Snelheidsverhoging na inrijden

Gebruikersavatar
Broertie
Berichten: 99

Snelheidsverhoging na inrijden

Bericht#1 » 11 mar 2016, 19:04

Goedenavond,

Ik wist niet waar ik dit moest plaatsen, dus maar hier.....

Ik heb sinds 2 weken een nieuwe Peugeot Citystar aangeschaft. Topscooter, bevalt me uitstekend! Nu heb ik de volgende vraag: hij rijdt nu 47 km/u op de GPS, met 3 verschillende apps gemeten, dus lijkt me vrij nauwkeurig. Hoe snel zal hij gaan rijden nadat hij ingereden is (na hoeveel km is dat eigenlijk?), zonder dat er technisch iets aan gedaan wordt? Het zal dus "vanzelf" moeten gaan... Ik weet dat hij geen 10 km/u sneller gaat lopen, maar hoeveel dan wel? 3 á 4 km??

Ik wil hem namelijk na verloop van tijd iets laten "helpen" zodat hij naar de 55 km/u GPS gemeten gaat. Als hij namelijk daarbovenop nog eens de extra snelheid krijgt van het inlopen, komt hij boven de WOK-grens, en dat willen we uiteraard niet...

Mijn vorige People S ging na het inrijden 4 k/u sneller rijden, maar dat was een 4-takt en een snoruitvoering. Ik weet niet hoe dat uitwerkt met een tweetakt bromuitvoering.

Alvast bedankt voor de deskundige reacties!
0 x
Met vriendelijke groet,

Broertie

Stephan

Re: Snelheidsverhoging na inrijden

Bericht#2 » 11 mar 2016, 19:12

55 op de GPS is in echte kms rond de 49
De rollerbanken hebben een ruime marge, min wettelijke correctie en tellerafwijking.
De Citystar schijnt redelijk binnen de marges te kietelen zijn, maar anders dan overige modellen. (Vario werkt anders bij mijn weten)

Overige tips laat ik over aan onze City Star rijders ;)
0 x

Gebruikersavatar
Okocis
Voormalig STN Lid
Berichten: 870

Re: Snelheidsverhoging na inrijden

Bericht#3 » 11 mar 2016, 19:25

Ik denk dat Stephan bedoelt dat de kilometer teller meer afwijkt,de gps is redelijk goed. Na het inrijden wordt je snelheid niet echt meer hoor,dus zul je het op een andere manier moeten doen.

Groeten van Siem.
0 x
Ik nu een andere kijk op het leven heb.

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Broertie
Berichten: 99

Re: Snelheidsverhoging na inrijden

Bericht#4 » 11 mar 2016, 19:39

Stephan schreef:55 op de GPS is in echte kms rond de 49


Mis ik iets, ik dacht dat GPS kilometers ook échte kilometers waren? :shock:

Als ik met de telefoon de snelheid op de GPS-app van 47km/u meet, staat de teller van de kilometerteller op 55km/u, dus de teller zou een afwijking van 8km/u moeten hebben....
0 x
Met vriendelijke groet,

Broertie

Zoetersmurf

Re: Snelheidsverhoging na inrijden

Bericht#5 » 11 mar 2016, 19:55

sorry, ik weet niets van Peugots... Ik ben een KYMCO-NUT..

hehehehe..

Nee maar ik denk dat het per scooter verschild, zelfs als het allemaal 2 takt of 4 takt zouden zijn. De ene machine is de andere niet dus er is eigenlijk geen vast gegeven.
Ja hij zal wellicht iets sneller en beter gaan lopen omdat alle onderdelen beter op elkaar gaan reageren en lopen.

Wat je zou kunnen doen (aanrader) maak een afspraak met noordwijk voor een testbankrun, dan zie je het vermogen de snelheid en je krijgt een zeer vakkundig advies over de afstelling om te voorkomen dat je straks bekeuring na bekeuring krijgt om van een wok maar te zwijgen.

Mijn oude dink reed 73 op de testbank (echte Km's) dus Jos heeft het een en ander veranderd waardoor de snelheid redelijk normaal is (61 Km GPS) en ik haast geen vermogen verlies had.
Na het opnieuw inrijden na de afstelling een iets kleinere sproeier erin (weer in noordwijk) en nu loopt hij lekker 57 met wind mee :)

P.s dit is allemaal NA een motor revisie gedaan dus niet een nieuwe scooter.
0 x

Stephan

Re: Snelheidsverhoging na inrijden

Bericht#6 » 11 mar 2016, 19:58

Broertie schreef:Mis ik iets, ik dacht dat GPS kilometers ook échte kilometers waren? :shock:

Als ik met de telefoon de snelheid op de GPS-app van 47km/u meet, staat de teller van de kilometerteller op 55km/u, dus de teller zou een afwijking van 8km/u moeten hebben....


In theorie zou je dat denken, echter heb nu verschillende mensen gesproken (via mijn dealer) die op de teller 65 reden maar gewoon op een rollerbank door de test kwamen.
0 x

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: Snelheidsverhoging na inrijden

Bericht#7 » 11 mar 2016, 20:38

De teller op mijn oude Liberty geeft regelmatig 70 km (zonder tegenwind) aan.
Toch op twee rollenbanken van de politie kwam hij niet verder dan 53 en 54 km/uur.
Geen waarschuwing en dus geen boete omdat die pas bij 57 wordt gegeven.
Dus maak je niet te gauw zorgen, want onze Hermandat heeft graag bromscooterrijders die goed kunnen meerijden met het autoverkeer in de stad.
Groet,
Jan H.
0 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Snelheidsverhoging na inrijden

Bericht#8 » 11 mar 2016, 21:15

Dat laatste (van Jan H) kan ik onderschrijven.
Ben, heel brutaal, met mijn Like (voorzien van 80CC + snelle nokkenas) naar de kit gegaan, met de vraag of ik even gebruik mocht maken van de rollenbank.
De dienstdoende brigges begon helemaal te stotteren van overdondering.
Maar ik heb het wel voor elkaar gekregen. (betaal tenslotte belasting; ja toch?)
Hij liep 57 op de bank....
De agent ter plekke zei "ik bekeur je er niet voor, maar ik sta niet in voor mijn collega's....zet er effe een ringetje bij (shim) en pleur die uitlaat er van af" (NCY RVS zonder noise-killer).
"Je komt wel lekker met het verkeer mee en ik verklaar je voor gek als je 45 gaat rijden" (origineel waar hoor... zijn eigen woorden!)
Ik bedoel maar.
Nu loopt ie 60GPS / 70 teller met originele uitlaat (geen lawaai)
Min 10% is 54; dus binnen de marge.
Niet mokken Lekker wokken
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Okocis
Voormalig STN Lid
Berichten: 870

Re: Snelheidsverhoging na inrijden

Bericht#9 » 11 mar 2016, 23:46

Ook mijn teller van de Peugeot City Star wijkt zo'n 6 tot 8 km af, ik rijd daarom bijna altijd met de garmin op de scooter. Zoals je zelf al hebt ondervonden is deze meeting zeer goed en loop je geen gevaar te hard te gaan. Ik heb mijn scooter af laten stellen op 53 echte km/per uur,gemeten op de testbank.

Groeten van Siem.
0 x
Ik nu een andere kijk op het leven heb.

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
ceesvanwijk3081962
Berichten: 152

Re: Snelheidsverhoging na inrijden

Bericht#10 » 12 mar 2016, 08:53

goede dag mensen mijn vraag is aan julie zetten julie ook een glade vario bus er in na verloop van tyd in de peugeot citystar en zo blijft die dan ook nog tot de toe gestaande snelheid ?
0 x

Social Media

   

Terug naar “Onderhoud en banden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer