Helmplicht Snorfiets

Gebruikersavatar
Kymcopeoples
Voormalig STN Lid
Berichten: 2699

Re: Helmplicht Snorfiets

Bericht#21 » 12 dec 2018, 07:43

Eindelijk, is alleen maar toe te juigen.
Ooit gezien welke schade er aan een helm zit toen deze stapvoets het asfalt had geraakt.
Als je dat zonder helm zou hebben is zeker je vel aardig beschadigd.
Eigenlijk moeten ze de snorscooters helemaal afschaffen, de meeste rijden zo wie zo al veel te snel.

Het enige voordeel van de snorscooter is de plaats voor de wetgever.....
2 x
Groet uit Soesterberg, Eric

Gebruikersavatar
peter stupers
Berichten: 1206

Re: Helmplicht Snorfiets

Bericht#22 » 13 dec 2018, 16:26

Helm verplichten gaat schelen in de operatie-en verpleegkosten. Niet dat we daar hoogstwaarschijnlijk
iets van terug zien. Je zou toch echt om je eigen kop moeten denken als je tegen de straat aan klettert.
Mobieltjes zouden ze in moeten nemen en vernietigen.
Ja allemaal regeltjes maar het zou een verbetering van de verkeersveiligheid zijn.
Dus voor bepaalde regeltjes kan ik het er helemaal mee eens zijn.
2 x
Groeten Peter.

Gebruikersavatar
JMans
Berichten: 57

Re: Helmplicht Snorfiets

Bericht#23 » 13 dec 2018, 17:13

Waarom kopen mensen een snorscooter ? Omdat ze dan geen helm op hoeven. En nu gaan ze een helmplicht invoeren waarschijnlijk omdat er teveel ongelukken gebeuren en/of ze te hard rijden. 90 procent van alle snorscooters die ik zie rijden gaat tegen de 40 km/u. Waarom handhaven ze die dingen niet. Op deze manier gaat niemand meer een snorscooter kopen omdat een gewone brommer/scooter dan altijd een betere keus is. In plaats van dat ze de oorzaak aanpakken doen ze weer eens aan symptoombestrijding. Waar een klein land niet goed in kan zijn.
2 x

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Helmplicht Snorfiets

Bericht#24 » 14 dec 2018, 00:57

Ik vind het wel positief voor de veiligheid.. Het gaat overigens niet om de snelheid. Maar zelfs al je stil staat kan je nog erg hard op je hoofd vallen..

Alleen waar ik het niet mee eens ben is het snelheids verschil..

Waarom zou je dan nog een snorfiets willen als je ook een snellere bromfiets kan besturen..

Aan de andere kant heb ik meer het gevoel dat het snorfietsje pesten is om van de snorfietsen af te komen.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Scooter Nieuwtjes”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer