Kwestie van interpretatie

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Kwestie van interpretatie

Bericht#1 » 11 dec 2019, 06:45

Minder ongelukken sinds snorfiets op rijbaan rijdt
https://www.parool.nl/a-bac316a3
1 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Seppie88
Berichten: 89

Re: Kwestie van interpretatie

Bericht#2 » 11 dec 2019, 09:16

De verbanning van de snorfiets naar de rijweg is een groot succes: er zijn minder ongelukken, zowel met snorfietsers als met fietsers. Deels heeft dit te maken met het feit dat een groot deel van de snorfietsen is verdwenen uit de stad.

Ja, zo schiet het wel op ja

Telde Amsterdam in januari 2018 nog 37.000 geregistreerde snorfietsen, in oktober dit jaar zijn er daarvan nog maar 26.000 over. Het aantal verplaatsingen per snorfiets in de stad daalde nog steviger: dat nam af met ongeveer 50 procent.


Het is blijkbaar een effectieve manier om mensen van de scooter af te krijgen. Ik zou toch willen weten hoeveel nieuwe elektrische scooters erbij zijn gekomen.
1 x
Beta ARK AC 50

1-10-'19 19.000KM

Maand record: 1.031,7 KM.
Dag record: 154,3 KM.
Zuinigheid record: 1:44,5

Gebruikersavatar
thomas
STN Deutschland
Berichten: 1049

Re: Kwestie van interpretatie

Bericht#3 » 11 dec 2019, 09:41

Deels heeft dit te maken met het feit dat een groot deel van de snorfietsen is verdwenen uit de stad.
Germany decided to follow suit: avoid 2-wheelers, use the safe car.
2 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: Kwestie van interpretatie

Bericht#4 » 11 dec 2019, 11:02

Twee jaar geleden testte de ANWB een aantal snorscooters en de testrijders kozen unaniem voor de Symphony ST.
Ze roemden het uiterlijk en en formaat van de scooter en geschikt voor twee personen enz.
In die tijd waren ook al twijfels over de gewenstheid van de snor op de volle fietspaden in de binnenstad van Amsterdam.
Ik heb toen een ingezonden stuk geschreven hoe het mogelijk was, dat de ANWB het snorfiets principe kon blijven promoten, terwijl de ongelukken tussen fietsers en de scooters bleven toenemen.
Blijkbaar heeft mijn opmerking geholpen, want ik heb nooit meer een positief snorartikel in de Kampioen gezien.
Zover ik weet blijven de snorders buiten het aangemerkte centrum van de stad gewoon welkom op het fietspad.
1 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Kwestie van interpretatie

Bericht#5 » 11 dec 2019, 12:10

Kijk als je iets wegneemt..word dat gebied ruimer rustiger.. en de snelheden meer gelijk. Dus zou alle vracht verkeervan de wegen gaan is het logisch dat alle doode hoek ongevallen wegvallen...dus wat er in dit artikel staat is geen nieuws maar slechts een conclussie die logisch is..
2 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Hans52
Berichten: 206

Re: Kwestie van interpretatie

Bericht#6 » 11 dec 2019, 17:24

Ben benieuwd hoeveel ongelukken er nu zijn met " opgevoerde" elektrische fietsen en gewone fietsen, dat kan ook een behoorlijk asociaal volkje zijn, vooral als ze zo een koffer voorop hebben met bijvoorbeeld pizza's erin?
1 x
:saufen: Nobody is perfect,........ My name is....

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Kwestie van interpretatie

Bericht#7 » 11 dec 2019, 18:22

+ 4200 bekeuringen voor snorren op het fietspad uitgeschreven, daverend succes zei de accountant.
1 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Social Media

   

Terug naar “Scooter Nieuwtjes”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer