Kwaliteit La Souris/ China scooters

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Kwaliteit La Souris/ China scooters

Bericht#1 » 12 jul 2021, 08:15

Mijn vriendin vertelde dit weekend dat ze er serieus over nadenkt over nadenkt ook een scooter te kopen! :worshippy: Toch aangestoken door de ritjes die we samen hebben gemaakt en het ervaren gemak van zo'n scooter. Gisteren heeft ze een stukje op mijn Agility gereden en dat ging prima voor de eerste keer. Echter, ze is niet zo lang en vond de Agility iets aan de grote kant.

Een Sym Mio, Piaggio Zip of Kymco VP50 zou perfect zijn. Maar een Zip is duur en een Mio of VP50 zijn tweedehands haast niet als brommer te vinden. Daarnaast vind ik tweedehands scooters erg duur geworden. Voor 700 euro heb je tegenwoordig een Agility van 8 jaar oud of zo. Wellicht is nieuw dan toch geen gek idee.

Bij La Souris heb je voor € 1.200 een nieuwe scooter met garantie. Ok, je rijdt dan op een fake Zip, maar de fake Vespa's die ze ook verkopen zijn razend populair. Je ziet ze werkelijk op iedere straathoek. Jaren geleden was een volbloed Chinees een recept voor ellende, want je kreeg snel last van roest, elektrische problemen en een algeheel gebrek aan kwaliteit. Maar blijkbaar zijn ze inmiddels toch een stuk beter geworden. Ze komen standaard met brandstofinjectie (!) en in allerlei kekke kleurtjes. Zou het goed genoeg zijn voor woon-werkverkeer? https://www.lasourisscooters.nl/la-souris/city/wit

Zijn er mensen hier die ervaring hebben met deze recentere lichting Chinese scooters? Ik heb al heel wat reviews gelezen, maar die gaan meer over het bedrijf dan over de ervaringen met de scooters zelf.
2 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Kwaliteit La Souris/ China scooters

Bericht#2 » 12 jul 2021, 08:24

Google even 'la souris reviews' en je bent snel genezen. Zeer slechte reputatie, vooral het bedrijf en de manier waarop ze zaken doen. Zit een jong, gehaaid boefje achter.
1 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Kwaliteit La Souris/ China scooters

Bericht#3 » 12 jul 2021, 17:35

Zoals met alles, ktijg je waar je voor betaald.
Ik vind 1200,- voor een nieuwe scooter een heel laag bedrag.
Klinkt interessant in de aanschaf, maar kwaliteit heeft een prijskaatje om een rede.
Verwacht er niet te veel van voor dat geld.
Voor 2000,- valt naar mijn beleving de kwaliteit van bromfietsen al tegen, laat staan voor 1200,-.
1 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Kwaliteit La Souris/ China scooters

Bericht#4 » 12 jul 2021, 18:50

BadWeather schreef:Google even 'la souris reviews' en je bent snel genezen. Zeer slechte reputatie, vooral het bedrijf en de manier waarop ze zaken doen. Zit een jong, gehaaid boefje achter.

Ik vind de reviews over het bedrijf nog redelijk meevallen. Uiteraard genoeg verhalen waar de honden geen brood van lusten, maar toch overwegend positieve reviews.

Ronin84 schreef:Zoals met alles, ktijg je waar je voor betaald.
Ik vind 1200,- voor een nieuwe scooter een heel laag bedrag.
Klinkt interessant in de aanschaf, maar kwaliteit heeft een prijskaatje om een rede.
Verwacht er niet te veel van voor dat geld.
Voor 2000,- valt naar mijn beleving de kwaliteit van bromfietsen al tegen, laat staan voor 1200,-.

Ja, het is weinig geld. Maar je ziet die scooters heel veel rijden, dus ze zullen het overwegend wel doen. Ze zullen niet heel lang meegaan, maar minimaal 10k moet je er wel mee kunnen rijden denk ik.

Persoonlijk lijkt een jonge Mio of iets dergelijks me de beste keuze. Zal het eens met haar overleggen. Toch lijkt een Chinees avontuur me wel leuk om te kijken hoe die dingen zich nu echt houden in de praktijk. Maar bovenal wil ik dat m'n vriendin iets veiligs heeft. Ik zat zelfs te denken om mijn eigen scooter aan haar te geven. Meteen een goed excuus om zelf iets anders te kopen. :schater: Maar ik denk dat ze dat niet wil.
1 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Kwaliteit La Souris/ China scooters

Bericht#5 » 12 jul 2021, 21:50

Heinz schreef:
BadWeather schreef:Google even 'la souris reviews' en je bent snel genezen. Zeer slechte reputatie, vooral het bedrijf en de manier waarop ze zaken doen. Zit een jong, gehaaid boefje achter.

Ik vind de reviews over het bedrijf nog redelijk meevallen. Uiteraard genoeg verhalen waar de honden geen brood van lusten, maar toch overwegend positieve reviews.


De problemen liggen vooral bij de beloftes die ze doen, 'elke scooter binnen 2 a 3 weken op je stoep'. En dat is natuurlijk afhankelijk van China, ook veel klachten over slechte afwerking en transportschade. Ik wilde er zo'n Super Soco elektrische bromfiets kopen, maar zonder goede dealer ondersteuning ga ik dat elektrische avontuur nog niet aan.

Wat betreft de scooters zal het erg Chinees zijn, maar dat zijn AGM's ook. Het is wel een leuk experiment, onderdelen genoeg te krijgen voor Chinese scooters. Maar daar krijg je op den duur ook wel koppijn van.
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Kwaliteit La Souris/ China scooters

Bericht#6 » 13 jul 2021, 00:39

Kennissen van mij hadden twee Souris. De ellende was niet te overzien. Na een paar honderd KM blok al volledig aan gort. Geen service aan huis, zoals beloofd. Ook geen halen en brengen zonder bijbetaling, zoals beloofd. Enige oplossing: nieuw blok eronder. Maar dan wel even 400,- aftikken want dat viel niet onder garantie opeens, om onduidelijke redenen. Opeens was dat namelijk gewoon "slijtage". En dat voor een scoot van een paar maanden oud. En dat bij allebei de Souris niet lang na elkaar.

Geen cowboyverhalen dus maar echte ervaring. Doe het niet.

Koop een mooie AGM als het niet té duur mag en nieuw moet zijn. Een goeie tweedehands van een goed merk heb je dan ook veel meer aan.

PS : Fast & Furious Scooters - nog zo één.
2 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Kwaliteit La Souris/ China scooters

Bericht#7 » 13 jul 2021, 08:49

Tnx, dan ga ik m'n vriendin adviseren toch te kijken naar een Mio of iets dergelijks! :thumbsup:
1 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
René K
Berichten: 632

Re: Kwaliteit La Souris/ China scooters

Bericht#8 » 13 jul 2021, 18:58

Een Piaggio Zip!
0 x

Gebruikersavatar
Caferacer1974
Berichten: 37

Re: Kwaliteit La Souris/ China scooters

Bericht#9 » 13 jul 2021, 19:07

Mijn vriendin heeft er eentje gehad. Met nadruk op gehad.
Dat ding heeft alleen maar problemen gehad, en ze gaan je voor dat geld echt geen service bieden.
Dit zijn wegwerp scooters.
2 x

Gebruikersavatar
vp50
Berichten: 268

Re: Kwaliteit La Souris/ China scooters

Bericht#10 » 13 jul 2021, 19:14

Heinz kijk eens bij sbscooters.nl in Bergschenhoek ,en nee geen aandelen

Groeten
Peter
1 x

Social Media

   

Terug naar “Scooter Nieuwtjes”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer