Peugeot Django

Gebruikersavatar
kuya
STN Tourbuffel
Berichten: 1912

Re: Peugeot Django Allure test

Bericht#101 » 24 okt 2016, 21:48

Ik heb er zaterdag dan wel niet een testrit er mee gemaakt, het is een zeer ogende scooter in vorm. vier tak best rustige decibels. :thumbsup:
Min punt is toch wel de beschikbare ruimte die de Django bied te weinig.
Dus deze scooter zal nooit de garage van binnen zien bij mijn thuis. :nono2:
0 x
Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
MelvinLX150
Berichten: 1733

Re: Peugeot Django Allure test

Bericht#102 » 24 okt 2016, 21:49

Miglow schreef:Als gevolg van het lage toerental, wat verbruikt de Django? Ben ik dan ook wel weer erg benieuwd naar.


Ik gok 1 op 30/35. Dat rijdt een Scomadi TL50 ook met hetzelfde blok.
0 x
:sct1:

Gebruikersavatar
Trucker49
STN Tourbuffel
Berichten: 3873

Re: Peugeot Django Allure test

Bericht#103 » 24 okt 2016, 23:23

Motor
Aandrijving Vario
Type 4T
Cilinderinhoud 49 cc
Brandstof toevoer Carburator
Vermogen 2.8 kW bij 8000 tr/min
Koppel 3.6 Nm bij 6600 tr/min
Boring X slag (mm) 39 x 41.44 mm

Weinig toeren? nou nee....het blokje liep wel mooi :thumbsup:
0 x
Groeten van Cor

Kymco Bet & Win 2-takt vloeistof gekoeld sinds 2006

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: Peugeot Django Allure test

Bericht#104 » 25 okt 2016, 06:05

MelvinLX150 schreef:
Miglow schreef:Als gevolg van het lage toerental, wat verbruikt de Django? Ben ik dan ook wel weer erg benieuwd naar.


Ik gok 1 op 30/35. Dat rijdt een Scomadi TL50 ook met hetzelfde blok.

Verbruik lag bij mij inderdaad rond de 1 op 35...
Maar de Scomadi hetzelfde blok????
Volgens een vertegenwoordiger zou het een eigen blok zijn, lijkend op het Kisbee blok...
0 x

Gebruikersavatar
MelvinLX150
Berichten: 1733

Re: Peugeot Django Allure test

Bericht#105 » 25 okt 2016, 09:06

Delight schreef:
MelvinLX150 schreef:
Miglow schreef:Als gevolg van het lage toerental, wat verbruikt de Django? Ben ik dan ook wel weer erg benieuwd naar.


Ik gok 1 op 30/35. Dat rijdt een Scomadi TL50 ook met hetzelfde blok.

Verbruik lag bij mij inderdaad rond de 1 op 35...
Maar de Scomadi hetzelfde blok????
Volgens een vertegenwoordiger zou het een eigen blok zijn, lijkend op het Kisbee blok...


En het kisbee blok is weer gelijk aan die van de Scomadi TL50, of andersom :cheers:
1 x
:sct1:

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Peugeot Django Allure test

Bericht#106 » 25 okt 2016, 10:08

ben eerlijk gezegd bang dat wij hier wel eens teveel kennis van zaken hebben
zo kan je bijvoorbeeld ook gaan denken bij de genoemde scooters hierboven waar niet altijd positief op het net over gesproken wort dan zal die peugeot ook wel vlot zijn kwaliteit gaat verliezen maar ja..
er zijn ook vele tevreden new dink rijders ik heb pech gehad met dat model er zijn der hier die bij het woord tweetakt olie pomp acuut aan de beademing moeten omdat hen dat een of zelfs meerdere keren is overkomen...
ik heb het nog nooit gehad en heb op dit moment totaal 96800 km s op die tweetakten gereden van kymco...
dus denk ik dan maar als een gerenomeerd merk zoals peug of kymco en tegenwoordig ook agm het aan durfen zal het wel loslopen..
1 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Peugeot Django

Bericht#107 » 05 feb 2017, 11:55

Welkom Jean-Louis, leuk dat je lid bent geworden. Maar bij ons stel je jezelf altijd even voor in een daarvoor bestemd topic. Maak er via deze link even een topic voor aan: Stel je even voor
0 x

Gebruikersavatar
Elystardriver
Berichten: 344

Re: Peugeot Django

Bericht#108 » 05 feb 2017, 20:29

@Jean-Louis: de Django is een mooie scooter. Bij mij is het hem niet geworden omdat ik mijn benen niet goed kwijt kan. En ik kom met mijn hoofd tegen windscherm. Merk toch dat veel scooters aan de te kleine kant zijn. Van diverse merken en typen. Fijn die scooters als je klein van stuk bent. Helaas worden er te weinig scooters gemaakt met voldoende beenruimte voor lange mensen. Ik heb op een Kymco New Dink gezeten. Relatief groot. Ook voor mij te klein. Onvoldoende beenruimte en het stuur komt op mijn knieen wat het sturen al lastig maakt. Of beter je kunt niet meer sturen. Gelukkig heb ik een grote scooter gevonden, de Kymco Grand Dink. Als vervanger voor mijn Peugeot Elystar. Fabrikanten zouden daar toch beter en meer rekening mee moeten houden. Veel scooters zijn meer voor Aziaten. Gelukkig heb ik nog een grote Kymco gevonden.
0 x
Kymco Grand Dink 2017 -
Peugeot Elystar 2006 - 2017 (0 - 86.000)
Piaggio Vespa Sfera 1992 - 1999 (0 - 69.000)

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Peugeot Django

Bericht#109 » 05 feb 2017, 20:49

Elystardriver schreef: Veel scooters zijn meer voor Aziaten. Gelukkig heb ik nog een grote Kymco gevonden.


lol daar worden ze ook veel gemaakt ... niet gek dat ze klein blijven
als een Aziaat hem moet maken met onze been lengte dan komt die niet bij de voet treden als hij gaat zitten , laat staan bij de grond :-)
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Peugeot Django Allure test

Bericht#110 » 05 feb 2017, 20:55

MelvinLX150 schreef:
Miglow schreef:Als gevolg van het lage toerental, wat verbruikt de Django? Ben ik dan ook wel weer erg benieuwd naar.


Ik gok 1 op 30/35. Dat rijdt een Scomadi TL50 ook met hetzelfde blok.



Vind dat niet echt een reden om daar een 4-takt voor te kopen, als je nog kon kiezen voor een 2-takt.

Vond zelf die peugeot Django ook wil iets hebben.. Maar er vallen wat paar dingen op.

- De prijs vind ik te duur
- Je hebt een speciaal slot nodig dat tussen de wielen past (zal wel een duur en naar een tijdje moeilijk te verkrijgen zijn)
- De verhouding goedkoop plastic i.c.m china blok voor deze prijs vind ik nogal raar.. (vespa prijskaartje)
- Weinig grip op de voeten plank.. Denk niet dat die 4 strips je enige vorm van grip kunnen geven. Ook het verf op de voeten plank vind ik zelf geen goed idee (naar een tijdje zal je hier slijtage plekken zien)
0 x

Social Media

   

Terug naar “Scooter Nieuwtjes”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer