Update:
Zojuist bericht ontvangen van de Reclame Code Commissie (RCC).
Zoals ik al verwacht had is mijn bezwaar afgewezen.
De vlag kan uit in Purmerend. Er is weer een kritische consument afgepoeierd door zich achter de regelgeving te verschuilen en door met onwaarheden en valse feiten te strooien.
U leest het goed. Kybe B.V. liegt tegen de RCC en vertelt dingen die niet waar zijn en niets met de zaak te maken hebben.
Jammer dat zij er een persoonlijke zaak van willen maken.
Aangezien zij mijn privacy hebben geschonden kan ik dat nu ook ongestraft terug doen.
Een bloemlezing en tevens een waarschuwing aan iedereen die nu en in de toekomst met Kybe B.V. gaat communiceren.
Maak om te beginnen een fake gmail account o.i.d. aan. Communiceer niet via het formulier op de website en vermeld je echte naam en adresgegevens niet!
Al heb je een vraag over een ventieldopje in het jaar 2017, dan kan dat, in negatieve zin, tegen je worden gebruikt in 2018 of later! Een gewaarschuwd mensch telt voor twee !
De zaak:
Het scheef afslijten van de achterband van de New Dink (even daargelaten dat er mensen zijn die er geen last van hebben) waar zwaarlijvige bestuurders vaker dan gemiddeld last van hebben, als mede mensen die met zijn tweeën op de New Dink Rijden.
En de overmatige slijtage die dit tot gevolg kan hebben, met de mogelijkheid van scheuren in het variohuis op de koop toe.
Dit, en NIETS ANDERS, was door mij aangedragen naar aanleiding van de reclame-uiting van Kymco op het internet. "Een scooter voor wie geen reisdoel te ver is; of dat nou alleen of met zijn tweeën is...."
Het verhaal:
In het jaar 2015 heb ik eens geïnformeerd naar de actie welke Kymco destijds had. Het behalen van het A rijbewijs en dan een Kymco Motorscooter kopen met flinke korting.
Verderop in deze hele soap heb ik, zoals jullie inmiddels weten, gecommuniceerd met Kymco Taiwan, Kybe B.V. en Creco B.V. over het beroerde lopen van mijn New Dink.
Ik wilde de standaardafstellingen weten "af fabriek".
Hierbij heb ik opgemerkt dat veel New Dinks niet lang bij 1 baasje blijven. Mij vielen destijds de hoge aantallen relatief jonge New Dinks op met weinig kilometers die te koop stonden. Geen feit! Gewoon een constatering van mij. Ik heb tevens geschreven dat ik weet dat dit bekend is bij dealers (God is mijn getuige; mijn kop eraf als ik lieg) en dat ik tevens weet dat dit "onder de pet gehouden wordt".
Dit laatste is dus wel een feit.
Ik heb medewerking gevraagd van Kybe om het probleem op te lossen en daarbij (goudeerlijk) verteld dat ik geen "liggend geld" heb om een monteur een dag aan mijn scooter te laten sleutelen voor 50 euro per uur... (Lees deze zin desnoods 5 x !)
Verder heb ik gevraagd of een Agility-blok onder een New Dink past.
En ik heb gevraagd om het adres van een dealer die het probleem van de stotterende motor WEL op kon lossen....
In de brief naar Kymco Taiwan heb ik uitgelegd wat het probleem is en hen om hulp gevraagd.
Dit werd doorgestuurd naar Kybe B.V.
Op verzoek kan ik de hele communicatie toesturen aan een ieder die het wil lezen.Kybe B.V. heeft, in het kader van hoor en wederhoor, het recht om zich te verdedigen.
En dat is op een zeer onnette manier gebeurd.
De punten die Kybe aandraagt zijn gebaseerd op aannames en zelfs op onwaarheden.
In het kort de uiteenzetting van Kybe B.V.
De reactie van Kybe B.V. aan de RCC
Uit de bijlagen (daar staat in wat ik net onder het kopje "het verhaal" heb geschreven; dit en NIETS ANDERS) blijkt
dat meneer zelf onderhoud reparaties en veranderingen uitvoert om de scooter sneller te laten lopen (
leugen)
Ik heb gevraagd om de standaardafstelling! Tevens wordt er gesuggereerd dat ik GEEN onderhoudshistorie kan overleggen... (aanname)
Verder wordt de aanvraag van informatie over het behalen van het motorrijbewijs en de aanschaf van een motorscooter aangehaald om mij onderuit te halen.
Ik zou een brommer met een motoruitvoering willen vergelijken en hierdoor teleurgesteld zijn.
Wederom een leugen.
Ik heb geen motorrijbewijs; ik heb geen motor; ik heb niet op een motoruitvoering gereden en ik had in 2015 geen New Dink. Geen motoruitvoering en geen bromuitvoering. Dus kon ik toen en kan ik nu geen vergelijking maken en dus ook niet teleurgesteld raken....
Beide punten hebben NIETS met de aangedragen zaak te maken.
Op dat punt verschuilt Kybe B.V. zich heel gewiekst achter de C.O.C. verklaring welke is afgegeven door de RDW.
Contact met de RDW leverde op dat, en ik citeer,
op het punt van de belastbaarheidscijfers van het voertuig veel wordt overgelaten aan de verantwoordelijkheid van de fabrikant....
Wat die verantwoordelijkheid inhoudt is inmiddels genoeglijk bekend.
Bestuurder en passagier mogen, getuige het instructieboekje, respectievelijk 60 en 50 kilogram wegen. Rest nog 55 KG voor bagage.
Uit de door mij bij het CBS opgevraagde cijfers blijkt dat de gemiddelde gewichten van man resp. vrouw in NL 83 en 70 KG zijn.
Tel daarbij kleding en helm + kettingslot (verplicht) op en je zit al over de limiet. En DAT is wat de slijtage aan het zgn "rubberframe" veroorzaakt (conclusie van 2 onafhankelijke werktuigbouwkundigen) door een overmatige tordering van het vario-huis, wat op zijn beurt de mogelijkheid uitlokt van scheuren van het variohuis.
De RDW laat hier dus een lelijke steek vallen. (klusje voor de Europese Veiligheidsraad
)
Het vervelende is dat ik WEL hoger beroep kan aantekenen tegen deze onterechte beslissing, maar dat kost mij geld...
Dus ik moet betalen om leugens en aannames te ontkrachten die niets met de zaak te maken hebben.
Dat ga ik dus niet doen.
Ik weet inmiddels dat Kybe B.V. zijn clienten als vuil behandeld en in het ergste geval leugens rondstrooit om onder een zaak uit te komen en ik wil derhalve iedereen daarvoor waarschuwen.
Tevens wil ik melden dat Kybe B.V. zich heeft bediend van onwettige praktijken.
De inhoud van een email is namelijk auteursrechtelijk beschermd en mag niet worden gebruikt in zaken als deze.
Een brief wel. Die is zogezegd "uitputbaar". De ontvanger mag daar mee doen wat hij wil, behalve kopieën maken.
Kybe heeft mijn privacy geschonden en dat ook nog eens op een achterbakse manier.
Vandaar deze uiteenzetting op dit forum, in de hoop dat veel mensen dit lezen en kennis nemen van de abjecte praktijken van deze firma.
Weest op Uw hoede !