Continental Contimove 365

Bericht#8 » 26 feb 2014, 17:54

Vandaag van Continental een berichtje gehad dat ze deze review ook op hun site gaan zetten.

Gr. Michael
0 x

Flevolander58

Re: Review Continental Contimove 365

Bericht#9 » 26 feb 2014, 18:08

nu heb ik Kenda banden weet niet of het merk ook nog van invloed is maar deze sturen prima
hieronder een afbeelding van de band waar ik op rijd

Afbeelding
0 x

Gebruikersavatar
Eric
Voormalig STN Lid
Berichten: 1027
Contacteer:

Re: Review Continental Contimove 365

Bericht#10 » 27 feb 2014, 08:09

Michael geweldig dat je de kans hebt gekregen om de banden te testen.

Mooi verslag heb je er van gemaakt. Het maakt mij zeker nieuwsgierig. Zelf heb ik zowel voor de Kymco Like als ook de Kymco Grand Dink nieuwe banden nodig..
Op de New Dink welke ik heb gehad waren Heidenau banden gemonteerd. Als ik jouw ervaring lees geven de banden de zelfde ervaring. Voelt veilig.. Maar ik ben niet bang ook eens een andere band te proberen..
0 x
Verander muren in deuren....

Social Media

   

Terug naar “Onderhoud en banden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer