people s

Gebruikersavatar
le Rouge
Berichten: 215

Re: people s

Bericht#41 » 06 okt 2018, 18:33

Vandaag een scooterdagje gehad naar aanleiding van een paar vragen die ik aan mijn dealer had waaronder andere of de new people s al binnen was .
En leuk nu heb ik er zelfs al op een gereden ook , een andere vraag was natuurlijk ook of bij deze scooter de zelfde moeilijke weg moet worden bewandeld als bij mijn Agility 16+ als het gaat om wat meer snelheid en wat meer kracht en hij antwoorden me dit:

Hoi Ard,

Ik ben afgelopen week bezig geweest met een nieuwe People S en heb toen iets ontdekt waardoor de motor nogal inhoudt onder het rijden.
Als het goed is zit onder jouw Kymco 16+ hetzelfde blok met deze zelfde restrictor.
Als je het goed vindt, haal ik morgen deze restrictor uit jouw scooter en ik denk dat die dan al een stuk beter rijdt.
Mocht je dat willen, dan kun je het beste morgenochtend even langskomen, want ik ga om 12uur weg.

En trouwens, die nieuwe People S is wel heel mooi!!...

Nou dat is uiteindelijk een hele mooie dagbesteding geworden met voor mij dan wel een karig resultaat 1 en soms 2 km harder wat van mij niet nodig was want hij ging nu precies 54 echte km , wel is het toerental evenwichtiger geworden en trekt hij iets beter door maar een klimmer zal het wel nooit worden .

De people s daarin tegen schijnt na deze kleine ingreep gelijk 10 km harder te gaan en trekt dan gelijk een stuk vlotter door en dat is heel positief nieuws voor degene die er een aan willen schaffen .
Ik heb vanochtend een proefrit mogen maken op de new people s en ik moet eerlijk zeggen hij rijdt net zo strak als hij er uit ziet wel was deze nog niet opgevrolijkt en de dig teller gaf 47 km aan .
Geweldige wegligging stillere motor dan de 16+ maar dat is eigenlijk altijd al zo geweest en prachtig afgewerkt , de blauwe vind ik zelf het mooist .
ABS ? nee Bjorn heeft helemaal gelijk .
Afbeelding

Die schijf hoort bij de km teller en aan de andere kant van de voorvork zit niets meer .
Ook is de sensor met het kabeltje goed te zien hier .

Als je de technische gegevens erbij pakt lees je niets over abs .

Afbeelding

Verder viel mij wel een paar leuke dingen op .

Afbeelding

De buddyseat heeft een veer nu ( geen gasveer ) maar de klep gaat heel licht open en blijft ook open staan er zit een schuif in die helm en spullen kunnen scheiden maar hij kan er ook uit en de usb aansluiting zit onder het zadel .

Afbeelding

Hier gaan we tanken , prachtig weg gewerkt aan de linkerzijde in het beenschild wel laag dus je moet een beetje bukken .

Afbeelding

Die koffer is echt top , deksel in de kleur mooie pasvorm evenals het standaard windscherm met fraaie zeer solide steunen , het staat als een huis geen trillen waar kunnen nemen toch is dit alles wel demontabel maar ik zou zelf toch niks mooiers kunnen verzinnen .

Afbeelding

Afbeelding

Prachtig front met fraaie verlichting erin verwerkt .

Afbeelding

De uitlaat is bijna niet meer zichtbaar en heeft een mooie overkapping gekregen , de spuitbus zal je niet zo vaak meer nodig hebben , dit was trouwens m'n test model mat zilver en handig ook die verstelbare schokbreker al met al een prachtige scooter die wel wat kost maar dan heb je ook wat , dit ontwerp moet toch haast wel van een Italiaanse tekentafel komen zou je zeggen :D
Of ik er een koopt ? nou nog effe wachten nog maar , tot de rooie er is ;) want deze heb ik nog niet zo gek lang maar blauw vind ik ook heel mooi hoor en omdat te onderstrepen ga ik van de winter op deze scooter rijden dan gaat de Agility een poosje rust krijgen .
Een andere fabrikant weliswaar maar wel heel errug blauw :D

Afbeelding

Hij mag het vuile werk opknappen .
De kopers van de new people s wens alvast veel veilige km toe en lees jullie bevindingen graag .

Groet Ard
4 x
Piaggio 50 4t Afbeelding en Sym Symphonie ST 50 euro 4 Afbeelding

Gebruikersavatar
Willem13
Voormalig STN Lid
Berichten: 115

Re: people s

Bericht#42 » 07 okt 2018, 00:46

Hij is mooi en bedankt voor de foto’s
1 x

Gebruikersavatar
Bartsym
Berichten: 53

Re: people s

Bericht#43 » 07 okt 2018, 08:39

Vind de scooter er erg mooi uit zien laten we hopen er een kleine motorische update mogelijk is.
0 x

Gebruikersavatar
le Rouge
Berichten: 215

Re: people s

Bericht#44 » 07 okt 2018, 08:57

Een restrictor, restrictieset of drosselset is een middel om het vermogen van een verbrandingsmotor terug te brengen. Meestal gebeurt dat met een plaatje in het inlaatkanaal met een kleinere doorlaat dan de originele inlaatspruitstukken.
Dat zegt Wikipedia er over , bij mij waren ze zo klaar en volgens mij hadden ze het over het achterwiel dus zal er daar een zitten .
Als ik koper was van deze scooter en het leverde 10 km en een vlottere trekkracht op zou ik het helemaal prima vinden .
0 x
Piaggio 50 4t Afbeelding en Sym Symphonie ST 50 euro 4 Afbeelding

Gebruikersavatar
Patrick
Voormalig STN Lid
Berichten: 414
Contacteer:

Re: people s

Bericht#45 » 07 okt 2018, 11:27

Ard,

Leuk verslag heb je gemaakt ,

Doet mijn hart toch sneller kloppen om er één te gaan kopen en dan wel de blauwe .
0 x

Gebruikersavatar
peter stupers
Berichten: 1206

Re: people s

Bericht#46 » 07 okt 2018, 11:45

Verbruik 1 liter per uur ?????? :rlol: :yahoo: :oops:
0 x
Groeten Peter.

Gebruikersavatar
martin66
Voormalig STN Lid
Berichten: 860

Re: people s

Bericht#47 » 07 okt 2018, 11:46

Hoi
Ik vind hem super om te zien leuk verslag
Hoop dat ze snel wat vinden om hem 52/53 gps te laten rijden
Hoop alleen dat de zithouding beter is dan het oude model
wat ik al eerder zei ze mogen hem voor de deur zetten hier
Groet martin
0 x

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: people s

Bericht#48 » 07 okt 2018, 12:34

peter stupers schreef:Verbruik 1 liter per uur ?????? :rlol: :yahoo: :oops:

Precies! als je dan 40 km per uur rijd verbruik je 2,5 liter. Dat zou ik eerlijk gezegd erg veel vinden voor een injectie motor. Ik heb nog geen eigenaar/berijder zien bevestigen dat het inderdaad een 50cc injectiemotor is.
0 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: people s

Bericht#49 » 07 okt 2018, 13:19

eh die berekening snap ik niet
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
peter stupers
Berichten: 1206

Re: people s

Bericht#50 » 07 okt 2018, 13:24

Nee ik snap er ook geen hol van.
0 x
Groeten Peter.

Social Media

   

Terug naar “Scooter Nieuwtjes”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer