Tutti Bella....Kymco Pilot Store af en nu helemaal Foetsie

Forumregels
De in deze rubriek geschreven reviews betreffen de persoonlijke meningen en ervaringen van individuele leden en zijn niet representatief. Zowel de STN als haar Bestuur accepteren in deze geen verantwoordelijkheid noch aansprakelijkheid.
Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: Tutti Bella Kymco Pilot Store ????

Bericht#11 » 10 aug 2013, 19:02

Ik vind Kymco zoiezo een beetje achterlopen...
De New Dink en de G-Dink zijn eigenlijk de enige modellen die nog een beetje modern zijn, voor de rest heeft bijna elk merk ze ingehaald qua modellen.
Ze mogen wel eens wat moderniseren wat mij (en ik denk velen met mij) betreft!
De scooters zijn zeker goed, maar voor de rest...
0 x

Gebruikersavatar
peter stupers
Berichten: 1206

Re: Tutti Bella Kymco Pilot Store ????

Bericht#12 » 10 aug 2013, 19:14

Tutti Bella, daar heb ik wel wat meer over gelezen, denken daar dat ze alles aan iedereen wijs kunnen maken, service van
lek-mijn vestje, gewoon een ondeskundige ballentent.
0 x
Groeten Peter.

Gebruikersavatar
HaagseTweet
Berichten: 1578

Re: Tutti Bella Kymco Pilot Store ????

Bericht#13 » 10 aug 2013, 20:09

Volgens mij wordt het tijd net zoals in de automobiel sector.....daar vallen de verkopen nu steeds meer tegen (uitzonderingen daargelaten) en nu ineens kan je bij een merkdealer met elk merk komen voor onderhoud tegen een schappelijker prijs dan voorheen.

Nu de scooters, en dan met name sommige merken, de winkels uit vliegen als warme broodjes is de after sales geen belangrijk item. wacht maar tot de verkopen inzakken als er een helmplicht komt voor snorscooters...of een andere maatregel waardoor het ineens veel minder interessant wordt. Dan wordt vanzelf het aantal zaken ook weer minder.....maar goed waarschijnlijk hebben ze dan al wel lekker gecashed! :(
0 x

Gebruikersavatar
chris15
Berichten: 54

Re: Tutti Bella Kymco Pilot Store ????

Bericht#14 » 10 aug 2013, 22:37

Ik ben in november 2012 ook bij Tutti Bella geweest om mijn People S in te ruilen en ik had toen ook de indruk dat ze niet op nieuwe klanten zitten te wachten.
Ik kreeg veel te weinig voor mijn People S terug die toen 2 jaar oud was.
Ik heb daarom bij een andere dealer een Peugeot Tweet gekocht omdat ik meer voor mijn People S terug kreeg.
0 x
Yamaha Fazer FZS600, brons, 04-01-2001, 49.000 km.
Peugeot Tweet, bruin, 10-11-2012 18.174 km verkocht.

TK E

Re: Tutti Bella Kymco Pilot Store ????

Bericht#15 » 11 aug 2013, 00:02

Nu ik dit zo lees ga ik meerdere Kymco Pilot store langs om te kijken hoe hier mee wordt omgegaan. Zie het maar als een mysterie shopper. Uiteraard is het ideaal voor dit soort forums.
U hoort hier meer over. Ik heb dit overigens wel eens eerder gedaan met een tv te kopen.winst 200euro en gratis kabels.
TonnyK (TK E)
0 x

Gebruikersavatar
HaagseTweet
Berichten: 1578

Re: Tutti Bella Kymco Pilot Store ????

Bericht#16 » 11 aug 2013, 17:34

Ik hoop dat er een gewoon zo eerlijk is om te zeggen:

"Meneer, zou u dat wel doen zo snel inruilen. Op welk model u de scooter ook gaat inruilen, u gaat er veel op verliezen als u de scooter slechts zo kort heeft gehad."

Dat een zaak niet heel veel kan doen met inruil omdat ze ook marge moeten hebben op een verkoopprijs van een 2e hands scooter is nog best begrijpelijk.....maar zeg dat gewoon tegen de klant......wil de klant dan alsnog inruilen ga je het gesprek heel anders in.
0 x

TK E

Re: Tutti Bella Kymco Pilot Store ????

Bericht#17 » 11 aug 2013, 21:08

Kijk, tuurlijk weet ik dat ik er altijd op achteruit gaat, maar ik ben benieuwd hoe ze hiermee omgaan als ik zeg dat ik niet wist dat er een nieuw model uitkwam die ik veel mooier vind.
Een beetje goede verkoper springt hierop in en via de service en een nieuwe klant kan hij het terug verdienen. En vergeet helemaal de service niet.
Het aller belangrijkste is toch wel de MOND OP MOND reclame en hoe je wordt behandelt bij een dealer.
Een verkoop komt pas tot stand als er aan beide kanten een goede deal wordt overeengekomen en waar beide gelukkig mee zijn.
TonnyK (TK E)
0 x

Gebruikersavatar
HaagseTweet
Berichten: 1578

Re: Tutti Bella Kymco Pilot Store ????

Bericht#18 » 12 aug 2013, 08:59

Ik bedoelde ook dat een scooterzaak zo eerlijk zou zijn om gewoon het gesprek aan zou gaan of het wel zo verstandig is :D

Volgens mij zouden ze het nog best creatiever kunnen zijn zo van:
Meneer ik begrijp u helemaal (moet een ondernemer altijd zeggen tegen een klant....ook al begrijpt hij hem niet :-)....
U zult begrijpen dat ik uw scooter voor niet meer zou kunnen verkopen dan....... (want gebruikt)
en dan de tijd van het staan tot verkoop
waardoor ik u slechts ..... euro kan bieden

MAAR......
ik snap dat dit een forse afschrijving betekent.....
misschien kunnen wij dit compenseren door wat extra accessoires gratis bij de nieuwe scooter te leveren (kunnen in inkoop nooit heel duur zijn).......
en de eerste 2 servicebeurten gratis
en voor de winter een setje winterbanden.....

Klant blij dat hij het gevoel heeft dat er wordt meegedacht....dealer blij want zijn inkoop kan nooit heel hoog zijn.....en het personeel voor de beurten is toch al in dienst dus die uren kosten hem niets extra's.

wat zou de wereld toch mooi kunnen zijn ...................... :lol: :lol: :lol:

Misschien moeten we toch maar eens gezamenlijk de STN scooterzaak oprichten :!: :D
0 x

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: Tutti Bella Kymco Pilot Store ????

Bericht#19 » 12 aug 2013, 10:14

Mijn dealer zegt dat dus gelukkig wel...(Antiloop Tweewielers, Wezep)
Die gaan niet voor de pure winst, maar denken wel mee.
Als het gewoon niet kan, omdat de in te ruilen scooter te nieuw is...melden ze dat ook gewoon.
Dan weet je van te voren dat je er op bij gaat leggen.
Ze proberen wel altijd met de voor beide beste oplossing te komen.
Gelukkig bestaan ze dus nog wel die dealers!

Dit probleem was er namelijk ook met mijn brommobiel...
We hebben echter gezocht naar de beste oplossing en dat is gelukt.
Hun blij, ik blij!
0 x

Gebruikersavatar
Ruud Sint
Berichten: 85

Re: Tutti Bella Kymco Pilot Store ????

Bericht#20 » 14 aug 2013, 16:33

Delight schreef:Mijn dealer zegt dat dus gelukkig wel...(Antiloop Tweewielers, Wezep)
...Die gaan niet voor de pure winst, maar denken wel mee.
Als het gewoon niet kan, omdat de in te ruilen scooter te nieuw is...melden ze dat ook gewoon.
Dan weet je van te voren dat je er op bij gaat leggen.
Ze proberen wel altijd met de voor beide beste oplossing te komen.
...


Ik heb gelukkig ook zo'n dealer....Donker - IJmuiden.
0 x
Regels zijn er genoeg, HANDHAVERS hebben we nodig !!!

Social Media

   

Terug naar “Ervaringen met Dealers, Winkels, Leveranciers etc. (Reviews)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer