AGM ECO

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: AGM ECO

Bericht#31 » 23 aug 2018, 08:41

Meatlove schreef:@FTrotsenburg; Het gaat er meer om dat je 'gratis' komt tanken als je je accu gaat opladen op je werk. Terwijl je collega wel moet betalen aan de pomp.


Nee precies, dat is krom. Maar bij de kleinere bedrijfjes in de grote steden komen de meesten toch al op de (electrische) fiets of scooter. Je wilt niet weten hoe druk het pont bij mij rond de spits is. Op zijn drukste moment misschien wel 100 fietsers en dan een stuk of 30 scooters tegelijk over. En ik denk dat juist die bedrijfjes het wel aan kan slaan.
1 x

Gebruikersavatar
DarkMatter1980
Berichten: 78

Re: AGM ECO

Bericht#32 » 23 aug 2018, 10:35

Ik zit zelf te denken om binnenkort de Niu N1s aan te schaffen en de Sym weg te doen. Na het uitrekenen wat het mij zou schelen aan onderhoud en benzinekosten minus de aanschaf uiteraard is dat het zeker waard. Ik ben alleen huiverig voor hoe lang zo'n accu inderdaad meegaat. Zou de accu 4 a 5 jaar meegaan dan is dat prima maar de techniek staat niet stil en dan ben ik weer bang dat de scooter afschreven is en er een hele nieuwe aangeschaft moet worden ipv alleen een nieuwe accu.
0 x

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: AGM ECO

Bericht#33 » 23 aug 2018, 17:02

Meatlove schreef:@FTrotsenburg; Het gaat er meer om dat je 'gratis' komt tanken als je je accu gaat opladen op je werk. Terwijl je collega wel moet betalen aan de pomp.

Hoezo gratis?
Je kunt ook een bedrag overleggen om op te mogen laden....
0 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: AGM ECO

Bericht#34 » 24 aug 2018, 00:01

In een eerder bericht sprak ik al over waterstof. Kijk eens wat ik tegenkwam.

https://aftersalesmagazine.nl/shell-sta ... nkstations

Ook sprak ik het woord subsidie uit. Lees het bericht maar.
Onder die noemer Is er (volgens mij) ook het fastned laadnetwerk langs de snelwegen uitgerold. Later bleek dit vooral slecht te werken en vaak was het niet mogelijk om je EV op te laden.

Nogmaals, er zal misschien geen grotere voorstander van vernieuwing op dit forum schrijven dan ik, maar we zijn er nog lang niet.
Wel hoop ik echt van harte dat waterstof de toekomst wordt. Volledig elektrisch is in mijn ogen niet de oplossing. Misschien wel voor een scooter, maar niet voor vierwielers. Maar misschien tanken we over 10-15 jaar ook allemaal waterstof en lachen we iedereen alsnog uit.

En ja, er rijden auto's in Nederland rond op waterstof. Zelfs een wegenwacht. Alleen lees je er helaas bar weinig over.

Nu nog een manier verzinnen om voldoende energie te leveren om het waterstof op te wekken. Het liefst klimaatneutraal. Dus niet zoals we nu onze elektrische vervoermiddelen opladen. Met kolen- of kernenergie...
Maar dat wordt sowieso een uitdaging aangezien wij allemaal van het gas af moeten. Allemaal ideeën die onvoldoende uitgewerkt blijken en niet zo groen zijn als voorgesteld.

Mijn welgemeende excuses voor de topicvervuiling.
0 x

Gebruikersavatar
MelvinLX150
Berichten: 1733

Re: AGM ECO

Bericht#35 » 24 aug 2018, 19:47

Ook de 25km versie getest. Pas bij 110km was de fut er uit!
2 x
:sct1:

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: AGM ECO

Bericht#36 » 24 aug 2018, 20:01

MelvinLX150 schreef:Ook de 25km versie getest. Pas bij 110km was de fut er uit!

Wat gebeurt er als de accu leeg raakt? Is het dan ineens over en uit, of heb je nog een mogelijkheid om op een lage snelheid iets dichter bij de eindbestemming te komen?

Dat de 'snor' verder komt is goed nieuws. Bij verbrandingsmotoren is het andersom.
0 x

Gebruikersavatar
MelvinLX150
Berichten: 1733

Re: AGM ECO

Bericht#37 » 24 aug 2018, 22:56

De brom versie start met volle accu op 52kmu. Zakt naar 45kmu af bij ongeveer 25%-30%. Bij zo een 5% Battery zakt snelheid naar 35kmu en als je 0% bereikt hebt rij je nog zo'n 10kmu. Uiteraard is het niet goed voor de levensduur van de accu om deze altijd naar 0% te rijden. Beter is het om de accu na bijna iedere rit aan de lader te zetten.
2 x
:sct1:

Social Media

   

Terug naar “Scooter Nieuwtjes”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer