Peugeot Django

Gebruikersavatar
MelvinLX150
Berichten: 1733

Re: Peugeot Django Allure test

Bericht#111 » 05 feb 2017, 21:59

Klapband schreef:
MelvinLX150 schreef:
Miglow schreef:Als gevolg van het lage toerental, wat verbruikt de Django? Ben ik dan ook wel weer erg benieuwd naar.


Ik gok 1 op 30/35. Dat rijdt een Scomadi TL50 ook met hetzelfde blok.



Vind dat niet echt een reden om daar een 4-takt voor te kopen, als je nog kon kiezen voor een 2-takt.

Vond zelf die peugeot Django ook wil iets hebben.. Maar er vallen wat paar dingen op.

- De prijs vind ik te duur
- Je hebt een speciaal slot nodig dat tussen de wielen past (zal wel een duur en naar een tijdje moeilijk te verkrijgen zijn)
- De verhouding goedkoop plastic i.c.m china blok voor deze prijs vind ik nogal raar.. (vespa prijskaartje)
- Weinig grip op de voeten plank.. Denk niet dat die 4 strips je enige vorm van grip kunnen geven. Ook het verf op de voeten plank vind ik zelf geen goed idee (naar een tijdje zal je hier slijtage plekken zien)


Gaan we weer :bang!:

- De prijs vind ik te duur Duur vinden is persoonlijk.
- Je hebt een speciaal slot nodig dat tussen de wielen past (zal wel een duur en naar een tijdje moeilijk te verkrijgen zijn) Peugeot zou Peugeot niet zijn als zet onderdeel ruimschoots laten maken. De Django kan namelijk niet zonder
- De verhouding goedkoop plastic i.c.m china blok voor deze prijs vind ik nogal raar.. (vespa prijskaartje) Goedkoop plastic is plastic wat verteerd terwijl je erbij staat (ja dat bestaat) en Vespa heeft ook motoren uit China productie
- Weinig grip op de voeten plank.. Denk niet dat die 4 strips je enige vorm van grip kunnen geven. Ook het verf op de voeten plank vind ik zelf geen goed idee (naar een tijdje zal je hier slijtage plekken zien) Tuurlijk geeft dit wel grip.
1 x
:sct1:

Wilbert

Re: Peugeot Django

Bericht#112 » 10 mar 2018, 19:39

helemaal vergeten dat er een blog gemaakt is van de django. ik heb wel weinig - puntjes gelezen. maar ikzelf heb wel echter min puntjes. waaronder het verbruik. er zijn mensen die een verbruik halen van 1 op 25 a 1 op 28?????? hoe doen die mensen dat. ik haal een vebruik van 1 op 20 (auw). veel lange ritten en veel cruise op 30 km per uur maar zuiniger lukt niet. het zadel is prima maar niet bijzonder. zou het dan zijn dat ik veel te lange ritten rij. en hij zweet ergens benzine of olie. voor de rest is het een zeer goede scooter die altijd start, zeer goed en confortabel rijdt maar ook nog makkelijk en goedkoop is in onderhoud.
0 x

Gebruikersavatar
Willem13
Voormalig STN Lid
Berichten: 115

Re: Peugeot Django

Bericht#113 » 10 mar 2018, 20:30

Wilbert schreef:helemaal vergeten dat er een blog gemaakt is van de django. ik heb wel weinig - puntjes gelezen. maar ikzelf heb wel echter min puntjes. waaronder het verbruik. er zijn mensen die een verbruik halen van 1 op 25 a 1 op 28?????? hoe doen die mensen dat. ik haal een vebruik van 1 op 20 (auw). veel lange ritten en veel cruise op 30 km per uur maar zuiniger lukt niet. het zadel is prima maar niet bijzonder. zou het dan zijn dat ik veel te lange ritten rij. en hij zweet ergens benzine of olie. voor de rest is het een zeer goede scooter die altijd start, zeer goed en confortabel rijdt maar ook nog makkelijk en goedkoop is in onderhoud.


In dit geval zal die wel benzine lekken gezien het verbruik van je scooter. :o
0 x

Wilbert

Re: Peugeot Django

Bericht#114 » 10 mar 2018, 20:58

Willem13, ja zal waarschijnlijk ook wel zijn. door de dealer laat ik het niet doen (veel te duur). maar best wel zonde dat dit zo is. rrrr.
0 x

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: Peugeot Django

Bericht#115 » 10 mar 2018, 21:08

Waarschijnlijk een slangetje lijkt me ,of als de scooter een tijd heeft stilgestaan kan het zijn dat pakkingen in de carb zijn uitgedroogd.
0 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
MelvinLX150
Berichten: 1733

Re: Peugeot Django

Bericht#116 » 10 mar 2018, 21:22

Banden spanning voor 2 en achter 2.3 bar. De cola laten staan. Zwaardere rolletjes. Windscherm demonteren. Tank max 50% vol. Zo haalde ik de 1 op 30 wel
1 x
:sct1:

Gebruikersavatar
Scooter Forens Frans
Berichten: 1364

Re: Peugeot Django

Bericht#117 » 11 mar 2018, 00:03

Betreft een snorscooter...l

Ooit een Piaggio Zip gereden, verbruik op zijn zuiniger 1 op 35, maar gemiddeld 1 op 30. Natuurlijk zuiniger dan deze Django, maar niet om over naar huis te schrijven!

Brom-versie van een scooter is zuiniger dan een snor-versie van van zelfde merk en type scooter.
Dus ik kijk niet op van genoemde verbruiken!
1 x
Een brommer zonder sacherijn!
Dagrecord sinds 21-04-2018: 478 kilometer en dat zal zo blijven ook, vrees ik :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
MelvinLX150
Berichten: 1733

Re: Peugeot Django

Bericht#118 » 11 mar 2018, 08:39

Snor euro 4 1 op 30. Brom euro 4 1 op 45. Raar maar waar...
1 x
:sct1:

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Peugeot Django

Bericht#119 » 11 mar 2018, 13:45

Wat maar weer eens bewijst dat het "afknijpen" van een motor heel slecht is, zowel voor de portemonnee als het milieu !
1 x

Social Media

   

Terug naar “Scooter Nieuwtjes”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer