Peugeot Django

Stephan

Re: Peugeot Django Allure test

Bericht#71 » 08 okt 2016, 17:08

Vandaag zo'n 60km gereden met zn tweetjes...
Zou zo deze motor onder de ND willen plakken.

Rijgedrag, acceleratie ook met twee personen zeer goed! schellingwoude brug komt de teller van de ND niet verder dan 40km/H. Met de Django 49km/h.

Geen last van rug/kont pijn. Zelfs minder last van mijn schouder. Tot nu toe erg tevreden over de wegligging.


Afbeelding
3 x

Eric L

Re: Peugeot Django Allure test

Bericht#72 » 08 okt 2016, 17:12

Ik voel een andere scooter aankomen. :lol:
0 x

Stephan

Re: Peugeot Django Allure test

Bericht#73 » 08 okt 2016, 17:41

Eric L schreef:Ik voel een andere scooter aankomen. :lol:


Nou nee hoor, alhoewel ik op een aantal vlakken verrast ben. Maar voor ons mist de Django op functioneel vlak wat ruimte. Een volle boodschappentas past niet op de treeplank, en onder het zadel past net aan een jet helmpje.
0 x

Gebruikersavatar
oo4load
Berichten: 112

Re: Peugeot Django Allure test

Bericht#74 » 08 okt 2016, 18:20

Stephan schreef:A.s. dinsdag komt Peugeot Nederland een Django Allure 45km bij mij afleveren. Deze ga ik een tijdje woon/werk en op een tourtje testen. Een verslag hiervan zal hier en in de Scooter&BikeXpress gepubliceerd worden.


Afbeelding


Een jaar of 2 geleden heeft yamaha iets soortgelijks gedaan. Een aantal scooter xpress lezers mocht een weekje een neos 4t of aerox 4t proberen en een testverslag schrijven. Ik was een van de gelukkigen. Heel uitvoerige review gemaakt. En ... nooit meer wat van gezien in het blad.
1 x

Stephan

Re: Peugeot Django Allure test

Bericht#75 » 08 okt 2016, 18:32

Of dat aan Yamaha of ScooterXpress ligt weet ik niet.
Ik heb een aantal keren merken als Yamaha, Honda, Piaggio benaderd, maar die hebben niet eens het fatsoen te reageren.

Moteo (peugeot/sym) heeft mij gevraagd een eerlijk oordeel te geven. En dat ga ik ook doen. Een hoop is positief, maar er zijn ook een aantal mindere zaken, en deze ga ik ook benoemen. Het blijft altijd lastig, omdat een aantal beoordelingen komen vanuit mijn persoonlijke gebruik. Wat voor mij van belang is, kan voor een ander weer niet of minder belangrijk zijn.

Ik zou ernaar willen dat een importeur gewoon 3 exemplaren beschikbaar stelt voor STN leden, zodat er ook drie testverslagen verschijnen. Dat zou een beter realistisch beeld geven van een product.
3 x

TK E

Re: Peugeot Django Allure test

Bericht#76 » 08 okt 2016, 19:15

En wat vond Marjoleine ervan.....ook zij zat er toch op......of verspreek ik mij nou :oops:
Het model van de Django spreekt mij echter zeker aan alleen voor zeer lange ritten denk ik niet dat het hem zal worden.
0 x

Stephan

Re: Peugeot Django Allure test

Bericht#77 » 08 okt 2016, 19:37

Aangezien het zadel uit twee delen bestaat, merk je weinig van het feit dat er iemand achterop zit.
Maar bijvoorbeeld het standaard rug kussentje op de topkoffer ervaart ze als niet prettig.

Met de ND heb ik/wij na 30km al last van pijnlijke billen, dat was nu totaal anders. Ook hobbels/drempels minder last van. Maar we zijn er nog niet... ;)
1 x

Gebruikersavatar
Marco50ST
Berichten: 383

Re: Peugeot Django Allure test

Bericht#78 » 10 okt 2016, 22:01

Met meerdere testers zouden ze wat mee moeten doen toch?

Buiten mijn eigen scooter om rij ik ook regelmatig op de Fiddle3 van mijn vriendin, en bij STN zitten er een hoop binnen de doelgroep van de Django. ...

Tot nu toe een interessant topic. ....
0 x
Yamaha Neo's 2t 15.000 km +
Aprilia SR50 factory Ditech 2t 18.000 km +
Sym Symphony ST 50 4t 9051 km
Vespa Sprint S 4t 4000 km +

Gebruikersavatar
Kymcopeoples
Voormalig STN Lid
Berichten: 2699

Re: Peugeot Django Allure test

Bericht#79 » 10 okt 2016, 22:15

Best een mooie scooter de Peugeot Django Allure en zeker als je het hebt over de kleur.
Wat heel fijn is dat de eerste zaken als positief worden beschouwd.
Jammer dat het slot op een ietwat knullige manier aan de voorvork zit.
Maar in deze eenvoud siert.
Vele veilige en fijne test kilometers toegewenst Stephan.

Hoe zit het met de bagageruimte? Of heb ik de foto gemist......
0 x
Groet uit Soesterberg, Eric

Gebruikersavatar
peter stupers
Berichten: 1206

Re: Peugeot Django Allure test

Bericht#80 » 10 okt 2016, 22:45

Ja, laat er een in Tilburg afleveren voor de test. :bsmile: :rlol:
0 x
Groeten Peter.

Social Media

   

Terug naar “Scooter Nieuwtjes”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron

Aanmelden  •  Registreer