vespa onderhoud

Gebruikersavatar
Ryanmiepmiep
Berichten: 193

Re: vespa onderhoud

Bericht#11 » 02 mar 2016, 18:32

René K schreef:En Ryan, ik kan er niets aan doen maar ik vind het een schitterende Vespa, ik zou deze Vespa zomaar in de huiskamer zetten
i.p.v een in vochtig schuurtje stallen. ;)
En originele lak is altijd bij een echte Vespa dealer te bestellen.

René


nja ik had nu 2 niet originele en volgensmij matchen ze bijna perfect. de vespa hoeft er niet perfect uit te zien dus ik zie wel hoe het loopt en anders kan ik altijd nog de originele bestellen.
0 x

Gebruikersavatar
Ryanmiepmiep
Berichten: 193

Re: vespa onderhoud

Bericht#12 » 08 apr 2016, 20:43

even een update: de vespa is nog niet uitelkaar gehaald want ja broertjes blijven broertjes en dan mag je er ineens niets meer aandoen :( haha. de kappen worden waarschijnlijk overnieuw gespoten door de overbuurman (is veel goedkoper) en ik denk dat de vespa in de meivakantie uit elkaar gehaald gaat worden voor verdere controle en aanpassingen :)
0 x

Gebruikersavatar
Trucker49
STN Tourbuffel
Berichten: 3873

Re: vespa onderhoud

Bericht#13 » 08 apr 2016, 20:54

Een Vespa is niet perfect het is een Piaggio met een Vespa plaatje.
1 x
Groeten van Cor

Kymco Bet & Win 2-takt vloeistof gekoeld sinds 2006

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Ryanmiepmiep
Berichten: 193

Re: vespa onderhoud

Bericht#14 » 08 apr 2016, 21:00

Trucker49 schreef:Een Vespa is niet perfect het is een Piaggio met een Vespa plaatje.


dat is zeker waar. We gaan juist niet alles aanpakken omdat ik en mn vader er eigenlijk allebei van uit gaan dat er binnen een paar weken toch wel een paar krassen op zitten aangezien m'n broertje niet erg zuinig is met zijn spullen haha.
0 x

René K

Re: vespa onderhoud

Bericht#15 » 08 apr 2016, 21:58

Ja, een Piaggio met een Vespa plaatje, maar het is en blijft een Charismatische "Vespa", o.a mijn scooter de Honda Vision heeft totaal géén Charisma net als de persoon die het bestuurd. :D
3 x

Gebruikersavatar
Ryanmiepmiep
Berichten: 193

Re: vespa onderhoud

Bericht#16 » 27 apr 2016, 14:12

gister en vandaag bijna alle losse kappen en dingen verwijderd van de vespa. Als het goed is word ze deze week nog voorzien van nieuwe lak :D en dan een aantal nieuwe onderdelen bestellen zodat ze klaar is voor de zomer :D (foto's komen later)
0 x

René K

Re: vespa onderhoud

Bericht#17 » 27 apr 2016, 14:40

Grandioos en ben benieuwd naar de foto reportage.
0 x

Gebruikersavatar
Ryanmiepmiep
Berichten: 193

Re: vespa onderhoud

Bericht#18 » 14 mei 2016, 19:41

Sorry voor de late reactie maar hier 2 foto's van hoe de vespa er nu bijstaat. de foto's van de demontage zijn helaas verloren gegaan in een zwemmende telefoon :( dit weekend zal er begonnen worde naan het spuiten van het beenschild als proefmodel. dit kon niet eerder gebeuren wegens ziekte van de buurman die alles zou gaan spuiten.
Afbeelding

Afbeelding

mvg, Ryan
0 x

René K

Re: vespa onderhoud

Bericht#19 » 14 mei 2016, 20:14

Ik heb ook een Vespa 50 2takt gehad, helaas gehad, maar een Vespa met altijd wat technische probleempjes maar
dat is altijd wel op te lossen. Maar wat ik wel jammer vindt dat het frame zo roest gevoelig is voor dat geld wat de Vespa
kost.
Maar, leuke foto's en ook leuk dat je het mogelijk maakt het project te volgen.
0 x

Gebruikersavatar
Ryanmiepmiep
Berichten: 193

Re: vespa onderhoud

Bericht#20 » 14 mei 2016, 20:20

dit is n 4takt. zou zelf nooit een nieuwe kopen gewoonweg veel te duur en meer een statussymbool vindt ik. we hebben deze voor n mooi prijsje kunnen krijgen en doen zoveel mogelijk zelf of met vrienden. het is de eerste scooter voor mijn broertje dus ik ga m niet helemaal perfect maken zolang hij goed functioneert vind ik t best en mn broertje ook wel.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Onderhoud en banden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer