22.000 km beurt/ gescheurd variohuis, ook subframe vervangen.

Gebruikersavatar
MonsterlijkKPS
Voormalig STN Lid
Berichten: 1760

Re: 22.000 km beurt/ gescheurd variohuis, ook subframe vervangen.

Bericht#291 » 28 sep 2017, 18:43

@Remco1979 vergeet ook niet dat de weghelft niet compleet plat/horizontaal loopt. Deze loopt af naar de zijkanten (ivm afvoer water naar afvoerputten aan de stoepkant).

https://www.wegenwiki.nl/Afwatering
0 x
Afbeelding Afbeelding
01-01-2016 KMS: 11535 | KMS eind 2016: 22002 | KMS eind 2017: 34373
Gebroken koppelingsveer 22002 - 22735
16-01-2018: 34524
Eindstation 16-4-16


Eigen Linkjes:
Wintervoorbereiding - Carburateur blues - Led & disco Strips

Gebruikersavatar
Remco1979
Berichten: 1000

Re: 22.000 km beurt/ gescheurd variohuis, ook subframe vervangen.

Bericht#292 » 28 sep 2017, 18:44

Daarom heb ik het over scheef staan en niet over scheefafslijten..
1 x
Afbeelding
Vanaf 14-1-2018 bezitter Piaggio MP3 Sneeuwwitje 18304 km
27-5-2019 42028 km and counting
km record op 1 dag 476 km :thumbsup:
Vmax 150km/h+

Gebruikersavatar
MonsterlijkKPS
Voormalig STN Lid
Berichten: 1760

Re: 22.000 km beurt/ gescheurd variohuis, ook subframe vervangen.

Bericht#293 » 28 sep 2017, 18:47

@Remco1979 :rlol: Thanks, duidelijk te weinig koffie gehad vandaag..
0 x
Afbeelding Afbeelding
01-01-2016 KMS: 11535 | KMS eind 2016: 22002 | KMS eind 2017: 34373
Gebroken koppelingsveer 22002 - 22735
16-01-2018: 34524
Eindstation 16-4-16


Eigen Linkjes:
Wintervoorbereiding - Carburateur blues - Led & disco Strips

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: 22.000 km beurt/ gescheurd variohuis, ook subframe vervangen.

Bericht#294 » 28 sep 2017, 18:54

Bericht binnen van het Verbond van Verzekeraars.
Indien met een scooter die willens en wetens overbelast is een (dodelijk) ongeval wordt veroorzaakt, dan zal het slachtoffer of de nabestaanden altijd schadeloos gesteld worden.
Indien na onderzoek blijkt dat de scooter/ het voertuig overbelast was ten tijde van het ongeval, dan gaat de verzekering ALLES verhalen op de veroorzaker van het ingeval.
Weest gewaarschuwd!
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: 22.000 km beurt/ gescheurd variohuis, ook subframe vervangen.

Bericht#295 » 28 sep 2017, 18:57

MonsterlijkKPS schreef:
stoyanov schreef:@Jur

Beiden heb je pas in je knuisten ná aankoop.
Of je moet Scotland Yard achtige neigingen hebben vòòr aankoop.
Maar dan mag je je tevens afvragen of het wel verstandig is om je geld in iets dergelijks te investeren.
Een goed product wat voldoet aan de eisen die eraan gesteld mogen worden hoeft geen handleiding van 96 pagina's te hebben vol met uitzonderingen en waarschuwingen.

Voordat ik aan de PS ging heb ik gegoogled naar "kymco people s *" (* = specs/handleiding/info/klachten/reviews/filmpjes). Want wat jij zegt; als klant geef je een groot bedrag uit, en heb je ook in gedachte wat je zou willen. Met wat je in gedachte hebt, wil je ook nagaan of het in jouw kaders past. Ik weet dat niet iedereen zo'n aanpak gebruikt, maar laten we eerlijk zijn; die info is niet bepaald moeilijk te googlen ;) .


Liefde maakt blind
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: 22.000 km beurt/ gescheurd variohuis, ook subframe vervangen.

Bericht#296 » 28 sep 2017, 18:57

Remco1979 schreef:Daarom heb ik het over scheef staan en niet over scheefafslijten..


Wat zou volgens jou een oplossing zijn?
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: 22.000 km beurt/ gescheurd variohuis, ook subframe vervangen.

Bericht#297 » 28 sep 2017, 18:58

MonsterlijkKPS schreef:@remco1979 vergeet ook niet dat de weghelft niet compleet plat/horizontaal loopt. Deze loopt af naar de zijkanten (ivm afvoer water naar afvoerputten aan de stoepkant).

https://www.wegenwiki.nl/Afwatering


Daarom rijd ik tegen de as van de weg aan. Alle rotzooi spoelt en waait namelijk ook naar de zijkanten. ;)
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Remco1979
Berichten: 1000

Re: 22.000 km beurt/ gescheurd variohuis, ook subframe vervangen.

Bericht#298 » 28 sep 2017, 19:56

stoyanov schreef:
Remco1979 schreef:Daarom heb ik het over scheef staan en niet over scheefafslijten..


Wat zou volgens jou een oplossing zijn?

Voor bestaande scooters zal buiten regelmatige controle subframe en rubbers er geen oplossing zijn.
Voor nieuwe scooters zou een andere plek van montage motor en subframe de oplossing kunnen zijn.
Bij een minarelli zit de bevestiging van de motor aan de bovenkant van de motor op de lijn van krukas en is de bevestiging aan het blok een lager en de lengte naar een frame slechts een paar cm waardoor de kans op torderen lager is.
Een andere oplossing kan zijn dat er een stijver subframe gemonteerd word maar dan nog bij zware overbelading zoals bij de topic starter kan het carter scheuren,
Het carter verstevigen zou kunnen door een carter deksel die in plaats van bouten met rubbers en rubber pakking gewoon met bouten met vaste kop en een papieren pakking (zoals bij iedere chinese GY6) gemonteerd word.
De rubber pakking en rubber ringen op carter deksel zorgen voor een minimale beweging die een eventuele scheur kan veroorzaken.
In mijn ogen is er in de basis al ergens een fout gemaakt want ik zie heel veel new dinks waar het wiel er zp \ onderstaat en bijna geen 1 waar hij recht staat.
Wel valt me op hoe zwaarder/groter de bestuurder en belading hoe schever hij staat.
Een sterker subframe zou bijvoorbeeld uit alu gemaakt kunnen worden samen met hardere rubbers en een carterdeksel van een andere GY6 motor die past kan of heel simpel of heel lastig zijn (boutpatroon kan zomaar anders zijn) maar zouden samen DE oplossing kunnen zijn
0 x
Afbeelding
Vanaf 14-1-2018 bezitter Piaggio MP3 Sneeuwwitje 18304 km
27-5-2019 42028 km and counting
km record op 1 dag 476 km :thumbsup:
Vmax 150km/h+

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: 22.000 km beurt/ gescheurd variohuis, ook subframe vervangen.

Bericht#299 » 28 sep 2017, 20:26

Oké.
Heldere taal.
Vandaar ook misschien dat ik er bij de Orbit geen last van had?
Die heeft namelijk een deksel dat 1:1 op het carter geschroefd zit met (in mijn geval) inbusbouten.
Steviger geheel etc.
1 ding is zeker; mocht er een fabrikant meelezen (hint, knipoog) dan zou ik het wel weten.
Er ligt een markt open.
Of.... je bent heeeeeel erg handig (type Colin Furze) en je verzint zelf een kitje dat je in serie op de markt kunt brengen...
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Remco1979
Berichten: 1000

Re: 22.000 km beurt/ gescheurd variohuis, ook subframe vervangen.

Bericht#300 » 28 sep 2017, 21:02

klopt een sym zit net anders in elkaar en wellicht ook beter/stijver subframe
0 x
Afbeelding
Vanaf 14-1-2018 bezitter Piaggio MP3 Sneeuwwitje 18304 km
27-5-2019 42028 km and counting
km record op 1 dag 476 km :thumbsup:
Vmax 150km/h+

Social Media

   

Terug naar “Onderhoud en banden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer