Pagina 29 van 32

Re: 22.000 km beurt/ gescheurd variohuis, ook subframe vervangen.

Geplaatst: 28 sep 2017, 13:40
door stoyanov
gerard lift schreef:En dat is nou juist de taak van de dealer maar die denkt alleen maar aan zijn eigen portemenee
in onze jeugd de meeste weten dat wel hadden alle brommers 2 schokbrekers achter ,behalve de vespa scooters maar kijk even hoe dat gemaakt is die is er wel opberekend .
we worden dus ,besodemieterd men denkt ze kopen toch wel
gr gerard


Besodemieteren is niet het juiste woord.
Het is het bewust achterhouden van cruciale informatie.
Want niet in elk geval is het zo dat de scooter overbelast wordt.
Twee gratenpakhuisjes van de huishoudschool dat gaat prima, maar een uit de klei getrokken hengst als ik ( met een Rubensvrouw achterop) dat gaat niet.
En dat is niet eerlijk, want zij zijn klein en ik is groot!

Re: 22.000 km beurt/ gescheurd variohuis, ook subframe vervangen.

Geplaatst: 28 sep 2017, 13:44
door gerard lift
Welke scoot wel goed is , is de sym x pro ,bezorg scooter die heeft de hele achtertrein van de 125 cc uitvoering waarom zou dat nu gedaan zijn rara maar die kun je ook kopen troep eraf en mooi zadel erop probleem over ,dit zegt dus veel over de belading want de pesonen uitvoering heeft maar 1 schokbreker kijk er maar een naar mischien ombouwen op een nieuw dink wie weet

Re: 22.000 km beurt/ gescheurd variohuis, ook subframe vervangen.

Geplaatst: 28 sep 2017, 14:42
door stoyanov
Ja. Verdomd.
Dat zou wat zijn hé, een kymco met een SYM blok en dubbele vering.

Re: 22.000 km beurt/ gescheurd variohuis, ook subframe vervangen.

Geplaatst: 28 sep 2017, 15:14
door Remco1979
De swing arm van een super 8 pasmaken...

Re: 22.000 km beurt/ gescheurd variohuis, ook subframe vervangen.

Geplaatst: 28 sep 2017, 15:25
door MonsterlijkKPS
@stoyanov, Super8 heeft ook dubbel, weet je in ieder geval welke de volgende wordt :rlol: .

Bovendien, max gewicht staat vermeld op zowel kentekencard achterop (F3 - G), Ovi RDW en pagina 5 van de gebruikershandleiding?

Tenminste, dat is wat ik nu even net heb gevonden :rlol: ...


Afbeelding

Re: 22.000 km beurt/ gescheurd variohuis, ook subframe vervangen.

Geplaatst: 28 sep 2017, 18:03
door stoyanov
@Jur

Beiden heb je pas in je knuisten ná aankoop.
Of je moet Scotland Yard achtige neigingen hebben vòòr aankoop.
Maar dan mag je je tevens afvragen of het wel verstandig is om je geld in iets dergelijks te investeren.
Een goed product wat voldoet aan de eisen die eraan gesteld mogen worden hoeft geen handleiding van 96 pagina's te hebben vol met uitzonderingen en waarschuwingen.
Dat is hooguit voor de Amerikaanse markt. Om te voorkomen dat mensen poedels in magnetrons stoppen om te drogen. En dan claimen omdat het niet in de gebruiksaanwijzing stond.
Ik vind een waarschuwing vooraf de normaalste zaak van de wereld.
Op sigaretten staat het. Op drank staat het. Op medicijnen staat het.
Dat is allemaal geaccepteerd.
Maar een artikel waarvoor een normaal mens meer dan een maandsalaris voor neer moet tellen mag verkocht worden zonder waarschuwing what so ever.
Ik kan 's morgens wel in de spiegel kijken met een goed gevoel. Ik ben mijn best aan het doen om de wereld een beetje veiliger te maken en de handel een beetje eerlijker.
Voor al die mensen die, net als ik, het geld niet op hun rug hebben groeien.
Laat mij maar gek zijn.
Ik ga me niet slaafs opstellen in de richting van een producent/importeur omdat hij toevallig mijn lievelingsspullen verkoopt.
Niet goed is niet goed.
Opbouwende kritiek is de kostbaarste informatie die je als producent kunt krijgen.
Gratis !

Re: 22.000 km beurt/ gescheurd variohuis, ook subframe vervangen.

Geplaatst: 28 sep 2017, 18:05
door stoyanov
Remco1979 schreef:De swing arm van een super 8 pasmaken...


Moeilijk. De as is te kort

Re: 22.000 km beurt/ gescheurd variohuis, ook subframe vervangen.

Geplaatst: 28 sep 2017, 18:16
door tomosje
maar het gelul hierover 1 veer klopt niet want ga eens kijken naar motoren die mogen vaak niet meer meenemen dan een scooter
2 veren en weet ik veel welke veer constructie s
nogmaals doe het spelletje met kymco met 1 veer nu meer als 10 jaar vanaf 2006 en heb vele modellen gehad allemaal met 1 veer allemaal propvol zooi die ik mee sleep en mezelf zit denk ik zeker op 90% van het laadvermogen vaak iemand achterop gehad en raad eens
NOG NOOIT EEN SCHEEF AFGESLETEN ACHTERBAND GEHAD OF PROBLEMEN MET DE VERING OF VARIOHUIS.

toch eigenaardig niet waar?
en als iets niet goed is zal ik de laatste zijn die dat niet zegt .
heb ook al enige eh vragen gehad aan kybe ook al eens iets gehad wat niet werd opgelost.
alle s via de dealer in goed overleg
ze zijn niet zalig makend maar vraag me toch af waarom de een steen en been klaagt en de ander nergens last van heeft
typisch niet?

Re: 22.000 km beurt/ gescheurd variohuis, ook subframe vervangen.

Geplaatst: 28 sep 2017, 18:39
door MonsterlijkKPS
stoyanov schreef:@Jur

Beiden heb je pas in je knuisten ná aankoop.
Of je moet Scotland Yard achtige neigingen hebben vòòr aankoop.
Maar dan mag je je tevens afvragen of het wel verstandig is om je geld in iets dergelijks te investeren.
Een goed product wat voldoet aan de eisen die eraan gesteld mogen worden hoeft geen handleiding van 96 pagina's te hebben vol met uitzonderingen en waarschuwingen.

Voordat ik aan de PS ging heb ik gegoogled naar "kymco people s *" (* = specs/handleiding/info/klachten/reviews/filmpjes). Want wat jij zegt; als klant geef je een groot bedrag uit, en heb je ook in gedachte wat je zou willen. Met wat je in gedachte hebt, wil je ook nagaan of het in jouw kaders past. Ik weet dat niet iedereen zo'n aanpak gebruikt, maar laten we eerlijk zijn; die info is niet bepaald moeilijk te googlen ;) .

Re: 22.000 km beurt/ gescheurd variohuis, ook subframe vervangen.

Geplaatst: 28 sep 2017, 18:40
door Remco1979
stoyanov schreef:
Remco1979 schreef:De swing arm van een super 8 pasmaken...


Moeilijk. De as is te kort

Uitdaging moet kunnen
Maar de meeste scooters ook motor scooters hebben 1 veer achter
Vermoedelijk komt het scheef staan door de manier waarop de motor aan het frame komt en JAJA rijstijl.