Sim Symphony ST of Piaggio Fly welke moet ik kiezen?

Forumregels
De in deze rubriek geschreven reviews betreffen de persoonlijke meningen en ervaringen van individuele leden en zijn niet representatief. Zowel de STN als haar Bestuur accepteren in deze geen verantwoordelijkheid noch aansprakelijkheid.
Gebruikersavatar
Dennis97
Voormalig STN Lid
Berichten: 416

Re: Sim Symphony ST of Piaggio Fly welke moet ik kiezen?

Bericht#11 » 03 mar 2019, 21:14

Veel veilige kilometers gewenst! :)

Ten eerste zou ik hem Z.S.M. laten onderhouden! Meestal word inderdaad 500 km aangehouden voor de eerse beurt. Te lang rondrijden met inloop olie verkort de levensduur van scooters aanzienlijk.

Ik neem aan dat je een blauw kenteken hebt? 34 km/h is dan de max. Dan zit je nog binnen de WOK grenzen. Dit kan je dealer wel voor je regelen als je hem weg brengt voor een beurt.

En waar wil je precies beginners advies over?

Groeten Dennis!
0 x
Kawasaki Versys-X 300 ABS (juli 2017) - 21.000 km
SYM Symphony ST euro 4 50cc (juni 2018) - 29.320 km
SYM Symphony ST euro 3 50cc (februari 2017) - 22.793 km
Baotian KillerBee 50cc (2011) - 14.600 km

SYMply Unlimited - A 50cc roadtrip through Europe
SYMply Unlimited - Heading north!

Gebruikersavatar
Faronoz
Berichten: 37

Re: Sim Symphony ST of Piaggio Fly welke moet ik kiezen?

Bericht#12 » 03 mar 2019, 22:06

Faronoz schreef:AHHH waarom kreeg ik geen meldingen dat mensen reageerden, ik dacht niemand reageert dus heb ik zelf besloten om de Piaggio Fly te halen 2018 model met 800km voor rond de 1500 euro. Ik heb hem nu pas een dag en dat ding loopt maar 25km/h wat een tering sloom ding. En de eigenaar had geen onderhoudt gedaan bij 500km maar dat moet gebeuren toch?

Kan ik nu misschien beginners advies van jullie krijgen van wat ik wel en niet moet doen?? dit is mijn eerste (denk ook laatste) scooter.
En ik moet dit ding sowieso opvoeren wat nu gaat ie te sloom

Faronoz @ Tips en Tricks beginnende scooter rijder
0 x

Gebruikersavatar
Faronoz
Berichten: 37

Re: Sim Symphony ST of Piaggio Fly welke moet ik kiezen?

Bericht#13 » 03 mar 2019, 22:08

Dennis97 schreef:Veel veilige kilometers gewenst! :)

Ten eerste zou ik hem Z.S.M. laten onderhouden! Meestal word inderdaad 500 km aangehouden voor de eerse beurt. Te lang rondrijden met inloop olie verkort de levensduur van scooters aanzienlijk.

Ik neem aan dat je een blauw kenteken hebt? 34 km/h is dan de max. Dan zit je nog binnen de WOK grenzen. Dit kan je dealer wel voor je regelen als je hem weg brengt voor een beurt.

En waar wil je precies beginners advies over?

Groeten Dennis!


Ik weet niet ik dacht misschien zijn er echt gewoon van de must know dingen dat je zeker moet weten want weet namelijk vrij weinig over scooters
0 x

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Sim Symphony ST of Piaggio Fly welke moet ik kiezen?

Bericht#14 » 03 mar 2019, 22:52

Ik heb maar 1 tip. Blader wat rond op het forum. De dingen die je wilt weten zijn al heel vaak door verschillende mensen op meerdere manieren uitgelegd.
En mocht je in de toekomst willen zorgen dat je melding krijgt als iemand een reactie op een onderwerp plaatst kun je bovenin bij het steeksleuteltje op "abonneer onderwerp" drukken.
0 x

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Sim Symphony ST of Piaggio Fly welke moet ik kiezen?

Bericht#15 » 25 mar 2019, 01:30

Ik zag al dat je een aankoop had gedaan.. De fly is zeker geen slechte scooter en heeft genoeg comfort om blij van te worden..

Er zijn naar mijn ervaring wel een paar problemen met de fly.

* De standaard langfang cdi die is prut (deze is bij mij als eens defect geweest inclusief de denso bougie)
Deze waren vervangen door de ducati geel.. Maar rijd momenteel met grijs.

* Kwaliteit van de scooter is enorm goed, ook het blok is een van de beste 4takt blokken als het op kwaliteit aan komt.


Nadelen:

* Uitlaat geeft intern al de geest bij 11800km. (ik kan er nog even ermee door rijden maar moet er toch vanaf.

* De scooter is veelste zwaar voor het vermogen wat eronder zit... En bij pech heb je een hele zware wandeling met dat ding.. Optrekken is wel vrij sloom te noemen. Ik moest die van mij ontgrenzen om het laatste beetje weinig vermogen eruit te halen wat erin zat..

* De koppeling staat slecht afgesteld (veelste laagtoerig en daardoor kom je super traag van ze plaats)

* De mitsuboshi riem is rommel (motor vermogen komt niet goed aan het achterwiel)

* De 6.4 grams rolletjes waren bij mij wat te zwaar, dus maakte amper toeren om een helling op te komen
(zit nou 6.1 in)

* Voor een goede werking heb je sproeier 78 nodig (als je sloom gaat) (snel brom heb je 80 nodig)

* De scooter verbruikt ook aanzienlijk veel brandstof..
mijn viva-city haalde met geluk net 175km deze misschien net 210km (maar dan heb je wel 1 liter nog wat extra aan benzine erin zitten) (je ziet de brandstof meter ook vrij vlot dalen)

* Achterveer bij 5000 / 6000 km al onder de roest.
* Sinds januari zit de middenbok aardig vast gerot.. moet hem met geweld de bok op sleuren en met de hand de bok omhoog trekken..


Als ik dit eerder wist misschien toch iets anders gekozen.. Vooral de slechte motor prestaties en brandstof verbruik vind ik best erg..

* Overigens is de banden maat achter ook niet echt positief.. Want je kan er moeilijk een andere band voor vinden. Enigste wat je dan kan doen is de voor band omdraaien en die als achterband gebruiken.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Ervaringen met Dealers, Winkels, Leveranciers etc. (Reviews)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron

Aanmelden  •  Registreer