balanceren wielen

Gebruikersavatar
karlheinz
Berichten: 487

Re: balanceren wielen

Bericht#21 » 12 feb 2016, 22:05

Uiteindelijk komt het daar op neer dat een juiste band gekozen wordt en goed op de velg is gemonteerd.
het ligt aan de band en niet aan de velg !!.
1 x

Stephan

Re: balanceren wielen

Bericht#22 » 12 feb 2016, 22:12

Klopt helemaal! Ieder heeft zijn eigen ervaring!
Ondanks mijn ervaringen vind ik het wel interessant!
0 x

Gebruikersavatar
peter stupers
Berichten: 1206

Re: balanceren wielen

Bericht#23 » 12 feb 2016, 22:20

Ik zelf denk dat je geen banden vindt die 100 % in gewichtsverdeling zijn, veel banden zijn aan de zijwangen gemerkt met een stip, die stip moet gelijk liggen met het ventiel in de velg, zo wordt er al een
kleine correctie in de onbalans weg genomen de rest van de onbalans wordt dan met gewichtjes gecorrigeerd. Deze wijsheid stond op de stickers van mijn Continentals winterbanden van de auto.
Onze scooterwielekes zullen er óók baat bij hebben als men ze laat balanceren, das mijn mening,
maar goed....gelukkig heeft ieder zijn eigen keus.
1 x
Groeten Peter.

Gebruikersavatar
Trucker49
STN Tourbuffel
Berichten: 3873

Re: balanceren wielen

Bericht#24 » 12 feb 2016, 23:12

Niet lullen maar balanceren die hap, er is niets zo irritant als een trillend stuur.
1 x
Groeten van Cor

Kymco Bet & Win 2-takt vloeistof gekoeld sinds 2006

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
ben
STN Tourbuffel
Berichten: 1947
Contacteer:

Re: balanceren wielen

Bericht#25 » 13 feb 2016, 08:48

Trucker49 schreef:Niet lullen maar balanceren die hap, er is niets zo irritant als een trillend stuur.

beter had ik het niet kunnen zeggen cor helemaal mee eens
0 x
Kymco g dink
Sym fiddle
Ford streetka

Gebruikersavatar
kuya
STN Tourbuffel
Berichten: 1912

Re: balanceren wielen

Bericht#26 » 14 feb 2016, 11:51

Ik neem een centrifuge om uit te balanceren het duurt even voor die op balans is maar op hoge snelheid en die gaat snel geen last meer van onbalans :D :lol: ;) 8-)
1 x
Afbeelding Afbeelding

Frank

Re: balanceren wielen

Bericht#27 » 06 apr 2016, 15:52

Gister op Stephan's New Dink gereden en die heeft met zijn winterband totaal geen last van een stuiterend wiel.
Vrijdag gaat de Neo's naar de winkel voor zijn eerste 1000 km beurt. Uiteraard ga ik vragen of ze naar het wiel willen kijken, dit is niet prettig sturen op deze manier en zeker niet nu ik weet hoe het wel kan. .
U hoort, wordt vervolgd.........
0 x

Gebruikersavatar
Boskabouter
Berichten: 127

Re: balanceren wielen

Bericht#28 » 06 apr 2016, 16:21

Dat Ride-on spul wat Stephan ook gebruikt voor lekke banden claimt ook dat het balanceerd. www.ride-on-nederland.nl
Als dat klopt sla je 2 vliegen in 1 klap.
0 x
Groeten Paul
Don't Panic and Carry a Towel The Hitchhiker's Guide to the Galaxy

Eric L

Re: balanceren wielen

Bericht#29 » 06 apr 2016, 16:38

Frank schreef:Gister op Stephan's New Dink gereden en die heeft met zijn winterband totaal geen last van een stuiterend wiel.
Vrijdag gaat de Neo's naar de winkel voor zijn eerste 1000 km beurt. Uiteraard ga ik vragen of ze naar het wiel willen kijken, dit is niet prettig sturen op deze manier en zeker niet nu ik weet hoe het wel kan. .
U hoort, wordt vervolgd.........

De Yamaha Neo's hebben vaak last van een stuiterend voorwiel.
Naar wat ik ervan op verschillende fora's heb gelezen is dat er niet veel aan te doen is.

BTW de Aerox heeft dit absoluut niet.
Rijdt heel mooi egaal.

NB
Lees onderstaande link eens door.
Daar wordt ook wat over de Yamaha Neo's en de wegligging beschreven.

https://radar.avrotros.nl/forum/viewtop ... 8&t=115136
0 x

Frank

Re: balanceren wielen

Bericht#30 » 06 apr 2016, 17:53

Hoi Eric, ik ga het zien. Ik ga nog geen dingen reopen voordat ik wat geprobeerd heb. Je gaat het horen. Met "een" opmerking op een forum zoals je doorstuurt kan ik niet veel. Ik ga er voorlopig van uit dat het op te lossen is. Maar zoals gezegd, ik kom er op terug.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Onderhoud en banden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer