Per 2025 algeheel verbod benzinescooters in Amsterdam

Gebruikersavatar
oo4load
Berichten: 112

Per 2025 algeheel verbod benzinescooters in Amsterdam

Bericht#1 » 03 apr 2020, 14:07

In 2018 kon iedereen met een scooter ouder dan 7 jaar verplicht naar de dealer om een nieuwe te kopen. Wellicht dachten ze dat ze er dan vanaf waren. Maar nee, op het moment dat hun nieuwe scooter de 7e verjaardag gaat vieren zijn ze opnieuw flink aan de beurt want dan mogen ze een nieuwe electrische scooter gaan halen.



Vanaf 2025 mogen brommers met een verbrandingsmotor de bebouwde kom niet meer in

https://www.amsterdam.nl/nieuws/nieuwso ... lere-stad/
0 x

Gebruikersavatar
Sandertjuh
Berichten: 49

Re: Per 2025 algeheel verbod benzinescooters in Amsterdam

Bericht#2 » 03 apr 2020, 15:52

Van de pot gerukt zijn ze!!
0 x
Kymco New Dink 50
Kymco DJ Y50
Yamaha TDM 850


When someone tells you it can't be done, it’s more a reflection of THEIR limitations, not yours !!

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: Per 2025 algeheel verbod benzinescooters in Amsterdam

Bericht#3 » 03 apr 2020, 16:11

Lijkt een uitlaat test niet meer op zijn plaats? Zoals ik het nu lees gaan de brommers met een fatsoenlijk uitlaat geluid weer moeten opdraaien voor zij die over de schreef gaan.
1 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Gebruikersavatar
oo4load
Berichten: 112

Re: Per 2025 algeheel verbod benzinescooters in Amsterdam

Bericht#4 » 03 apr 2020, 16:50

In Amsterdam wordt alles wat niet 'groen' is de nek omgedraaid. Bootjes en Scooters zijn daarin een gewillig slachtoffer. Dit moet je dan ook vooral zien als goed excuus om een milieumaatregel vervroegd door te voeren. De verwachting was namelijk dat de stad pas in 2030 'uitstootvrij' zou moeten worden.
Aangezien ik in Weesp woon en wij ingelijfd zijn door Amsterdam moet ik er dus ook aan geloven. Het zal voor een hoop mensen nog nog een enorme toer worden om hun scooter op te laden, al die portiekwoningen hebben geen stopcontacten midden op de stoep of aan de gevel.
1 x

Gebruikersavatar
boukeent
Berichten: 432

Re: Per 2025 algeheel verbod benzinescooters in Amsterdam

Bericht#5 » 03 apr 2020, 19:16

zal ook wel voor voor moterscooters gaan gelden.
0 x
kymco xtown 300i, 2018
sym joymax z 300i, 2019
mash dirt track 650, 2019

Gebruikersavatar
peter stupers
Berichten: 1206

Re: Per 2025 algeheel verbod benzinescooters in Amsterdam

Bericht#6 » 03 apr 2020, 19:26

Wat een ellende ben toch benieuwd hoe ze dat met al die voertuigen gaan toepassen. :bang!:
0 x
Groeten Peter.

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Per 2025 algeheel verbod benzinescooters in Amsterdam

Bericht#7 » 03 apr 2020, 22:45

Maar... de borden staan pas over de brug bij Weesp, toch? Bij Driemond daarzo. Tenminste, een paar weken geleden wel, die van de 10-jaar-oude-scooter-zone. Dus dan val jij er toch niet onder?
0 x

Gebruikersavatar
NRDlo
Berichten: 97

Re: Per 2025 algeheel verbod benzinescooters in Amsterdam

Bericht#8 » 14 apr 2020, 00:22

Nah lekker dan... mag hopen dat ze iets moois hebben tegen die tijd.
Wat ik nu zie aan elektrische scooters vind ik maar weinig aan.
0 x
6: SYM Symphony ST (2016) Heden
5: Kymco agility city 16 inch
4: Yamaha Neos
3: Gilera Runner
2: Tomos
1: Honda MB

Gebruikersavatar
Wulf-MM
Berichten: 31

Re: Per 2025 algeheel verbod benzinescooters in Amsterdam

Bericht#9 » 14 apr 2020, 19:29

bertocello schreef:Lijkt een uitlaat test niet meer op zijn plaats? Zoals ik het nu lees gaan de brommers met een fatsoenlijk uitlaat geluid weer moeten opdraaien voor zij die over de schreef gaan.


Zo kun je het idd lezen. Er wordt ook niks gezegd over emissies o.i.d. maar gewoon over geluidshinder. En ook al ben ik er niet eens met zo'n verbod: Ik kan me wel voorstellen dat er behoorlijk wat mensen last hebben van geluid.

Alleen wordt dit niet alleen door brommers veroorzaakt, staat er zelfs letterlijk op die pagina. Ik vraag me dan ook af, waarom er geen actie gepland staat tegen mensen op de motor. Of in de auto. Als er sprake is van geluidsoverlast door brommers met 20% en bouw-/slooplawaai met 15%, volgt dan ook een verbod voor alle werkzaamheden binnen stad? Natuurlijk niet. En laat maar beter niet beginnen over de herrie, die je iedere dag te horen krijgt als je bv. naast een school woont. Dan kun je net zo goed voor actieplan "Kinderen de stad uit!" gaan.

Ben er eens met bertocello: Blijf maar gewoon uitlaat tests doen en handel dit dan gewoon met boetes af.

Er is blijkbaar ook insprake mogelijk HIER.
1 x

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: Per 2025 algeheel verbod benzinescooters in Amsterdam

Bericht#10 » 14 apr 2020, 19:53

Wat betreft geluids overlast in de Bouw ... is er wel degelijk een verbod op te veel lawaai .. ik kom zelf uit de Bouw , ik zal u een voorbeeld geven .
Ik heb enige tijd Transformatie gedaan , dat houd in ... een bedrijfspand staat al jaren leeg , is niet te verhuren in Rotterdam , een aantal investeerders kopen het Pand , en laten het Transformeren naar wat ze noemen een Loft ... Kleine woningen van af 40m2... werkelijk alles word uit het pand gesloopt , van boven naar onder , alleen een Skelet zie je nog maar na de sloop werkzaamheden . vloeren Kolommen Vloeren etc etc .
Ik heb meegemaakt dat de Firma Beelen met 3 Bobcats gingen slopen .. groot Hak kanon op de Bobcat en Slopen maar ... elke gevel binnen het gebouw ging er uit .
Een Herrie niet normaal meer . de hele dag liep je met een Helm met oorkleppen op .
Nog geen paar dagen later ... Bouwstop vanwege geluids overlast .. de Buurt werd er gek van ... later mocht er alleen nog maar 3 dagen in de week gesloopt worden met de Bobcats ... Ma Woens en Vrijdag , van 10 uur in de ochtend tot 3 uur in de Middag . Later moesten er nog 2 Bobcats weg .
0 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Social Media

   

Terug naar “Scooter Nieuwtjes”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer