Per 2025 algeheel verbod benzinescooters in Amsterdam

Gebruikersavatar
Wulf-MM
Berichten: 31

Re: Per 2025 algeheel verbod benzinescooters in Amsterdam

Bericht#11 » 15 apr 2020, 11:02

Brute-Force schreef:Wat betreft geluids overlast in de Bouw ... is er wel degelijk een verbod op te veel lawaai .. ik kom zelf uit de Bouw , ik zal u een voorbeeld geven .
Ik heb enige tijd Transformatie gedaan , dat houd in ... een bedrijfspand staat al jaren leeg , is niet te verhuren in Rotterdam , een aantal investeerders kopen het Pand , en laten het Transformeren naar wat ze noemen een Loft ... Kleine woningen van af 40m2... werkelijk alles word uit het pand gesloopt , van boven naar onder , alleen een Skelet zie je nog maar na de sloop werkzaamheden . vloeren Kolommen Vloeren etc etc .
Ik heb meegemaakt dat de Firma Beelen met 3 Bobcats gingen slopen .. groot Hak kanon op de Bobcat en Slopen maar ... elke gevel binnen het gebouw ging er uit .
Een Herrie niet normaal meer . de hele dag liep je met een Helm met oorkleppen op .
Nog geen paar dagen later ... Bouwstop vanwege geluids overlast .. de Buurt werd er gek van ... later mocht er alleen nog maar 3 dagen in de week gesloopt worden met de Bobcats ... Ma Woens en Vrijdag , van 10 uur in de ochtend tot 3 uur in de Middag . Later moesten er nog 2 Bobcats weg .


Bedankt voor de toelichting - dat snap ik helemaal. Maar dit is dan ook meer een maatregel voor achteraf en niet vooraf net als met zo'n verbod voor brommers, vind ik. Het is ook helemaal begrijpelijk dat de buurt bewoners daar ook gek van worden, hoor. Maar wat ik bedoelde: Niemand heeft het idee dat er een algemeen verbod voor Bobcats moet gelden in bepaalde wijken, dus waarom dan wel voor brommers? Terwijl je zonder demper eigenlijk ook niet mag rijden en nu al een boete kan krijgen.

Ze houden dan naar mijn mening ook helemaal geen rekening met mensen die op grond van hun financiële situatie wel afhankelijk zijn van een scootertje of brommertje. Ik heb ook geen eigen auto meer en doe aan car sharing, want een auto is gewoon duur. Met openbaar vervoer naar mijn werk gaan kost ook bijna 2x zo veel als met de brommer, en ik ben er sneller. Kan me goed voorstellen dat veel Amsterdamers net in zo'n situatie zitten. En dan zijn we nog niet eens bij pleasure riding zeg maar - dat is dan vooral vervelend als je gewoon graag de weg op wil.
0 x

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Per 2025 algeheel verbod benzinescooters in Amsterdam

Bericht#12 » 15 apr 2020, 20:52

:-) auto en Amsterdam .. dan kan je beter een brommer nemen .. voor twee dagen parkeren daar
daar rij je een maand voor op een brommer
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: Per 2025 algeheel verbod benzinescooters in Amsterdam

Bericht#13 » 15 apr 2020, 21:05

Parkeer geld in Rotterdam is ook absurd ....

Btw .... Veel Auto s maken ook veel Lawaai ,,, oa Audi etc met Miltec uitlaat .... de laatste auto s mogen volgens de Europese wetgeving ok niet teveel lawaai meer maken ... staan bij vrijstand op 3 RPM begrenst ... dus dat Raffen is over ... kijk maar eens een bij Don De Jong ... of Rijt Auto s of Enzo Knol... wat een Kabaal die Auto s maken ... dat is volgens de Europese wetgeving van af een bepaald bouwjaar over ... haal je de Limitor er af .. ben je strafbaar.

Maarja ... persoonlijk vind ik het wel Vet gaaf een Dikke Audi met een Vet geluid te horen ... vooral in een Tunnel ... :worshippy:
0 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Per 2025 algeheel verbod benzinescooters in Amsterdam

Bericht#14 » 16 apr 2020, 03:34

Brute-Force schreef:Parkeer geld in Rotterdam is ook absurd ....



Maarja ... persoonlijk vind ik het wel Vet gaaf een Dikke Audi met een Vet geluid te horen ... vooral in een Tunnel ... :worshippy:



wat dacht je van zo iets .... is wettelijk goed gekeurd



0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Social Media

   

Terug naar “Scooter Nieuwtjes”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

Aanmelden  •  Registreer