Sim Symphony ST of Piaggio Fly welke moet ik kiezen?

Forumregels
De in deze rubriek geschreven reviews betreffen de persoonlijke meningen en ervaringen van individuele leden en zijn niet representatief. Zowel de STN als haar Bestuur accepteren in deze geen verantwoordelijkheid noch aansprakelijkheid.
Gebruikersavatar
Faronoz
Berichten: 37

Sim Symphony ST of Piaggio Fly welke moet ik kiezen?

Bericht#1 » 28 feb 2019, 01:23

Hey ik heb laatst mijn rijbewijs behaald en nu wil ik een scooter(blauw kenteken) gaan aanschaffen, het wordt mijn eerste keer.
De probleem is ik weet niet welke want er zijn zoveel verschillende op de markt. En ik heb totaal geen verstand van scooters.

In de titel staat Sim Symphony ST of Piaggio Fly dit zijn op dit moment mijn top 2 maar als jij andere suggesties hebt laat me aub weten.
Ten eerste ik wil een scooter halen en me budget is 1500,- dus dat wordt 2ehands, nu is er van beide scooters voor 1500 2ehands beschikbaar.
Ik heb niet veel eisen het is wel zo dat ik hem ieder dag ga gebruiken ongeveer 5km perdag,het moet groot zijn en comfortable, het moet een goed motor hebben dus een snelle optrek (dus niet dat ja na 10minuten pas op de 30km/h zit want dat zie ik bij sommige scooters.) en ik wil gewoon dat het stevig is.

Mensen ik twijfel heel erg vooral omdat het me eerste wordt, zouden jullie me aub kunnen helpen
0 x

Lorenzo

Re: Sim Symphony ST of Piaggio Fly welke moet ik kiezen?

Bericht#2 » 28 feb 2019, 01:52

Ik zou eerder aan raden voor een bromfiets te gaan want snorfietsers moeten ook een helm op.
0 x

Gebruikersavatar
Oldy
Berichten: 823

Re: Sim Symphony ST of Piaggio Fly welke moet ik kiezen?

Bericht#3 » 28 feb 2019, 03:46

Ondanks dat ik zelf met de Sym Symphony rij en ook nog een Piaggo Fly heb zou ik voor Piaggio gaan. Ik heb beide scooters maar moet toe geven dat de Piaggo Fly wat netter is afgewerkt.
0 x

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Sim Symphony ST of Piaggio Fly welke moet ik kiezen?

Bericht#4 » 28 feb 2019, 07:13

Aangezien ik zie dat je uit amsterdam komt raad ik je aan om lekker voor een bromfiets te gaan. Ik snap het, je hoeft maar kleine stukjes. Maar toch is zo'n helm lang niet slecht hoor, je zit altijd droog (je hoofd dan) je haar word alleen maar platgedrukt en niet door de wind volledig in de war, en je hoeft niet zo'n hoog windscherm om de wind uit je ogen te houden aangezien je al een vizier op de helm hebt zitten.
En zoals jij misschien ook al weet zul je met een snor in 020 binnenkort ook al op veel plekken een helm moeten dragen en tussen de auto's gaan rijden.

Verder zou ik zeggen: Symphony ST en People S staan boven de fly in comfort en formaat voor zover ik weet. Ik vind de fly er altijd maar een beetje krap uitzien.
0 x

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Sim Symphony ST of Piaggio Fly welke moet ik kiezen?

Bericht#5 » 28 feb 2019, 07:15

Oldy schreef:Ondanks dat ik zelf met de Sym Symphony rij


Maar Jan, jij rijdt op een originele Symphony. En niet op een symphony ST. En dat maakt dan toch een behoorlijk verschil hoor. ;) :bighug:
0 x

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: Sim Symphony ST of Piaggio Fly welke moet ik kiezen?

Bericht#6 » 28 feb 2019, 07:44

Zou je je eerst even willen voorstellen in het daarvoor bedoelde topic? Stel je even voor
Dat vinden wij altijd wel prettig....
2 x

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: Sim Symphony ST of Piaggio Fly welke moet ik kiezen?

Bericht#7 » 28 feb 2019, 08:43

Peugeot tweet en Kymco people S zou ook nog kunnen. Dat is het zelfde formaat als de Sym en piaggio.
Kies een van deze van minstens 2 jaar oud en weinig kilometers. Je betaald sowieso veel minder dan.
0 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Gebruikersavatar
Roy
Berichten: 392

Re: Sim Symphony ST of Piaggio Fly welke moet ik kiezen?

Bericht#8 » 28 feb 2019, 10:32

Piaggio liberty?

Beetje vergelijkbaar met de symphony
0 x
Dag record 153,5 km :sct1:
Sym Fiddle 2 deep ocean blue

Reyn
R.I.P. In Memoriam
Berichten: 768

Re: Sim Symphony ST of Piaggio Fly welke moet ik kiezen?

Bericht#9 » 28 feb 2019, 13:33

Vanwege de helmplicht in Amsterdam binnenkort zou ik voor een brommer gaan.
Van je twee voorkeuren zou ik kiezen voor de symphony ST, rij ik zelf ook. Een kymco people s of peugeot tweet kun je ook eens naar kijken. Deze drie hebben allemaal 16" wielen wat het comfort en de wegligging ten goede komt.
0 x
Sym Symphony ST 2018 euro4
Extra's: half hoog windscherm, 39l topkoffer, extra remlicht onder koffer, heidenau K66 banden

Dagrecord: 336 km

Gebruikersavatar
Faronoz
Berichten: 37

Re: Sim Symphony ST of Piaggio Fly welke moet ik kiezen?

Bericht#10 » 03 mar 2019, 20:47

AHHH waarom kreeg ik geen meldingen dat mensen reageerden, ik dacht niemand reageert dus heb ik zelf besloten om de Piaggio Fly te halen .
Laatst gewijzigd door Faronoz op 23 mar 2019, 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Ervaringen met Dealers, Winkels, Leveranciers etc. (Reviews)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer