Overspuiten carterdeksel

Gebruikersavatar
De Stofzuiger
STN Tourbuffel
Berichten: 1280
Contacteer:

Overspuiten carterdeksel

Bericht#1 » 21 nov 2016, 20:15

Vorig jaar,vlak na de aankoop van mijn Peugeot Elystar had ik het carterdeksel met een staalborstel ontdaan van de oude laklaag,welke aardig losgelaten had
Ik heb het carterdeksel toen gespoten met primer en daarna zilvergrijze lak
Dit is echt nooit mooi geworden,omdat er een deel van de oude lak,bijna niet weg te krijgen was
Vanavond heb ik bij de Lidl voor 4,99 een staalborstelset gekocht,voor op de boormachine
Als het weer wat gunstig is,ga ik het carterdeksel opnieuw schuren,met de staalborstelset en opnieuw spuiten
0 x
Welcome to the rest of your life

Afbeelding

Gebruikersavatar
Kymcopeoples
Voormalig STN Lid
Berichten: 2699

Re: Overspuiten carterdeksel

Bericht#2 » 21 nov 2016, 20:29

Dat moet je niet met een staalborstel.
Er is ook een ander ding wat je op de boormachine kan zetten en dat is een soort kunststof schuurlinnen. Het voordeel is dat de boel niet zo beschadigd.
Dus er onstaan minder diepe krassen.
Daarna met waterproef schuurpapier opschuren.
Daarna in de spuitplamuur, daarna weer schuren en dan in de primer en als het dan een mooie vlakke ondergrond is pas in de kleurlak.
Let er wel op dat je pas gaat spuiten met de primer en de kleurlak als het buiten boven de 17 graden is of binnen warm genoeg is.
Wat goed wil helpen voor een mooi resultaat is het te spuiten opject en de primer en de kleurlak op te warmen.
0 x
Groet uit Soesterberg, Eric

Gebruikersavatar
De Stofzuiger
STN Tourbuffel
Berichten: 1280
Contacteer:

Re: Overspuiten carterdeksel

Bericht#3 » 21 nov 2016, 20:39

Die krassen vallen wel mee,en met spuitplamuur kun je eventuele krassen aardig wegwerken
Zo had ik het de vorige keer ook gedaan,maar waar ik mij aan stoor is een klein deel oude laklaag,wat bijna niet weg te krijgen was
Nu ga ik het machinaal doen,hoop de oude laag weg te krijgen en dan het deksel stofvrij maken,weer in de spuitplamuur zetten,schuren met waterproef schuurpapier,tot het mooi glad is,en dan de deklaag er over spuiten
Ik wil er in het voorjaar mee beginnen,als de temperatuur 20 graden of hoger is
0 x
Welcome to the rest of your life

Afbeelding

Social Media

   

Terug naar “Onderhoud en banden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer