Vandaag een scooterdagje gehad naar aanleiding van een paar vragen die ik aan mijn dealer had waaronder andere of de new people s al binnen was .
En leuk nu heb ik er zelfs al op een gereden ook , een andere vraag was natuurlijk ook of bij deze scooter de zelfde moeilijke weg moet worden bewandeld als bij mijn Agility 16+ als het gaat om wat meer snelheid en wat meer kracht en hij antwoorden me dit:
Hoi Ard,
Ik ben afgelopen week bezig geweest met een nieuwe People S en heb toen iets ontdekt waardoor de motor nogal inhoudt onder het rijden.
Als het goed is zit onder jouw Kymco 16+ hetzelfde blok met deze zelfde restrictor.
Als je het goed vindt, haal ik morgen deze restrictor uit jouw scooter en ik denk dat die dan al een stuk beter rijdt.
Mocht je dat willen, dan kun je het beste morgenochtend even langskomen, want ik ga om 12uur weg.
En trouwens, die nieuwe People S is wel heel mooi!!...
Nou dat is uiteindelijk een hele mooie dagbesteding geworden met voor mij dan wel een karig resultaat 1 en soms 2 km harder wat van mij niet nodig was want hij ging nu precies 54 echte km , wel is het toerental evenwichtiger geworden en trekt hij iets beter door maar een klimmer zal het wel nooit worden .
De people s daarin tegen schijnt na deze kleine ingreep gelijk 10 km harder te gaan en trekt dan gelijk een stuk vlotter door en dat is heel positief nieuws voor degene die er een aan willen schaffen .
Ik heb vanochtend een proefrit mogen maken op de new people s en ik moet eerlijk zeggen hij rijdt net zo strak als hij er uit ziet wel was deze nog niet opgevrolijkt en de dig teller gaf 47 km aan .
Geweldige wegligging stillere motor dan de 16+ maar dat is eigenlijk altijd al zo geweest en prachtig afgewerkt , de blauwe vind ik zelf het mooist .
ABS ? nee Bjorn heeft helemaal gelijk .
Die schijf hoort bij de km teller en aan de andere kant van de voorvork zit niets meer .
Ook is de sensor met het kabeltje goed te zien hier .
Als je de technische gegevens erbij pakt lees je niets over abs .
Verder viel mij wel een paar leuke dingen op .
De buddyseat heeft een veer nu ( geen gasveer ) maar de klep gaat heel licht open en blijft ook open staan er zit een schuif in die helm en spullen kunnen scheiden maar hij kan er ook uit en de usb aansluiting zit onder het zadel .
Hier gaan we tanken , prachtig weg gewerkt aan de linkerzijde in het beenschild wel laag dus je moet een beetje bukken .
Die koffer is echt top , deksel in de kleur mooie pasvorm evenals het standaard windscherm met fraaie zeer solide steunen , het staat als een huis geen trillen waar kunnen nemen toch is dit alles wel demontabel maar ik zou zelf toch niks mooiers kunnen verzinnen .
Prachtig front met fraaie verlichting erin verwerkt .
De uitlaat is bijna niet meer zichtbaar en heeft een mooie overkapping gekregen , de spuitbus zal je niet zo vaak meer nodig hebben , dit was trouwens m'n test model mat zilver en handig ook die verstelbare schokbreker al met al een prachtige scooter die wel wat kost maar dan heb je ook wat , dit ontwerp moet toch haast wel van een Italiaanse tekentafel komen zou je zeggen
Of ik er een koopt ? nou nog effe wachten nog maar , tot de rooie er is want deze heb ik nog niet zo gek lang maar blauw vind ik ook heel mooi hoor en omdat te onderstrepen ga ik van de winter op deze scooter rijden dan gaat de Agility een poosje rust krijgen .
Een andere fabrikant weliswaar maar wel heel errug blauw
Hij mag het vuile werk opknappen .
De kopers van de new people s wens alvast veel veilige km toe en lees jullie bevindingen graag .
Groet Ard