Helmplicht Snorfiets

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: Helmplicht Snorfiets

Bericht#11 » 11 dec 2018, 18:10

Ik ben het wel eens met Roel dat de meeste bestuurders van diverse voertuigen zelf hun verantwoording moeten nemen. Je kan alles nog zo veilig maken wat je wil maar de meeste nemen hun verantwoording niet en daardoor is de kans op ongelukken zeer groot. Zoals de hierboven geplaatste filmpje heel simpel aangeeft hoe ondenkend de bestuurder is van de scoot door naast de vrachtwagen te rijden en daardoor onder de wielen te komen waardoor ik hier ook geen medelijden heb met de bestuurder van de scoot.
Heel leuk die elec-fietsen maar het valt me ook op hoe debiel fietsers kunnen zijn in het verkeer en asociaal.
Mijn keuze zou zijn gooi de snorfiets categorie eruit en alleen nog brom.
En laat de snelle elec-fietsen onder de brom categorie vallen.
1 x

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: Helmplicht Snorfiets

Bericht#12 » 11 dec 2018, 18:54

Roel schreef:Allemaal heel leuk, echter ik zou liever zien dat het eigen verantwoordelijkheid is. Wil je zonder helm op een motor, scooter of snorfiets dan moet dat kunnen. Net als in sommige staten in Amerika. Desnoods met een aantekening bij de verzekering en eventueel een hogere premie. Maar vindt dat we af moeten van al die overheid bemoeienis met hoe we ons mogen verplaatsen.

Het is wel de overheid die voor levenslang gehandicapten moet opdraaien. Ook al komt de verzekering tussen. Het grootste deel van de verzorgingskost word door de maatschappij (wijzelf dus) gedragen.
3 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Gebruikersavatar
Seppie88
Berichten: 89

Re: Helmplicht Snorfiets

Bericht#13 » 11 dec 2018, 20:22

Roel schreef:Allemaal heel leuk, echter ik zou liever zien dat het eigen verantwoordelijkheid is. Wil je zonder helm op een motor, scooter of snorfiets dan moet dat kunnen. Net als in sommige staten in Amerika. Desnoods met een aantekening bij de verzekering en eventueel een hogere premie. Maar vindt dat we af moeten van al die overheid bemoeienis met hoe we ons mogen verplaatsen.

Hoezeer ik het ook met je eens ben (en voorstander ben van sociaal Darwinisme) leven we in een verzorgingsstaat en is de staat verantwoordelijk voor het welzijn van de burger. Ergo, dit soort wetsvoorstellen.
0 x
Beta ARK AC 50

1-10-'19 19.000KM

Maand record: 1.031,7 KM.
Dag record: 154,3 KM.
Zuinigheid record: 1:44,5

Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 630
Contacteer:

Re: Helmplicht Snorfiets

Bericht#14 » 11 dec 2018, 21:07

bertocello schreef:
Roel schreef:Allemaal heel leuk, echter ik zou liever zien dat het eigen verantwoordelijkheid is. Wil je zonder helm op een motor, scooter of snorfiets dan moet dat kunnen. Net als in sommige staten in Amerika. Desnoods met een aantekening bij de verzekering en eventueel een hogere premie. Maar vindt dat we af moeten van al die overheid bemoeienis met hoe we ons mogen verplaatsen.

Het is wel de overheid die voor levenslang gehandicapten moet opdraaien. Ook al komt de verzekering tussen. Het grootste deel van de verzorgingskost word door de maatschappij (wijzelf dus) gedragen.


Dat wordt dan dus ook eigen risico wat mij betreft
0 x
Langste rit op 1 dag 310 km

Huidige scooter:
Sym fiddle 3 02-07-2020 nieuwe

Eerdere scooters:
Peugeot elystar
Peugeot kisbee sportsline
Kymco New Dink 2013 zwart (black Betty)
Kymco Grand Dink 2008 champagne (Klara)(helaas ongeluk gehad)
Yamaha Neo's
Kymco Grand Dink 2008 antraciet
Peugeot buxy rs
Kymco k12
Peugeot tkr
Tomos

Gebruikersavatar
thomas
STN Deutschland
Berichten: 1049

Re: Helmplicht Snorfiets

Bericht#15 » 11 dec 2018, 23:03

In our welfare societies, "this is my own risk" are not the last words.
The next words are "you could not deny human dignity, I demand every possible help!"
No contract can solve this dilemma.
At first we would need a society, that can stand the brutality of people dying on the street.
Certainly each of us has seen run-over animals...
2 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: Helmplicht Snorfiets

Bericht#16 » 12 dec 2018, 01:02

Wel grappig om te lezen dat men nog steeds denkt dat nederland een verzorgingsstaat is.
Wat het al lang niet meer is en wij steeds meer naar het amerikaanse systeem gaan.
De maandelijkse kosten gaan elk jaar met ruim 120 euro omhoog terwijl er bij de zorgverzekeraars steeds meer op de plank blijft liggen en steeds meer ziekenhuizen in de problemen komen vanwege geen betalingen door de zorgverzekeraar.
In het ergste geval betaal je 2 x 385 ( 1 deel verplichte deel en 1 deel verplichte vrijwillige deel ) en +/- 1368 euro basis verzekering excusief de overige zorg kosten en ben je in het ergste geval dus al ruim 2000 per jaar kwijt aan juist wat ?
Stel je voor als je chronisch ziek bent en werkt en niet veel verdient en wat hou je uiteindelijk over eind van de maand ?
Dat als men zorg aan huis nodig heeft je dit zelf mag bekostigen en als je niet oplet je bijna 65euro per uur betaalt aan het CAK , CAK een onderdeel van de belastingdienst en zorgbetalingen zou moeten regelen.
Je steeds meer en vaker alle zorg zelf mag betalen en dus ook steeds vaker medische handelingen zelf mag bekostigen.
Dus blijf vooral dromen om te denken dat je in verzorgingsstaat leeft wat al jaren niet meer is.
1 x

Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 630
Contacteer:

Re: Helmplicht Snorfiets

Bericht#17 » 12 dec 2018, 01:16

Micha schreef:Wel grappig om te lezen dat men nog steeds denkt dat nederland een verzorgingsstaat is.
Wat het al lang niet meer is en wij steeds meer naar het amerikaanse systeem gaan.
De maandelijkse kosten gaan elk jaar met ruim 120 euro omhoog terwijl er bij de zorgverzekeraars steeds meer op de plank blijft liggen en steeds meer ziekenhuizen in de problemen komen vanwege geen betalingen door de zorgverzekeraar.
In het ergste geval betaal je 2 x 385 ( 1 deel verplichte deel en 1 deel verplichte vrijwillige deel ) en +/- 1368 euro basis verzekering excusief de overige zorg kosten en ben je in het ergste geval dus al ruim 2000 per jaar kwijt aan juist wat ?
Stel je voor als je chronisch ziek bent en werkt en niet veel verdient en wat hou je uiteindelijk over eind van de maand ?
Dat als men zorg aan huis nodig heeft je dit zelf mag bekostigen en als je niet oplet je bijna 65euro per uur betaalt aan het CAK , CAK een onderdeel van de belastingdienst en zorgbetalingen zou moeten regelen.
Je steeds meer en vaker alle zorg zelf mag betalen en dus ook steeds vaker medische handelingen zelf mag bekostigen.
Dus blijf vooral dromen om te denken dat je in verzorgingsstaat leeft wat al jaren niet meer is.


Klopt helemaal. Denk dat je over een aantal jaren ook gewoon op straat blijft liggen na een ongeluk als je niet over voldoende financiële middelen beschikt of dat je wel wordt geholpen maar de rest van je leven met een onbetaalbare schuld blijft zitten.
0 x
Langste rit op 1 dag 310 km

Huidige scooter:
Sym fiddle 3 02-07-2020 nieuwe

Eerdere scooters:
Peugeot elystar
Peugeot kisbee sportsline
Kymco New Dink 2013 zwart (black Betty)
Kymco Grand Dink 2008 champagne (Klara)(helaas ongeluk gehad)
Yamaha Neo's
Kymco Grand Dink 2008 antraciet
Peugeot buxy rs
Kymco k12
Peugeot tkr
Tomos

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Helmplicht Snorfiets

Bericht#18 » 12 dec 2018, 05:07

Maar vooral allemaal lekker liberaal blijven stemmen hoor... de marktwerking en zo. "Het opkomend tij lift alle schepen op" (Liberaal gedachtengoed). Behalve degenen die door jarenlang achterstallig onderhoud lekgeslagen zijn.
Maar die liggen dan onder water, dus die zie je niet. En wat je niet ziet bestaat niet.
Verzorgingsstaat my ass.
Daarom ben ik vaak zo recalcitrant. De overheid zorgt wel; ze zorgt ervoor dat de consument de rekening krijgt gepresenteerd voor wanbeleid en zorgt er in de tussentijd voor dat de eigen zakken en de staatskas gespekt worden.
Maar hoewel ik betaal heb ik niks besteld...
En volgens mij is het zo dat wie betaald, bepaald.
Maar daar hebben we pluchebelust links voor... om te bepalen wat goed is voor ons.
Politiek; ik schijt er een grote hoop op, maar da's bekend.
En wat die helmplicht betreft?
Niet lopen draaikonten, maar gewoon verplichten. Als je zonder scrupules over de portemonnee van de burger kunt beslissen, dan moet een futiliteit als dit toch niet zo moeilijk zijn om erdoor te jassen.
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: Helmplicht Snorfiets

Bericht#19 » 12 dec 2018, 05:16

Politiek hmm ook zo'n laagje chroom over roest, mede mogelijk gemaakt door geen stemmers en ja knikkers. Steeds meer een verkapte dictatuur. Die helmplicht is en blijft een façade zolang de mens zijn eigen verantwoordelijkheid niet neemt.
0 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Helmplicht Snorfiets

Bericht#20 » 12 dec 2018, 06:51

Helemaal mee eens.
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Social Media

   

Terug naar “Scooter Nieuwtjes”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer