Tutti Bella....Kymco Pilot Store af en nu helemaal Foetsie

Forumregels
De in deze rubriek geschreven reviews betreffen de persoonlijke meningen en ervaringen van individuele leden en zijn niet representatief. Zowel de STN als haar Bestuur accepteren in deze geen verantwoordelijkheid noch aansprakelijkheid.
TK E

Tutti Bella....Kymco Pilot Store af en nu helemaal Foetsie

Bericht#1 » 09 aug 2013, 18:35

Gisteren donderdag was ik vrij en toen ben ik even bij Scootstore in Amsterdam geweest en heb ik daar even een helm gepast voor de maat. Mijn eerste indruk was dat ik vriendelijk werd geholpen en heb zelfs nog wat onderdelen gratis meegekregen.

Van hieruit ben ik naar Tutti Bella Scooter in Almere gereden omdat dit volgens Kymco een Pilot Store is voor Kymco.... :?
Hier wordt je echt geholpen van als het maar geld opbrengt. Zo wordt je hier geholpen puur zakelijk en niets klant vriendelijk... :evil: Waarom?.?? :?: Hier een voorbeeld.

Mijn Kymco People S heb ik op 6 juni 2013 gekocht (2 maanden oud)en ik heb op dit moment 3450 km op staan. Ik heb een verhaal verteld dat ik niet echt thuis ben met het merk Kymco maar sinds mijn People S moet ik zeggen dat het mij zeker wel bevalt. Ik wist dus niet dat er een nieuwe model uitkwam en dit heb ik allemaal vertelt tegen de verkoper. Hij had de nieuwste Grand Dink staan en hij vertelde mij dat hij de enigste was in Nederland die h,m had staan (zelf weet ik wel beter want ik ben tenslotte niet voor niets lid van de Kymco forum en de STN forum). Ik heb er even op gezeten en heb vertelt dat ik er wel interesse voor had dus kwam voor mij de vraag wat krijg ik voor mijn oude (nieuwe) People S voor terug. Hier draaide het verhaal dat hij het liefst snorscooters verkoopt en geen bromscooters. Vreemd want hij heeft tenslotte wel een brom scooter Grand Dink staan. :!:
Puntje bij paaltje ik krijg voor mijn scooter die 2 maanden oud is met de nieuwste type zadel Elegance maar 1000 euro voor terug als ik de nieuwe Grand Dink koop. Uiteraard komen hier ook nog eens aflever en kenteken kosten bij. :x :x :x :x

Toch voor met merk Kymco vind ik dit niet kunnen vooral ook dat het op de website van Kymco staat dat Tutti Bella een Pilot Store is. Kijk ik snap best dat het moeilijke tijden zijn maar neemt niet weg dat ik er uiteraard meer voor terug had moeten krijgen. ik vind dus dat ze niet slim bezig zijn. Stel dat ik echt interesse had in een Grand Dink dan haal ik hem wel in Duitsland, daar is hij goedkoper en je kan kiezen uit 3 kleuren grijs, rood, of blauw.

TonnyK (TK E)
Laatst gewijzigd door TK E op 03 jul 2014, 19:32, 2 keer totaal gewijzigd.
0 x

Michael

Re: Tutti Bella Kymco Pilot Store ????

Bericht#2 » 09 aug 2013, 18:56

:o Heb je hem gevraagd of hij ook de Fabeltjeskrant leest? Wat een ongeloofelijk/vreselijk/belachelijk (*streep door wat niet van toepassing is) bod! €1000 in 2 maanden afschrijven :shock:

Voor een auto geldt 1 à1,5% per maand. Jij moet met bijna 25% rekening houden!.....pffffffff

Gelukkig heb je ons nog :D
0 x

Gaaspertje

Re: Tutti Bella Kymco Pilot Store ????

Bericht#3 » 09 aug 2013, 20:30

Ach dat is het bekende verhaal over hen niets nieuws het zijn laaielichters en sleutelen doen ze zeer beroerd en service verlenen hebben ze nog nooit van gehoord.
0 x

René K

Re: Tutti Bella Kymco Pilot Store ????

Bericht#4 » 09 aug 2013, 20:34

Klopt hoor Tonny,daar moet je ook helemaal niet zijn daar in Almere
ik heb daar wel meer over gehoort.

Gr. René
0 x

Gebruikersavatar
Kymcopeoples
Voormalig STN Lid
Berichten: 2699

Re: Tutti Bella Kymco Pilot Store ????

Bericht#5 » 09 aug 2013, 21:33

Ook een keer in Almere bij die Tutta Bella geweest, dat was eens maar nooit meer.

Mooie verhaaltjes, maar weinig vertrouwen gevend. Ook geen idee welke jaar ze de fabeltjeskrant hebben gelezen.

Doe mij maar Pim Casteelen in Hilversum.

Groet Eric.
0 x
Groet uit Soesterberg, Eric

Stephan

Re: Tutti Bella Kymco Pilot Store ????

Bericht#6 » 09 aug 2013, 21:47

Er zijn een aantal verhalen die de ronde doen over deze firma, maar er zullen ook een hoop mensen zijn die tevreden zijn over de service.

Wat me wel opvalt is dat wel juist de Pilot Stores tekort aan service leveren.
Ik ben inmiddels al zo'n 4 jaar bij Scootstore en dat bevalt meer dan goed. Ze zijn niet de goedkoopste maar wel de beste. En met het aantal kilometers die wij rijden vind ik dat wel belangrijker.

Grts Stephan
0 x

Arold

Re: Tutti Bella Kymco Pilot Store ????

Bericht#7 » 10 aug 2013, 06:18

weet hoe slechte dealers zijn
heb er helaas nog niet zo lang geleden een gehad
( viewtopic.php?f=44&t=1352&p=17597#p17597)
dat zulke zaken nog bestaan is ongelooflijk
grt arold
0 x

Gebruikersavatar
the riding man
Berichten: 287

Re: Tutti Bella Kymco Pilot Store ????

Bericht#8 » 10 aug 2013, 06:58

Ik ben eigenlijk wel nieuwschierig hoe kymco verdeler Nederland op zo een verhalen reageert. Kunnen ze nooit blij mee zijn als hun dealers de klanten zo behandelen
0 x

René K

Re: Tutti Bella Kymco Pilot Store ????

Bericht#9 » 10 aug 2013, 08:33

Nee hoor, Kymco kijkt alleen naar de verkoop cijfers.
Die zaak daar in Almere loopt zeker uitstekend, dus kunnen ze
schijnbaar wel arrogant doen, de klanten komen toch wel, misschien
wel uit noodzaak door weinig of géén concurentie.
Maar het is ook een mentaliteit kwestie van die lui.

Gr. René
0 x

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Tutti Bella Kymco Pilot Store ????

Bericht#10 » 10 aug 2013, 09:21

tja de enige die er staat in nederland???
tja zal straks gelijk even met noord scooters bellen of ik echt wel de new grand dink 50 (volgens kenteken) heb gekocht of een 125/300 cc uit voering..
man wat een l&*^l verhaal.
ik ben er 1 keer geweest omdat ik me bedacht dat ik geen reserve bougi bij me had.
en ik dacht hè hier vlak bij in almere zit een dealer....
tja toen ik hem vertelde dat ik uit het noorde kwam keek hij heel ongelovig toen ik hem vertelde dat een granddink regelmatig een bougi nodig heeft een klein zwak puntje van dit model vertelde hij me dat ze dat daar nooooooit mee maakten.
iedereen die ook maar 1 keer een grand dink heeft gehad weet dat die dingen gewoon gevoelig zijn voor een goede bougi...
ik kan maar 1 ding in het algemeen van scooter verkopers zeggen dat als je met je mototpak aan binnen komt na de eerst argwan ze je toch als een beetje reclame opject gaan beschouwen en je erg vriendelijk behandelen of dat nu in veenendaal of dronrijp is maakt niet uit.

of ze dan ook verstand van zaken hebben tja dat kn ik niet proeven aan de koffie.
roelf
p.s 1000 euo voor een people s met die km stand en leeftijd daar vind je hier liefhebbers genoeg voor...
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Social Media

   

Terug naar “Ervaringen met Dealers, Winkels, Leveranciers etc. (Reviews)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer