Snorscooter niet meer verkoopbaar??

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: Snorscooter niet meer verkoopbaar??

Bericht#11 » 10 mar 2019, 18:20

Seppie88 schreef:Waar hebben fietspaden geen stoplichten dan? In mijn woonplaats is het parallel aan de auto's in ieder geval.

In Zwolle heb ik met de snorscooter minder last van verkeerslichten dan met de brommer...
Ik kan met de snor ook meer binnendoor rijden, waar ik met de brommer meer om het centrum heen moet.
Dit alles scheelt mij redelijk wat qua tijd, al maakt de brommer dat weer deels goed door de wat hogere snelheid.
0 x

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Snorscooter niet meer verkoopbaar??

Bericht#12 » 10 mar 2019, 19:03

Seppie88 schreef:met 60 en 10cm ingehaald wordt omdat ik 45 rij


Daar heb ik een heel simpele oplossing voor. Je eigen plaat op de weg opeisen door links van het midden te gaan rijden. Ipv aan de zijkant, dan nodig je enorm uit tot inhalen.
3 x

Gebruikersavatar
Seppie88
Berichten: 89

Re: Snorscooter niet meer verkoopbaar??

Bericht#13 » 10 mar 2019, 19:41

FTrotsenburg schreef:
Seppie88 schreef:met 60 en 10cm ingehaald wordt omdat ik 45 rij


Daar heb ik een heel simpele oplossing voor. Je eigen plaat op de weg opeisen door links van het midden te gaan rijden. Ipv aan de zijkant, dan nodig je enorm uit tot inhalen.

Ja goed punt. Hier zal ik toch wat meer op moeten letten denk ik
Blijf meestal braaf in het rechter spoor zitten haha
0 x
Beta ARK AC 50

1-10-'19 19.000KM

Maand record: 1.031,7 KM.
Dag record: 154,3 KM.
Zuinigheid record: 1:44,5

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Snorscooter niet meer verkoopbaar??

Bericht#14 » 11 mar 2019, 02:54

FTrotsenburg schreef:
Seppie88 schreef:met 60 en 10cm ingehaald wordt omdat ik 45 rij


Daar heb ik een heel simpele oplossing voor. Je eigen plaat op de weg opeisen door links van het midden te gaan rijden. Ipv aan de zijkant, dan nodig je enorm uit tot inhalen.


Schiet je ook niks mee op.. Worden ze aggressief, gaan ze toeteren en je van de weg af drukken..
0 x

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: Snorscooter niet meer verkoopbaar??

Bericht#15 » 11 mar 2019, 07:44

Ik had verleden jaar ook effe de balen van rakelings inhalende auto's op een bepaald stuk weg.
In plaats van mijn topkoffer monteerde ik een nep camera (kapotte videocamera) met daaronder een duidelijk leesbaar bord, U WORDT GEFILMD. Ik heb alleen nog zeer voorzichtige chauffeurs zien voorbij komen.
Mijn vrouw had er een foto van gemaakt maar die is helaas kwijt.
0 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Snorscooter niet meer verkoopbaar??

Bericht#16 » 11 mar 2019, 09:57

Klapband schreef:Schiet je ook niks mee op.. Worden ze aggressief, gaan ze toeteren en je van de weg af drukken..


Dan doe je het toch echt verkeerd. Op een 50 weg ben ik nog nooit van de weg af gedrukt, hoogstens haalde iemand me, als het dan eindelijk kon, heel gehaast in. Kijk op grote 80-100 wegen in het buitenland is het net wat anders. Maar op een of andere manier zijn buitelanders (vooral de duitsers) toch meer ingesteld op een groot snelheidsverschil, en willen ze er niet eens langs kruipen als ik juist wel de ruimte geef door uiterst rechts te gaan rijden. Maargoed, voor zover ik weet kun je in DE ook een boete krijgen als je niet met voldoende ruimte inhaald.
0 x

Gebruikersavatar
Seppie88
Berichten: 89

Re: Snorscooter niet meer verkoopbaar??

Bericht#17 » 11 mar 2019, 12:16

FTrotsenburg schreef:
Klapband schreef:Schiet je ook niks mee op.. Worden ze aggressief, gaan ze toeteren en je van de weg af drukken..


Dan doe je het toch echt verkeerd. Op een 50 weg ben ik nog nooit van de weg af gedrukt, hoogstens haalde iemand me, als het dan eindelijk kon, heel gehaast in. Kijk op grote 80-100 wegen in het buitenland is het net wat anders. Maar op een of andere manier zijn buitelanders (vooral de duitsers) toch meer ingesteld op een groot snelheidsverschil, en willen ze er niet eens langs kruipen als ik juist wel de ruimte geef door uiterst rechts te gaan rijden. Maargoed, voor zover ik weet kun je in DE ook een boete krijgen als je niet met voldoende ruimte inhaald.

Ik kan dit beamen. Ik ben op fietstocht naar Spanje geweest, en heb zodoende op 80-100 wegen moeten fietsen. In het begin super eng, maar na een paar keer kom je erachter dat ze gewend zijn aan het feit dat er idioten op de fiets zitten daar haha.

Ze gaan echt met een grote bocht en op de volledige andere weghelft om je heen, waar ze in Nederland proberen zo veel mogelijk van de eigen weghelft te behouden vermoed ik.

Ik ga je advies ter harte nemen, en gewoon linker spoor rijden en kijken hoe het dan speelt. Ik heb een cameraplakker op mijn helm zitten, dus die moet ik ook maar weer eens gaan gebruiken.
0 x
Beta ARK AC 50

1-10-'19 19.000KM

Maand record: 1.031,7 KM.
Dag record: 154,3 KM.
Zuinigheid record: 1:44,5

Gebruikersavatar
hanskleij
Voormalig STN Lid
Berichten: 550

Re: Snorscooter niet meer verkoopbaar??

Bericht#18 » 11 mar 2019, 13:25

Klapband schreef:
FTrotsenburg schreef:
Seppie88 schreef:met 60 en 10cm ingehaald wordt omdat ik 45 rij


Daar heb ik een heel simpele oplossing voor. Je eigen plaat op de weg opeisen door links van het midden te gaan rijden. Ipv aan de zijkant, dan nodig je enorm uit tot inhalen.


Schiet je ook niks mee op.. Worden ze aggressief, gaan ze toeteren en je van de weg af drukken..

Wil even reageren
Als je normaal doet/rijd gebeurd dit echt niet, rijd al heel wat jaren in en rond Den Haag, en eigenlijk nog niet meegemaakt.
Als we allemaal een beetje "liever" doen is er niets aan de hand.
2 x

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Snorscooter niet meer verkoopbaar??

Bericht#19 » 11 mar 2019, 17:07

ach ondermom van verkeersveiligheid is gewoon bull shit want
met brommers, motor een helm
met auto's taxi's en touringcars , verplicht een gordel

Maar met een streekbus mag je gewoon als ze de rijskweg op gaan, staan blijven in het gandpad , dus waar ze 90 km rijden ... .. dan is het in eens veilig ? :schater:

of een trein die tegen de 160 km aan rijd mag je ook gewoon lekker blijven staan :worshippy:
dus mocht je harder dan 80Km rijden kan je gewoon dus alle regels aan je laars lappen wat betreft gordels en helmen

gelijke monniken gelijke kappen
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Snorscooter niet meer verkoopbaar??

Bericht#20 » 11 mar 2019, 17:16

hanskleij schreef:Wil even reageren
Als je normaal doet/rijd gebeurd dit echt niet, rijd al heel wat jaren in en rond Den Haag, en eigenlijk nog niet meegemaakt.
Als we allemaal een beetje "liever" doen is er niets aan de hand.


Maar daar waren ze een van de eerste die het gewent waren om brommer er tussen te hebben , hier had ik in het begin ook last er van in Vlaardingen maar je merk nu wel dat ze je veel meer met rust laten en gewoon vaak ook lekker rustig achter je blijven hangen

maar kom je weer ergens waar ze het niet gewent zijn dan is het weer "overleven" Rotterdam is ook al behoorlijk ingeburgerd
maar etter bakken heb je er tijd wel tussen zitten .. , paar weken geleden ook in Delft zo een die mij dacht op een cm langs me te gaan met een alto. ( je wil er nog niet levend in gezien worden maar goed , je zit droog :schater:
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Social Media

   

Terug naar “Scooter Nieuwtjes”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer