Lekke voorband repareren?

Gebruikersavatar
Miglow
Berichten: 952

Lekke voorband repareren?

Bericht#1 » 25 nov 2016, 10:26

Kom ik gisteravond laat bij de motor, zit er een stuk scherp geslepen ijzer in de voorband. Nu ligt die er net een paar weken op, dus zo'n 1000 km, en vind ik het wel zuur om er weer €130 tegenaan te moeten gooien. Zou de band nog te repareren zijn? Het is een klein gaatje, maar waarschijnlijk wel door het canvas heen gegaan.
0 x
Afbeelding

Life without a me is like a broken pencil, pointless. :lol:

Zelfs met een dikke plaat voor je kop, moet je ooit een helm op.

Als ik scooter wil rijden, word ik wel pizzakoerier.

Tineke

Re: Lekke voorband repareren?

Bericht#2 » 25 nov 2016, 10:31

Je lijkt Gerhard wel, die had ook vrij snel een lekke band met zijn Burgman toen hij er net nieuwe banden op had laten zetten. Hij heeft er toen Ride On in laten spuiten en dat doet zijn werk tot nu toe prima.
0 x

Gebruikersavatar
mcguyver
Berichten: 279

Re: Lekke voorband repareren?

Bericht#3 » 25 nov 2016, 10:39

Prop laten zetten en dan i.d.d. Ride-On in de bandjes. Als je de prop zelf wil zetten: http://www.zandri.nl/reparatie-set-tubl ... veter.html
1 x

Gebruikersavatar
Kymcopeoples
Voormalig STN Lid
Berichten: 2699

Re: Lekke voorband repareren?

Bericht#4 » 25 nov 2016, 12:14

Zou naar een bandenspeciaalzaak gaan en vragen of ze je band willen plakken.
Dat is een betere oplossing dan een prop zetten, want een prop is altijd een TIJDELIJKE oplossing.
Wanneer er een plakker aan de binnenkant wordt geplakt vulkaniseert dit als één geheel met je band.
Daarbij komt dat een plakker echt het gat af dicht en je band minder snel terug zal lopen (Lees bandenspanning) Wellicht ben je voor 15 euro klaar als je zelf alleen het wieltje aanlevert.
1 x
Groet uit Soesterberg, Eric

Tineke

Re: Lekke voorband repareren?

Bericht#5 » 25 nov 2016, 12:31

Als ik mij niet vergis mag je een prop in de band van een motor alleen voor nood gebruiken. Je mag er niet mee blijven rijden.
1 x

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Lekke voorband repareren?

Bericht#6 » 25 nov 2016, 13:13

Tineke schreef:Als ik mij niet vergis mag je een prop in de band van een motor alleen voor nood gebruiken. Je mag er niet mee blijven rijden.



klopt is ook voor thuis te komen meer bedoelt .. dan kan je beter een pluutje laten zetten
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
mcguyver
Berichten: 279

Re: Lekke voorband repareren?

Bericht#7 » 25 nov 2016, 18:10

Vandaar dat ik schreef eerst een prop, en dan Ride on er in.
Overigens rijdt mijn auto al een paar jaar met "tijdelijke proppen". Iedere autoband wordt zo gerepareerd. Ik heb het ze nooit anders zien doen.
0 x

Gebruikersavatar
Kymcopeoples
Voormalig STN Lid
Berichten: 2699

Re: Lekke voorband repareren?

Bericht#8 » 25 nov 2016, 18:52

mcguyver schreef:Vandaar dat ik schreef eerst een prop, en dan Ride on er in.
Overigens rijdt mijn auto al een paar jaar met "tijdelijke proppen". Iedere autoband wordt zo gerepareerd. Ik heb het ze nooit anders zien doen.



Autobanden worden minder warm dan de banden van de scooter.
0 x
Groet uit Soesterberg, Eric

Gebruikersavatar
Trucker49
STN Tourbuffel
Berichten: 3873

Re: Lekke voorband repareren?

Bericht#9 » 25 nov 2016, 19:09

Kymcopeoples schreef:
mcguyver schreef:Vandaar dat ik schreef eerst een prop, en dan Ride on er in.
Overigens rijdt mijn auto al een paar jaar met "tijdelijke proppen". Iedere autoband wordt zo gerepareerd. Ik heb het ze nooit anders zien doen.



Autobanden worden minder warm dan de banden van de scooter.


Als jij met een auto rijd waarvan de bandendruk erg laag is worden ze loei heet en kunnen ze klappen.
Ik geef je op een briefie dat er nu veel auto,s rond rijden waarvan de bandendruk veel te laag is in deze tijd van het jaar.
0 x
Groeten van Cor

Kymco Bet & Win 2-takt vloeistof gekoeld sinds 2006

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Cobra42
Berichten: 842

Re: Lekke voorband repareren?

Bericht#10 » 27 nov 2016, 08:38

Tineke schreef:Je lijkt Gerhard wel, die had ook vrij snel een lekke band met zijn Burgman toen hij er net nieuwe banden op had laten zetten. Hij heeft er toen Ride On in laten spuiten en dat doet zijn werk tot nu toe prima.
Maar dat is toch slecht voor je banden ? Heb weleens gehoord dat je dan op gegeven moment een nieuwe band moet monteren... het rubber schijnt van binnenuit te worden aangetast :o
Laatst gewijzigd door Cobra42 op 27 nov 2016, 08:45, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes



Social Media

   

Terug naar “Onderhoud en banden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron

Aanmelden  •  Registreer