22.000 km beurt/ gescheurd variohuis, ook subframe vervangen.

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: 22.000 km beurt/ gescheurd variohuis, ook subframe vervangen.

Bericht#271 » 25 sep 2017, 23:29

Scooter Forens Frans schreef:Maar Frank,


Ga eens op een personenweegschaal staan, krom je knieën en strek plots de benen, je zult zien dat het gewicht ineens piekt naar een fors gewicht, dit wordt normaal door een schokbreker met nog een veerwegen te gaan opgevangen, maar met overbelasting is de veerwegen er niet meer of nauwelijks meer.

Afbeelding

Vriendelijke groet,
Frans


Frans,

Gewoon even een schot voor de boeg...

Bedoel jij hiermee te zeggen dat bijvoorbeeld een gasgedempte veer/schokbreker( welke beter is berekend op zijn taak) ook een deel van de ellende kan wegnemen?
Of wordt dan de spanning juist afgevoerd door/naar de delen die daar niet voor geschikt zijn, zoals de transmissietunnel etc?

Mijn Beta had namelijk met een Paioli gasschokdemper i.c.m. pirelli banden een wegligging waar een paard de hik van krijgt.
Ook mono-shock, maar niet scheef afslijten....en ik kon er achterlijk hard mee over een verkeersdrempel zonder gelanceerd te worden of zonder de vering tot de aanslag in te knallen.
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Scooter Forens Frans
Berichten: 1364

Re: 22.000 km beurt/ gescheurd variohuis, ook subframe vervangen.

Bericht#272 » 25 sep 2017, 23:50

Ook met 2 personen op of over de maximale belasting?
Ik denk het niet...
Nadat de hele veerwegen en schokdemping is opgesoupeerd, blijft torsie van de variohuis over en die is kennelijk niet ontworpen om overgebleven belasting te verwerken.
Maak je ontwerp nou zo, dat ook piekbelasting verwerkt kan worden, bij maximale belasting, zoals jezelf opgeeft: bouw een reserve in!

Laat het niet ophouden bij de schokbreker, deze kan ook defect raken, maar voer het door in het ontwerp of gebruikte materialen om het veilig te houden...

Het toepassen van 2 schokbrekers is dan in alle gevallen een goed verkoopargument.

Vriendelijke groet,
Frans
0 x
Een brommer zonder sacherijn!
Dagrecord sinds 21-04-2018: 478 kilometer en dat zal zo blijven ook, vrees ik :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: 22.000 km beurt/ gescheurd variohuis, ook subframe vervangen.

Bericht#273 » 26 sep 2017, 07:20

Scooter Forens Frans schreef:Ook met 2 personen op of over de maximale belasting?
Ik denk het niet...
Vriendelijke groet,
Frans


Klopt; ik heb op de Beta nooit met 2 personen gereden.
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: 22.000 km beurt/ gescheurd variohuis, ook subframe vervangen.

Bericht#274 » 28 sep 2017, 05:59

Reactie gekregen van de Reclame Code Commissie (RCC)
De voorzitter in eigen persoon neemt een beslissing in deze zaak, zonder inmenging van de zeskoppige commissie.
Ik kan dus al op voorhand concluderen dat ik de zaak (in eerste instantie) ga verliezen.
De reactie van KybeB.V. was bijgevoegd en ik kan op dit moment alleen vertellen dat begrijpend lezen niet tot de vakken heeft behoord waarin de aldaar werkende individuen les hebben gekregen.
Er worden zelfs zaken bijgehaald uit 2015 welke werkelijk NIETS met het probleem (scheef afslijtende achterband en gebrekkige constructie achtervering New Dink) te maken hebben.
Ook schuwt de firma Kybe B.V. niet om zich te bedienen van aperte leugens.
Men tracht om mij als consument en een kwaad daglicht te zetten.
Ik zou me schuldig maken aan het opvoeren van mijn voertuig....
Dit terwijl ik aan Kymco Taiwan heb gevraagd om de 'Standaard'-afstelwaarden. Totaal irrelevant.
Verder zou ik 'in de war zijn' met een motorscooter omdat ik daar in 2015 naar heb geïnformeerd. De verwachtingen zouden mogelijk tegenvallen omdat ik heb gekozen voor een bromscooter.... verzin het maar. Wederom totaal irrelevant.
Kybe B.V. verschuilt zich achter de C.O.C. verklaring en cijfers van de RDW, die zoals wij weten zijn geschoeid op Aziatische leest en totaal voorbij gaan aan het gemiddeld postuur en gewicht, van de gemiddelde Nederlander, als weergegeven in cijfers van het CBS van 2011.
Aan het probleem zoals ik dit heb aangekaart bij de RCC wordt volledig voorbij gegaan. Er wordt een persoonlijke zaak van gemaakt (walgelijk), terwijl ik het juist heb aangekaart i.v.m. de veiligheid in het algemeen.
Even de uitspraak afwachten dus maar, en aan de hand daarvan een duidelijk overzicht van de feiten maken en van hoe de zaak werkelijk in elkaar steekt.
Ik heb hier echt geen woorden voor.
Wordt vervolgd.
Laatst gewijzigd door stoyanov op 28 sep 2017, 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.
2 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: 22.000 km beurt/ gescheurd variohuis, ook subframe vervangen.

Bericht#275 » 28 sep 2017, 09:01

Ik heb met recht respect voor jouw kruisvaart, ik vind eigenlijk dat er voor leden zoals jij ook wel een aparte status mogen krijgen, dus bij deze benoem ik je tot "kruisvaarder in de orde van Don Quiscooter" .
3 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: 22.000 km beurt/ gescheurd variohuis, ook subframe vervangen.

Bericht#276 » 28 sep 2017, 09:17

roadkill schreef:Ik heb met recht respect voor jouw kruisvaart, ik vind eigenlijk dat er voor leden zoals jij ook wel een aparte status mogen krijgen, dus bij deze benoem ik je tot "kruisvaarder in de orde van Don Quiscooter" .


Dank je wel.
Ik zal deze 'geuzennaam' dragen met trots. :bighug:
1 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
gerard lift
Berichten: 1277

Re: 22.000 km beurt/ gescheurd variohuis, ook subframe vervangen.

Bericht#277 » 28 sep 2017, 12:41

Wat ook kan is de zijkant van een 125 cc kopen die monteren heb je een ekstra demper oortje lassen op het frame en klaar heb je nooit meer problemen zijkanten kun je los kopen geloof me 2 schokbrekers acbter rijd zoveel beter setje kost ongeveev 130 euro dus zijframe en schokbreker dan ga je naar de sloop zoek een frame maakt niet uit welke oortjes is standaard maat afzagen mooi maken plaats bepalen laten hechten en door lassen klaar dan ben je in een keer van alle ellende af en dan kun je zonder problemen en kans op torderen met zijn tweeen op de scooter alleen dan nog even meer vermogen en gaan
maar dat mag hier niet gezegd worden .lang leve italie
gr gerard
0 x

Gebruikersavatar
henkhouet
Voormalig STN Lid
Berichten: 1252

Re: 22.000 km beurt/ gescheurd variohuis, ook subframe vervangen.

Bericht#278 » 28 sep 2017, 12:47

Ik sluit me volledig bij @roadkill aan.

Uit een ander "draadje" blijkt wel dat onze scooters niet voldoen aan de normen om met 2 personen bereden te worden. Getuige wat Gerard schreef over wat hij zag in Italie.

gerard lift schreef:Tja wat zal ik zeggen .de 50 cc scooters zijn allemaal 1 persoons bewijs is hier in italie geleverd ,bij een verhuur bedrijf stond op het bord ,50 cc scooter 1 persoon ,2 persoons 125 cc ,de doodenvoudige reden de achterconstruktie 2 schokbrekers .
wil je een 2 persoons kijk bij agm die heeft wel 2 schokbrekers achter .of als je het wil een cafe racer erg sterk.en als laatste tip maar dan moet je zoeken een nieuw model handa scoopy die zag ik hier rijden als 50 cc met papa mama en bambino
was geen probleem succes

gr gerard ciao


Daarom verdient onze kruisvaarder ook alle hulp en sympathie van iedereen hier bij de STN.
Alleen "samen" kunnen we een vuist maken tegen misleiding en verkeerde voorlichting.

Misschien dat de producenten dan eens gaan overwegen om hun producten te verbeteren, en op deze manier tegemoet te komen aan de wensen in de markt.
Tenslotte bepaald de consument of een product wel bestaansrecht heeft, door het wel of niet te kopen.

Hiervoor is dan wel een juiste informatieverstrekking vóór de koop van belang.

Gr, Henk
1 x

Gebruikersavatar
gerard lift
Berichten: 1277

Re: 22.000 km beurt/ gescheurd variohuis, ook subframe vervangen.

Bericht#279 » 28 sep 2017, 12:55

En dat is nou juist de taak van de dealer maar die denkt alleen maar aan zijn eigen portemenee
in onze jeugd de meeste weten dat wel hadden alle brommers 2 schokbrekers achter ,behalve de vespa scooters maar kijk even hoe dat gemaakt is die is er wel opberekend .
we worden dus ,besodemieterd men denkt ze kopen toch wel
gr gerard
1 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: 22.000 km beurt/ gescheurd variohuis, ook subframe vervangen.

Bericht#280 » 28 sep 2017, 13:33

gerard lift schreef:Wat ook kan is de zijkant van een 125 cc kopen die monteren heb je een ekstra demper oortje lassen op het frame en klaar heb je nooit meer problemen zijkanten kun je los kopen geloof me 2 schokbrekers acbter rijd zoveel beter setje kost ongeveev 130 euro dus zijframe en schokbreker dan ga je naar de sloop zoek een frame maakt niet uit welke oortjes is standaard maat afzagen mooi maken plaats bepalen laten hechten en door lassen klaar dan ben je in een keer van alle ellende af en dan kun je zonder problemen en kans op torderen met zijn tweeen op de scooter alleen dan nog even meer vermogen en gaan
maar dat mag hier niet gezegd worden .lang leve italie
gr gerard


Gaat niet Geer. Ik ben al in conclaaf geweest met Kymco erzatsteile om te vragen of dat past. Maar 125cc blok is compleet anders.
Helaas. Ik had dolgraag een oplossing bedacht tegen de hardleerse en onethische houding van Kybe b.v.
Het is wis en waarachtig een gat in de markt
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Social Media

   

Terug naar “Onderhoud en banden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron

Aanmelden  •  Registreer