22.000 km beurt/ gescheurd variohuis, ook subframe vervangen.

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: 22.000 km beurt/ gescheurd variohuis, ook subframe vervangen.

Bericht#301 » 28 sep 2017, 21:20

tomosje schreef:Maar het gelul hier over 1 veer klopt niet want ga eens kijken naar motoren, die mogen vaak niet meer meenemen dan een scooter met 2 veren en weet ik veel welke veer constructies

Nogmaals; doe het spelletje met kymco met 1 veer nu meer als 10 jaar vanaf 2006 en heb vele modellen gehad allemaal met 1 veer,, allemaal propvol zooi die ik mee sleep en mezelf zit denk ik zeker op 90% van het laadvermogen, vaak iemand achterop gehad en raad eens
NOG NOOIT EEN SCHEEF AFGESLETEN ACHTERBAND GEHAD OF PROBLEMEN MET DE VERING OF VARIOHUIS.


Toch eigenaardig niet waar?
En als iets niet goed is zal ik de laatste zijn die dat niet zegt .
Heb ook al enige vragen gehad aan Kybe. Ook al eens iets gehad wat niet werd opgelost.
Alles via de dealer in goed overleg
Ze zijn niet zaligmakend, maar vraag me toch af waarom de een steen en been klaagt en de ander nergens last van heeft
Typisch niet?



De waarheid als een olifant. Gewichten en belasting van een 125CC met 2 veren zijn inderdaad vrijwel hetzelfde volgens het werkplaatshandboek

Ik heb het ook nog nooit eerder gehad met eender welke scooter met 1 achterveer. Misschien ligt het ook aan het type band en aan het gewicht van mijn Goddelijke lichaam ;-) Ik vind het echter wel heel frappant dat even Googelen veel meer soortgelijke klachten oplevert voor dit specifieke model....
Hopelijk heb ik met de nieuwe achterband, met ander profiel, meer geluk.
Het rijdt in elk geval zeer veelbelovend!


Kybe B.V. is mij niets verplicht. Ze zijn mij niet eens een antwoord schuldig.
Eerlijk gezegd heb ik dat liever, dan dat ze zich bezig houden met dubieuze praktijken. Zoals tegen derden irrelevante uitlatingen doen, die bovendien apert onwaar zijn. Verzonnen feiten gebruiken, die eveneens niet steekhoudend zijn. Alsmede uitlatingen welke ik in vertrouwen heb gedaan in de openbaarheid brengen en tegen mij gebruiken om mij op die manier als infaam en onbekwaam neer te zetten.
Stuk voor stuk abjecte zaken die niet de schoonheidsprijs verdienen


2 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Kymcopeoples
Voormalig STN Lid
Berichten: 2699

Re: 22.000 km beurt/ gescheurd variohuis, ook subframe vervangen.

Bericht#302 » 28 sep 2017, 21:30

Werkelijk super dat je er zo ver in wil duiken @stoyanov.
Helaas is het een 1 tegen 100 spel, maar het gelijk zal zegenvieren.
Helaas was de burocratie binnen Creco/Kybe iets wat verre van klantvriendelijk is.

Benieuwd naar het afloop dan wel het vervolg.
0 x
Groet uit Soesterberg, Eric

Gebruikersavatar
Alwin
Berichten: 580

Re: 22.000 km beurt/ gescheurd variohuis, ook subframe vervangen.

Bericht#303 » 30 sep 2017, 10:27

Petje af voor jullie inzet...
Wel jammer dat deze dingen nog steeds spelen :bang!:

Nu kan ik hier opnieuw alle zaken gaan vermelden die destijds met zijn besproken, maar zoals sommige van jullie nog wel kunnen herinneren heb ik op een bepaald ogenblik gezegd dat ze mijn nieuwe ND op mochten halen en direct een nieuwe mochten afleveren....

Op dat moment werd het heel stil bij Kymco, omdat ik naast klant/eigenaar van de ND, ook hoofdmonteur was bij de scooterzaak waar ik destijds werkte... Hierdoor was het onmogelijk om de problemen af te schuiven op de dealer en om een lang verhaal kort te maken: alle problemen zijn 'netjes' opgelost, maar dat komt enkel en alleen door mijn eigen-wijsheid :schater:

Ondertussen is mijn ND story al weer enkele jaren geleden... Ik had de eerste lichting van de bronze uitvoering, welke destijds (2013) ook niet met zwarte velgen geleverd werd.... tussenmodel?? De problemen die ik toen heb gemeld blijken in de nieuwste ND modellen wel doorgevoerd te zijn....

Misschien is het een idee om de huidige discussie in het topic van Eric te verlaten en een compleet nieuw topic aan te maken? Hierdoor blijven we in het NU, zonder oude informatie die niet meer van toepassing is opnieuw te gebruiken. Als jullie echt meer informatie willen hebben over het ND avontuur, dan ben ik bereikbaar via PB :thumbsup:
3 x
Welcome to my life ... where everyday is monday
Today is yesterday, and tomorrow is today ...

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: 22.000 km beurt/ gescheurd variohuis, ook subframe vervangen.

Bericht#304 » 30 sep 2017, 11:14

stoyanov schreef:
FTrotsenburg schreef:Ja klopt, dat zou gedaan moeten worden. Daar ben ik het mee eens. Ik vrees alleen dat dat niet wettelijk verplicht te maken is. Dus het heeft denk ik geen zin om leveranciers hiermee "lastig" te gaan vallen.


Een gebrek is ernstig wanneer het normaal gebruik van het huis in de weg staat. Bijvoorbeeld een rotte dakconstructie.

De koper mag op grond van de koopovereenkomst verwachten dat de woning de eigenschappen heeft die nodig zijn voor normaal gebruik ervan. (Of voor bijzonder gebruik, dat in de koopovereenkomst expliciet afgesproken is.)

De verkoper is bij een ernstig gebrek aansprakelijk, als het gebrek al voor de overdracht aanwezig was. Dit geldt ook als de verkoper niet van het gebrek op de hoogte was.


Ik geef toe, een huis is geen scooter. Maar waarom geldt het daar wel en bij een scooter niet ?!

1. Aankoop bij een professional met garantie.

We gaan er in principe altijd vanuit dat een dealer het beste voor heeft met de klanten. Dus wanneer u bij een dealer of handelaar een auto koopt mét garantieregeling, dan gaan we ervan uit dat uw klachten netjes verholpen worden. Belangrijk gegeven is de dekking van uw garantie. Een Bovaggarantie dekt bijvoorbeeld alle onderdelen van een auto die er af fabriek opzitten, terwijl het ook goed mogelijk is dat u via een dealergarantie alleen dekking heeft op de vitale onderdelen, zoals het motorblok en versnellingsbak.


2. Aankoop bij een professional zonder garantie
Heeft u een auto gekocht bij een professional zonder garantie dan betekent dit niet dat u gelijk aan uw lot wordt overgelaten. U moet zich wel realiseren dat u tijdens de aankoop van een auto plichten heeft. De verkoper moet zich realiseren dat u beschermd wordt door het consumentenrecht.
Uw plichten

Tijdens de aankoop van een auto heeft u de onderzoeksplicht. Dit betekent dat u vóór de aankoop de plicht heeft om de auto op zicht goed te keuren. Zodra u overgaat tot de aankoop kunt u dan ook geen aanspraak meer maken op zaken die u van te voren had kunnen opmerken. Dus zit er een scheur in de bekleding of werkt de radio niet? Dan valt dit niet meer achteraf op de verkoper te verhalen.

Veel verder gaat uw verantwoordelijkheid niet.
Uw rechten

Technische mankementen aan bijvoorbeeld de motor, versnellingsbak en wielophanging vallen onder de verantwoordelijkheid van de verkoper. Krijgt de auto nu binnen een paar weken technische mankementen dan moet u zeker contact opnemen met de verkoper. Deze zal u ongetwijfeld afwimpelen met het argument dat u geen garantie heeft. Echter, garantie is hier helemaal niet aan de orde. U heeft een verborgen gebrek, deze valt nog onder de aankoop! Het is nu aan de verkoper om aan te tonen dat het mankement pas na de verkoop is ontstaan.


3. Aankoop bij een particulier
U heeft de auto bij een particulier gekocht en nu loopt u tegen verborgen gebreken aan. De trieste mededeling is dat u van de drie voorbeelden in dit artikel de minste kans heeft om uw gelijk te behalen. Uw plichten wegen namelijk zwaar en uw recht kunt u alleen halen als u zelf bewijs heeft.
Uw plichten

Bij eventuele gebreken ligt de bewijslast bij u, dit in tegenstelling tot het kopen bij een dealer. Ú moet dus bewijzen dat de auto de gebreken al had ten tijde van de verkoop. Alleen indien u dit kunt bewijzen zal de particuliere verkoper u tegemoet moeten komen. Een particuliere verkoper wordt namelijk niet geacht kennis van zaken te hebben, dus bij verborgen gebreken zal u moeten bewijzen dat de verkopende partij vooraf op de hoogte was.
Uw rechten

U heeft het recht om voor de aankoop goed op de hoogte gesteld te worden door de huidige eigenaar van auto. De verkopende partij heeft namelijk informatieplicht. Deze moet een potentiële koper op de hoogte stellen van de bij hem bekende gebreken.


Asjeblieft. Zomaar even iets over de 'rechten' van een autokoper en huizenkoper.
De scooterkoper staat in de kou.
Heeft geen enkel recht.
Wordt fout of helemaal niet voorgelicht. Mag alles proefondervindelijk ervaren.
Trek je poeplap!
Eric geeft het nogmaals aan. Hij kwam er pas achter nadat hij de scooter had gekocht.
Oorzaak: gebrekkige voorlichting/geen voorlichting
Ik vind deze manier van handelen passen bij paardenverkopers van vroeger. Peper in de kont en we hebben een jonge(re) hengst.
Een laag bij de grondse streek...(ik wilde iets anders schrijven)
Roomser dan de Paus zijn als het op brandstofverbruik en fijnstof-uitstoot aankomt, maar over de volksgezondheid wordt niet gerept, laat staan de veiligheid van de bestuurder en passagier. Terwijl deze in gevaar worden gebracht door (nogmaals) gebrekkige voorlichting en een typegoedkeuring op basis van volledig achterhaalde en op totaal ongeschikte leest geschoeide cijfers. Waar is de RDW als het nodig is? Hoezo verantwoordelijkheid van de producent/importeur/verkoper. Hoe haal je het in je hersens om de verantwoordelijkheid bij de producent te leggen. Is Bopal en BASF niet voldoende bewijs. Alles draait alleen maar om de doekoes bij die lui.
Hoezo expertise van de RDW?! Keuren die lui in het donker met een zonnebril op of zo?! Zitten daar mensen met 6 klassen AJLO?
Een schooljongen van 13 kan op alle tien zijn vingers natellen dat dit niet klopt. Daar hoef je geen ingenieur voor te zijn
En het kan en mag allemaal gewoon!
Schandalig!l
Moet jij eens 5 kilometer te hard rijden. Mag je bij diezelfde lampenkappen je scooter laten herkeuren...Omdat je het verkeer in gevaar brengt en omdat je de regels overtreed... Kiss my Royal Dutch Ass !!
Noem mij gek of naïef, maar hier moet paal en perk aan worden gesteld.
En als dit naïef is dan wil ik niet nozel zijn.
1 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: 22.000 km beurt/ gescheurd variohuis, ook subframe vervangen.

Bericht#305 » 17 okt 2017, 19:10

Update:

Zojuist bericht ontvangen van de Reclame Code Commissie (RCC).
Zoals ik al verwacht had is mijn bezwaar afgewezen.
De vlag kan uit in Purmerend. Er is weer een kritische consument afgepoeierd door zich achter de regelgeving te verschuilen en door met onwaarheden en valse feiten te strooien.
U leest het goed. Kybe B.V. liegt tegen de RCC en vertelt dingen die niet waar zijn en niets met de zaak te maken hebben.
Jammer dat zij er een persoonlijke zaak van willen maken.
Aangezien zij mijn privacy hebben geschonden kan ik dat nu ook ongestraft terug doen.
Een bloemlezing en tevens een waarschuwing aan iedereen die nu en in de toekomst met Kybe B.V. gaat communiceren.
Maak om te beginnen een fake gmail account o.i.d. aan. Communiceer niet via het formulier op de website en vermeld je echte naam en adresgegevens niet!
Al heb je een vraag over een ventieldopje in het jaar 2017, dan kan dat, in negatieve zin, tegen je worden gebruikt in 2018 of later! Een gewaarschuwd mensch telt voor twee !

De zaak:

Het scheef afslijten van de achterband van de New Dink (even daargelaten dat er mensen zijn die er geen last van hebben) waar zwaarlijvige bestuurders vaker dan gemiddeld last van hebben, als mede mensen die met zijn tweeën op de New Dink Rijden.
En de overmatige slijtage die dit tot gevolg kan hebben, met de mogelijkheid van scheuren in het variohuis op de koop toe.
Dit, en NIETS ANDERS, was door mij aangedragen naar aanleiding van de reclame-uiting van Kymco op het internet. "Een scooter voor wie geen reisdoel te ver is; of dat nou alleen of met zijn tweeën is...."

Het verhaal:

In het jaar 2015 heb ik eens geïnformeerd naar de actie welke Kymco destijds had. Het behalen van het A rijbewijs en dan een Kymco Motorscooter kopen met flinke korting.

Verderop in deze hele soap heb ik, zoals jullie inmiddels weten, gecommuniceerd met Kymco Taiwan, Kybe B.V. en Creco B.V. over het beroerde lopen van mijn New Dink.
Ik wilde de standaardafstellingen weten "af fabriek".
Hierbij heb ik opgemerkt dat veel New Dinks niet lang bij 1 baasje blijven. Mij vielen destijds de hoge aantallen relatief jonge New Dinks op met weinig kilometers die te koop stonden. Geen feit! Gewoon een constatering van mij. Ik heb tevens geschreven dat ik weet dat dit bekend is bij dealers (God is mijn getuige; mijn kop eraf als ik lieg) en dat ik tevens weet dat dit "onder de pet gehouden wordt".
Dit laatste is dus wel een feit.
Ik heb medewerking gevraagd van Kybe om het probleem op te lossen en daarbij (goudeerlijk) verteld dat ik geen "liggend geld" heb om een monteur een dag aan mijn scooter te laten sleutelen voor 50 euro per uur... (Lees deze zin desnoods 5 x !)
Verder heb ik gevraagd of een Agility-blok onder een New Dink past.
En ik heb gevraagd om het adres van een dealer die het probleem van de stotterende motor WEL op kon lossen....
In de brief naar Kymco Taiwan heb ik uitgelegd wat het probleem is en hen om hulp gevraagd.
Dit werd doorgestuurd naar Kybe B.V.
Op verzoek kan ik de hele communicatie toesturen aan een ieder die het wil lezen.



Kybe B.V. heeft, in het kader van hoor en wederhoor, het recht om zich te verdedigen.
En dat is op een zeer onnette manier gebeurd.
De punten die Kybe aandraagt zijn gebaseerd op aannames en zelfs op onwaarheden.
In het kort de uiteenzetting van Kybe B.V.

De reactie van Kybe B.V. aan de RCC

Uit de bijlagen (daar staat in wat ik net onder het kopje "het verhaal" heb geschreven; dit en NIETS ANDERS) blijkt dat meneer zelf onderhoud reparaties en veranderingen uitvoert om de scooter sneller te laten lopen (leugen)
Ik heb gevraagd om de standaardafstelling! Tevens wordt er gesuggereerd dat ik GEEN onderhoudshistorie kan overleggen... (aanname)

Verder wordt de aanvraag van informatie over het behalen van het motorrijbewijs en de aanschaf van een motorscooter aangehaald om mij onderuit te halen. Ik zou een brommer met een motoruitvoering willen vergelijken en hierdoor teleurgesteld zijn. Wederom een leugen.
Ik heb geen motorrijbewijs; ik heb geen motor; ik heb niet op een motoruitvoering gereden en ik had in 2015 geen New Dink. Geen motoruitvoering en geen bromuitvoering. Dus kon ik toen en kan ik nu geen vergelijking maken en dus ook niet teleurgesteld raken....

Beide punten hebben NIETS met de aangedragen zaak te maken.
Op dat punt verschuilt Kybe B.V. zich heel gewiekst achter de C.O.C. verklaring welke is afgegeven door de RDW.

Contact met de RDW leverde op dat, en ik citeer, op het punt van de belastbaarheidscijfers van het voertuig veel wordt overgelaten aan de verantwoordelijkheid van de fabrikant....

Wat die verantwoordelijkheid inhoudt is inmiddels genoeglijk bekend.
Bestuurder en passagier mogen, getuige het instructieboekje, respectievelijk 60 en 50 kilogram wegen. Rest nog 55 KG voor bagage.
Uit de door mij bij het CBS opgevraagde cijfers blijkt dat de gemiddelde gewichten van man resp. vrouw in NL 83 en 70 KG zijn.
Tel daarbij kleding en helm + kettingslot (verplicht) op en je zit al over de limiet. En DAT is wat de slijtage aan het zgn "rubberframe" veroorzaakt (conclusie van 2 onafhankelijke werktuigbouwkundigen) door een overmatige tordering van het vario-huis, wat op zijn beurt de mogelijkheid uitlokt van scheuren van het variohuis.

De RDW laat hier dus een lelijke steek vallen. (klusje voor de Europese Veiligheidsraad ;-) )

Het vervelende is dat ik WEL hoger beroep kan aantekenen tegen deze onterechte beslissing, maar dat kost mij geld...
Dus ik moet betalen om leugens en aannames te ontkrachten die niets met de zaak te maken hebben.
Dat ga ik dus niet doen.
Ik weet inmiddels dat Kybe B.V. zijn clienten als vuil behandeld en in het ergste geval leugens rondstrooit om onder een zaak uit te komen en ik wil derhalve iedereen daarvoor waarschuwen.
Tevens wil ik melden dat Kybe B.V. zich heeft bediend van onwettige praktijken.
De inhoud van een email is namelijk auteursrechtelijk beschermd en mag niet worden gebruikt in zaken als deze.
Een brief wel. Die is zogezegd "uitputbaar". De ontvanger mag daar mee doen wat hij wil, behalve kopieën maken.
Kybe heeft mijn privacy geschonden en dat ook nog eens op een achterbakse manier.
Vandaar deze uiteenzetting op dit forum, in de hoop dat veel mensen dit lezen en kennis nemen van de abjecte praktijken van deze firma.
Weest op Uw hoede !
1 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Scooter Forens Frans
Berichten: 1364

Re: 22.000 km beurt/ gescheurd variohuis, ook subframe vervangen.

Bericht#306 » 17 okt 2017, 19:56

Afbeelding

OF

Afbeelding

OF

Afbeelding
1 x
Een brommer zonder sacherijn!
Dagrecord sinds 21-04-2018: 478 kilometer en dat zal zo blijven ook, vrees ik :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: 22.000 km beurt/ gescheurd variohuis, ook subframe vervangen.

Bericht#307 » 17 okt 2017, 20:06

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kies maar een mooie.... :cheers:
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: 22.000 km beurt/ gescheurd variohuis, ook subframe vervangen.

Bericht#308 » 17 okt 2017, 20:58

knuff Peter, Toch hoop ik dat er toch nog wat positiefs voor je mag gebeuren.
0 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: 22.000 km beurt/ gescheurd variohuis, ook subframe vervangen.

Bericht#309 » 17 okt 2017, 21:10

Micha schreef:knuff Peter, Toch hoop ik dat er toch nog wat positiefs voor je mag gebeuren.



Ik zit er niet mee.
Het is maar materieel.
Enne.. de slag is misschien verloren, maar de strijd niet ;)
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Kymcopeoples
Voormalig STN Lid
Berichten: 2699

Re: 22.000 km beurt/ gescheurd variohuis, ook subframe vervangen.

Bericht#310 » 17 okt 2017, 21:38

De houding van Kybe is ronduit naar hun zelf gericht zonder dat Zij willen luisteren naar de gebruikers, wij dus.
Heb geprobeerd op de caravanbeurs in Utrecht, alwaar ze stonden met elektrische scooters en scootmobielen, de te technische vragen werden op een vreselijke manier ontweken en zeker toen ik over het gescheurde variodeel van de ND.
Maar je het deerd hun werkelijk niet of je merktrouw wil blijven of niet.
Daarbij komt dat wij als tourclub, alwaar de bromscooter toch voor (iets) langere tochten word gebruikt bij hun geen enkele waarde heeft.

Maar goed, jou verhaal bevestigd al wat ik ook aangeeft.

Ben in afwachting van het vervolg.....
0 x
Groet uit Soesterberg, Eric

Social Media

   

Terug naar “Onderhoud en banden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer