Ik bedoelde ook dat een scooterzaak zo eerlijk zou zijn om gewoon het gesprek aan zou gaan of het wel zo verstandig is
Volgens mij zouden ze het nog best creatiever kunnen zijn zo van:
Meneer ik begrijp u helemaal (moet een ondernemer altijd zeggen tegen een klant....ook al begrijpt hij hem niet
....
U zult begrijpen dat ik uw scooter voor niet meer zou kunnen verkopen dan....... (want gebruikt)
en dan de tijd van het staan tot verkoop
waardoor ik u slechts ..... euro kan bieden
MAAR......
ik snap dat dit een forse afschrijving betekent.....
misschien kunnen wij dit compenseren door wat extra accessoires gratis bij de nieuwe scooter te leveren (kunnen in inkoop nooit heel duur zijn).......
en de eerste 2 servicebeurten gratis
en voor de winter een setje winterbanden.....
Klant blij dat hij het gevoel heeft dat er wordt meegedacht....dealer blij want zijn inkoop kan nooit heel hoog zijn.....en het personeel voor de beurten is toch al in dienst dus die uren kosten hem niets extra's.
wat zou de wereld toch mooi kunnen zijn ......................
Misschien moeten we toch maar eens gezamenlijk de STN scooterzaak oprichten