Kwaliteit La Souris/ China scooters

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Kwaliteit La Souris/ China scooters

Bericht#21 » 25 jul 2021, 14:06

Caferacer1974 schreef:
boukeent schreef:mooie scooter, iemand ervaring met electrische modellen. super soco is bv ook chinees. maar agm levert ook aantal modellen.


Super Soco kun je echt niet onder de budget scooters rekenen. De importeur is Moteo welke ook Sym en Peugeot importeert. Super Soco maakt gebruik van de bekende Bosch motoren.


Het is wel een in China geproduceerde fiets, en als je het vergelijkt met de rest van de markt zit super soco wel in het goedkope segment. Heb al meerdere verhalen over elektrische storingen gelezen, typische China dingen. Kabelbomen die doorslijten en kortsluiting maken, massapunten die verroesten en het plastic- en lakwerk schijnt niet altijd even mooi te zijn.

Nou is een elektrisch probleem bij een benzinescooter niet zo erg, vaak kun je wel doorrijden. Maar met een elektrische is het een ander verhaal. Ook de accu's schijnen niet optimaal te zijn, en zeker niet langdurig 100% betrouwbaar (levensduur van 300 laadcycli is niet vreem). En de prijzen prijzen zijn in Europa niet te doen, in Azië koop je voor 250 een nieuwe accu en hier voor 999.

Ik stond op het punt er 1 te kopen maar door een weekje lezen op allerlei fora er toch maar van af gezien.
1 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Caferacer1974
Berichten: 37

Re: Kwaliteit La Souris/ China scooters

Bericht#22 » 25 jul 2021, 19:14

Goedkoop segment????

https://www.vmotosoco.nl/nl/models/cpx.html

Ik heb een lange proefrit gemaakt op deze en mijn dealer (alleen de A-merken) heeft hem op alle vlakken nagelopen. Totaal niet vergelijkbaar met de budget scooters. En ook NIU komt gewoon uit China, alleen maken ook die gebruik van Bosch motoren
0 x

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Kwaliteit La Souris/ China scooters

Bericht#23 » 25 jul 2021, 20:15

De merken waar ik het over heb beginnen bij 5000, assembled in Europe, want alle onderdelen komen uit China ook van de grote merken. Zit vaak een sticker in de buddybak met made in China, assembled in Europe.

Maar je hebt gelijk, 4300 is niet goedkoop voor een elektrische, 2500 als de Cux of de TS is een ander verhaal. Maar het valt of staat inderdaad met een goede dealer die de zwakheden ziet en verhelpt en niet volledige kabelbomen gaat wisselen bij een storing (zoals we hier al zovaak gelezen hebben over de benzine Chinezen).

Uiteindelijk gaat het om de hands on reviews, en zeker het batterij verhaal waar mensen maar zelf cellen aan elkaar gaan knopen en betere controllers installeren, van 750 euro, gaf bij mij de doorslag.

Maar als ik 4000 euro over had om een nieuwe scooter/bromfiets te kopen dan wordt het sowieso een Honda C50 2020 model. De elektrische varianten uit China zijn ook mooi, maar gister heb ik even staan kwijlen in de showroom.. alles klopte eraan en ik ook.
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
boukeent
Berichten: 432

Re: Kwaliteit La Souris/ China scooters

Bericht#24 » 26 jul 2021, 08:23

ik twijfel ook zeer aan electrisch maar niet alleen qua gezien prijzen en kwaliteit. De accu's dus lees rijbereik is op normale stand (dus niet max 25) zeer beperkt tot stad. Voor mijn woonwerk zou het net gaan maar voor een tourrondje moet je tussendoor laden of aanhanger met extra accu.
voor de 4000 euro kan je dus ook een knappe jet14 kopen en dan heb je nog ruim geld over om de benzine te kopen. wat ik ook vreemd vind is de service intervallen. men zegt weinig onderhoud maar wel veel controlebeurten, dat zal dan wel een reden hebben...
1 x
kymco xtown 300i, 2018
sym joymax z 300i, 2019
mash dirt track 650, 2019

Gebruikersavatar
Sjaak
Berichten: 539

Re: Kwaliteit La Souris/ China scooters

Bericht#25 » 26 jul 2021, 09:41

Mijn vriendin heeft een Zip gekocht, is ze heel erg tevreden mee.
Je betaalt meer, maar de kwaliteit is prima.
0 x

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Kwaliteit La Souris/ China scooters

Bericht#26 » 26 jul 2021, 10:26

Inderdaad, die service intervallen van 1500 Km vielen mij ook al op, en de prijzen per beurt van rond de 90 euro ook. Daarnaast schijn je om de 3000Km je remblokken te moeten vervangen, en de schijven niet veel later. Dit omdat je niet op de motor kunt remmen, waardoor de remmerij extreem belast wordt. Kost je ook zo weer 150 euro voor beide remmen.

Heb ook al gelezen dat de fijnstof van die remschoenen en schijven het milieuvriendelijke van elektrisch rijden flink omlaag haalt. Trommelremmen hebben die uitstoot niet, maar die zul je dan wel flink moeten onderhouden en schoonmaken.
1 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Kwaliteit La Souris/ China scooters

Bericht#27 » 31 jul 2021, 12:24

Zo, het Zipje is er! Leuk brommertje, rijdt prima.

Als het mijn scooter zou worden, zou ik direct het volgende doen:
- Windscherm eraf. Wat een onding, in de regen zie je geen fluit en volgens mij vangt dat scherm ook wind waardoor het net een zeilboot wordt. Ik snap niet waarom iedereen met zo'n scherm rondrijdt.
- Malossi Multivar erin om hem 5 km/h harder te laten lopen. Hij rijdt nu strak 49 km/h en dat is net een tikje te langzaam, want je merkt dat hij genoeg kracht heeft om harder te gaan.
- Setje Michelin City Grip eronder.

Heeft iemand ervaring met de originele CST-banden? Kan je daar wel een beetje veilig mee rijden in de regen?
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
René K
Berichten: 632

Re: Kwaliteit La Souris/ China scooters

Bericht#28 » 01 aug 2021, 15:41

Neen, op YouTube "rijtest Piaggio Zip Euro 5 ", geeft "scooter centrum Reeuwijk" al een waarschuwing of advies voor betere banden bij deze Piaggio Zip.
Maar uiteraard bij een nat wegdek moet men altijd de rijstijl aanpassen.
0 x

Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 630
Contacteer:

Re: Kwaliteit La Souris/ China scooters

Bericht#29 » 06 aug 2021, 13:22

Denk dat veilig rijden niet zozeer alleen aan de banden ligt.
Op mijn sym lag standaard duro op en daar heb ik de eerste 10.000 km geen problemen mee gehad qua wegligging, althans ik paste gewoon mijn rijstijl aan bij glad wegdek. Nu ligt er achter een city grip op en idd de grens ligt nu wat verder echter alles valt of staat met rijstijl.
1 x
Langste rit op 1 dag 310 km

Huidige scooter:
Sym fiddle 3 02-07-2020 nieuwe

Eerdere scooters:
Peugeot elystar
Peugeot kisbee sportsline
Kymco New Dink 2013 zwart (black Betty)
Kymco Grand Dink 2008 champagne (Klara)(helaas ongeluk gehad)
Yamaha Neo's
Kymco Grand Dink 2008 antraciet
Peugeot buxy rs
Kymco k12
Peugeot tkr
Tomos

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Kwaliteit La Souris/ China scooters

Bericht#30 » 11 aug 2021, 10:01

Dat argument ken ik, maar ik ben het er niet mee eens. Je moet ook onder slechte omstandigheden een noodstop kunnen maken zonder dat dit direct een gevaarlijke situatie oplevert. Ik weet dat er banden op de markt zijn die rechtstreeks zouden leiden tot een valpartij.
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Social Media

   

Terug naar “Scooter Nieuwtjes”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer