Welke band gebruiken jullie het liefst?

Gebruikersavatar
kirankai
Berichten: 220

Re: Welke band gebruiken jullie het liefst?

Bericht#21 » 15 nov 2016, 22:31

Metzeler zowel of scooter als brommer. Metzeler rijd comforabel en veilig dat is waar de band bij mij goed in moet zijn.
( ik heb niet alle metzelers gehad maar wat ik ooit heb gehad was is zeer tevreden over )
0 x
Wat er niet op zit kan niet kapot. :)

gr Jeremy.

Gebruikersavatar
MelvinLX150
Berichten: 1733

Re: Welke band gebruiken jullie het liefst?

Bericht#22 » 15 nov 2016, 22:43

Stephan schreef:Heb eigenlijk nooit 1 type band gehad.
De Bridgestone ML50 vond ik een waanzinnig goede band wat wegligging betreft, die dingen plakken gewoon aan het wegdek, echter moest er na 2500km een nieuwe onder bij mij.

De City Grips ook super, maar de wegligging wordt snel zeer slecht zodra hij schuin afsleet.

Voor mij zijn overgebleven: De Heidenau K66 en de Schwalbe Weatherman. Deze laatste heb ik er nu op zitten en dat is de tweede keer. Ze bevallen mij prima.
Maar is er volgende keer wat anders, dan probeer ik dat weer eens.


Schwalbe All Wheater achterband ging bij mij naar 3000km al richting minimum profiel diepte. En ze cupten ook snel. Voelbaar in bochten.
0 x
:sct1:

Gebruikersavatar
MelvinLX150
Berichten: 1733

Re: Welke band gebruiken jullie het liefst?

Bericht#23 » 15 nov 2016, 22:44

Rij nu trouwens op Sava winterbanden. Bevallen me beter dan Heidenau k66 all Wheater. Saven geeft beter gevoel in de bochten.
0 x
:sct1:

Gebruikersavatar
HaagseTweet
Berichten: 1578

Re: Welke band gebruiken jullie het liefst?

Bericht#24 » 15 nov 2016, 22:44

Zoveel mensen zoveel wensen........uiteindelijk zou ik zeggen doe maar Blueband voor een lekker stukkie vlees :bang!:

Nee gekheid. Alle goede adviezen ten spijt blijft het een persoonlijke voorkeur, jammer is dat je nooit alle banden ff kan proberen. De standaard banden op de Tweet waren ok (geen idee welke het waren, volgens mij CST). Hierna SAVA's gehad met winter profiel (nu volgens mij ook op de markt als Mitras). Ge-wel-dige banden ook met warmer weer en tijdens regenbuien. Na de Sava's over naar Heidenau K's ook weer met winter profiel....ver-schrik-kelijk! Twee soorten profiel zitten erop waardoor hij van het ene soort als het ware "in de bocht valt". Het profiel in het midden is anders dan aan de zijkanten.

Op de huidige Honda toen ik hem als een youngtimer kocht de banden laten vervangen door de op het forum zo geprezen Michelin City Grips. Moet zeggen, ben er niet kapot van.Voelden heel even heel goed direct na de aanschaf maar dat werd echt heel snel al weer minder.

Even los van het profiel is er een veel belangrijker aspect, namelijk hoe je gemoedstoestand is als je op de scooter zit. Voel je je top.....dan kun je zelfs op de slechtste banden geweldig hoeken, maar voel je je minder en zit je wat onzeker op de scooter dan ga je al corrigerend de bocht in en voelen zelfs de plakkerigste banden nog onzeker aan.
1 x
Nu: Honda CBR1000F 1992
Voorheen:Peugeot Tweet 2015 R.I.P, Kymco Filly 50, Peugeot SV50, Honda SFX50 2-takt + Kawasaki ZZR-600

Gebruikersavatar
MelvinLX150
Berichten: 1733

Re: Welke band gebruiken jullie het liefst?

Bericht#25 » 16 nov 2016, 10:22

HaagseTweet schreef: .... Na de Sava's over naar Heidenau K's ook weer met winter profiel....ver-schrik-kelijk! Twee soorten profiel zitten erop waardoor hij van het ene soort als het ware "in de bocht valt". ....


Zo herkenbaar! :friends:
0 x
:sct1:

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Welke band gebruiken jullie het liefst?

Bericht#26 » 16 nov 2016, 14:52

:what: Pfff.... jullie maken het mij niet makkelijk.
Qua slijtvastheid zeg ik Kenda.
Maar ik kreeg ineens flashbacks van de week naar de SYM Orbit.
Die had Kenda's en daarmee werd ik af en toe gewoon opzij gezet.
Voelde niet lekker (gierende hartkleppen).
Dusssss....
Het gekke is dat ik er naderhand een DeeStone achterbandje om heb gehad die afkomstig was van een kortgereden pizzascooter... en daar had ik 0,0 problemen mee.
DeeStone staat bekend als een ongelofeloze k*tband....
Zeggen jullie het maar :what:
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
johan 64
Berichten: 266

Re: Welke band gebruiken jullie het liefst?

Bericht#27 » 16 nov 2016, 16:44

de goedkoopste
0 x

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: Welke band gebruiken jullie het liefst?

Bericht#28 » 16 nov 2016, 18:20

Het zal ook per scooter verschillen.
0 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
Remco1979
Berichten: 1000

Re: Welke band gebruiken jullie het liefst?

Bericht#29 » 16 nov 2016, 20:26

Goed online shoppen kan helpen om echte merkbanden met zeer recente DOT code (productie week en jaar) te kopen voor de prijs van een budgetband.
Ik was voor de evo 21 en evo 22 van pirelli in de maat 130/60/13 bij elkaar rond de 70 euro kwijt.
Bij de meeste zaken in de buurt was ik per band minimaal 55 euro kwijt.
Dus gewoon opzoek naar banden die niet snel cuppen en voldoende grip hebben voor jouw doeleinde.
0 x
Afbeelding
Vanaf 14-1-2018 bezitter Piaggio MP3 Sneeuwwitje 18304 km
27-5-2019 42028 km and counting
km record op 1 dag 476 km :thumbsup:
Vmax 150km/h+

Gebruikersavatar
dirk de jong
Voormalig STN Lid
Berichten: 78

Re: Welke band gebruiken jullie het liefst?

Bericht#30 » 16 nov 2016, 21:15

winter banden heidemau
0 x

Social Media

   

Terug naar “Onderhoud en banden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer