Veda scooters te Ede een Top bedrijf

Forumregels
De in deze rubriek geschreven reviews betreffen de persoonlijke meningen en ervaringen van individuele leden en zijn niet representatief. Zowel de STN als haar Bestuur accepteren in deze geen verantwoordelijkheid noch aansprakelijkheid.
TK E

Veda scooters te Ede een Top bedrijf

Bericht#1 » 02 sep 2013, 22:02

Naar aanleiding van de Veda meeting op zondag 1 september 2013 geef ik hieruit mijn beoordeling over dit prachtige bedrijf.

Op zoek naar een nieuwe scooter ben ik in mei 2013 op een koopzondag naar Veda in Ede geweest en hier heb ik mijn verhaal kunnen vertellen dat ik op zoek ben naar een nieuwe scooter ivm woon en werkverkeer. Mijn oog was toen al op een Kymco gevallen (niet wetende dat dit een Kymco Pilot Store was) is er verder gesproken over een People S Elegance Zwart. Na een zeer goede uitleg en diverse modellen bekeken is er toen een offerte gemaakt. Ik kan zeggen dat de deal bijna rond was omdat ik voor mijn oude Peugeot Speedfight 2 al 390 euro voor terug kreeg. Hij heeft deze alleen maar via een iPad kunnen zien omdat ik hier foto,s van had. Er waren dealers die gaven 10 euro voor terug omdat zij deze naar de sloop brengen.
Na overleg met mijn thuisfront besloot ik mijn huidige dealer ook een bod te doen en hier heb ik 300 euro voor terug gekregen en heb ik korting gekregen op aankoop waardoor de koop rond was.
Achteraf vind ik het ook nog wel jammer dat ik mijn aankoop toch niet bij Veda heb gedaan maar misschien iets voor de toekomst. (G-Dink misschien).

Afgelopen zondag 1 september is er een meeting geweest met diverse tourclubs onder andere Scooter Tourclub Nederland en Dutch Big Scoots en Piaggio MP3 club. Wel jammer dat de Kymco Tourclub er niet bij was. maar voor de toekomst hoop ik dat het opgelost wordt. Is voor iedereen beter.

Ik vind het bijzonder dat Veda tijd en geld insteekt voor liefhebbers voor deze gemotoriseerde bende als ik het zo mag zeggen. Op en top geregeld, met broodjes en soep. We konden zelfs een beetje achter de schermen kijken van hoe zo,n ondernemer eigenlijk werkt. Leuke uitleg en ook leuk dat de monteurs er ook waren. Ze zijn zelfs nog aan de slag geweest om een scherm te monteren.
Al met al en totaal gezien na diverse bezoeken kan ik niet anders concluderen dat dit een groot voorbeeld is en kan zijn voor andere dealers in Nederland.

Misschien dat de andere dealers die minder goed of zelfs negatief waren beoordeeld is een keer kan gaan kijken van hoe deze dealer werkt. We zijn tenslotte nooit te oud om te leren.

Mensen uit de omgeving van Ede ik kan u zeggen ga met een gerust hart langs Veda te Ede. ze weten waar ze over praten zowel als advies en zowel op het technisch gedeelte.
Op en top een prachtige bedrijf.
0 x

Eric L

Re: Veda scooters te Ede een Top bedrijf

Bericht#2 » 02 sep 2013, 22:23

Mooi geschreven Tonny............snik.
Ja het is zeker een super store met op het scooter en motorscooter gebied een breed scala aan mogelijkheden.
Maar voor mij toch een beetje te ver uit de buurt.
Ik ga naar Massink in Toldijk, lekker dicht bij, goede monteurs, en ze kunnen ook elke nieuwe kwaliteits 50cc scooter leveren.
Maar het is toch mooi om te zien hoe een ander bedrijf (Veda) werkt cq zich presenteert.
Btw ik heb Veda scooters gisterenavond een e-mailtje gestuurd, hen hartelijk bedankt voor deze geweldige dag en hun een zonnige toekomst gewenst.
En heb daar natuurlijk netjes antwoord op gekegen.
Groet Eric
0 x

TK E

Re: Veda scooters te Ede een Top bedrijf

Bericht#3 » 02 sep 2013, 22:41

Het is mij zo goed bevallen dat ik zelfs denk om is een keer rond de koffie tijd te komen met een stuk taart. Dit hebben zij gewoon verdient.
0 x

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Veda scooters te Ede een Top bedrijf

Bericht#4 » 02 sep 2013, 22:46

nou ja ik zal wel weer een zuurpruim zijn ben er ooit eens geweest om een agility 16 inch te bekijken en na een tsetrit had ik twijffels en werd er redelijk bot gezegd dat ze er geen tijd in gingen steken dus tja.
maar inderdaad een mooi bedrijf prima de spullen voor elkaar en koffie altijd klaar.
goede zaak en misschien was ik er net op een verkeerd momend
ik zou er zo een scooter kopen geen enkel probleem.
roelf
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Robert

Re: Veda scooters te Ede een Top bedrijf

Bericht#5 » 02 sep 2013, 23:22

@Roelf
Tja of je een zuurpruim bent weet ik niet. Heb je zondag misgelopen anders had ik je er misschien een goed antwoord op kunnen geven :)

Maar nu zonder dollen. Als je een steekproef neemt van iets ga je ook niet uit van 1x, maar van meerdere keren en daar het gemiddelde van.
Dus het zou zomaar kunnen dat je op een verkeerd tijdstip binnen kwam. Je weet het niet.
En soms bedoelen mensen het niet verkeerd maar komt het antwoord toch niet goed over bij de ontvanger. Tja en dan krijg je ook misverstanden.

Mijn indruk was, net als van de meeste en jou zelf, nette zaak, vriendelijke mensen, niets wat te veel.
Wij (Marian en ik) hebben nog even bij de jassen staan kijken.
Er hing weer wat moois in de winkel met een intressante prijs en dan zijn de vrouwen er als de kippen bij.
Maar het was niet de juiste maat. En hup men ging nog even naar het magazijn om te kijken of er toch nog wat was. Ondanks dat ze eigenlijk niet open waren om te verkopen. Dus wij hadden op dat moment die negatieve ervaring niet.
Maar ik kan me ook voorstellen dat als het erg druk is ze die moeite niet doen.

Wij hadden dus ook een zeer positieve indruk van Veda scooter. En dat was niet alleen om dat de koffie, soep en broodjes zo goed waren.
0 x

Arold

Re: Veda scooters te Ede een Top bedrijf

Bericht#6 » 03 sep 2013, 03:01

ik heb er twee jaar terug de agilty van wanda en mijn grand dink gekocht
het is gewoon een goed bedrijf
ook zondag was dit duidelijk toen Erik aan mij vroeg hoe het met ons ging en de scooters
wie weet wil ik daar in de toekomst toch wel weer een scooter kopen want de service is top
grt Arold
0 x

djvo

Re: Veda scooters te Ede een Top bedrijf

Bericht#7 » 20 dec 2013, 14:44

Sinds een ruim jaar helemaal dik tevreden over Veda, hebben me al diverse keren uit de brand geholpen en rekenen HELE schappelijke tarieven. Ze doen ook niet moeilijk over een keer wat extra's doen.

Een van de weinige speciaalzaken die tegenwoordig nog weet wat echte service is, de klanten kent en meedenken!

Top zaak, vandaag mag ik er mijn nieuwe New Dink ophalen!
0 x

TK E

Re: Veda scooters te Ede een Top bedrijf

Bericht#8 » 22 feb 2016, 20:40

Wel lachen....Zit ik oude berichten te lezen en wat blijkt......Ik heb inderdaad een Kymco G Dink gekocht bij Veda uit Ede......
Iets met voorgevoel misschien....... :mrgreen:
Meer info lees het eerste bericht.....

Al met al blijft Veda zeker een van de voorbeeld winkels hoe het allemaal eigenlijk zou moeten. bijna alles is mogelijk en alles is zeker te bespreken.

Ook voor het jaar 2016 alvast bedankt voor jullie voorbeeld functie naar anderen toe.... :sct1:

TK E
0 x

Gebruikersavatar
StierHerman
Voormalig STN Lid
Berichten: 1126

Re: Veda scooters te Ede een Top bedrijf

Bericht#9 » 11 sep 2016, 16:17

tomosje schreef:nou ja ik zal wel weer een zuurpruim zijn ben er ooit eens geweest om een agility 16 inch te bekijken en na een tsetrit had ik twijffels en werd er redelijk bot gezegd dat ze er geen tijd in gingen steken dus tja.
maar inderdaad een mooi bedrijf prima de spullen voor elkaar en koffie altijd klaar.
goede zaak en misschien was ik er net op een verkeerd momend
ik zou er zo een scooter kopen geen enkel probleem.
roelf


jammer dat je net in die tijd voor die toen ''beruchte'' agility 16'' ging kijken. daar zit een bekend verhaal achter weet ik inmiddels van diverse mensen van veda. de ervaringen van het oliezuipverkeerdezuigersvanuitdefabriekverhaal is daar de oorzaak van. veel ongemak voor de dealers met op zondag een berg japannertjes in witte jassen die de boel stonden te repareren in hun werkplaats. toen ik in 2014 het woord agility liet vallen doken ze nog net niet achter de toonbank met de schrik in hun ogen maar dat is nu met de nieuwe serie gelukkig voorbij. heb er onlangs mijn ''goeie ouwe agility 16'' uit 2008 ingeruild voor de opvolger de agility 16+. deze is gister al weer voor de eerste 1000km inloopbeurt weggeweest en ik kan alleen maar zeggen dat veda een fijne zaak is met vriendelijk personeel met verstand het deel van hun werk dat ze daar behartigen.

groet herman
1 x

Gebruikersavatar
Ludixxxl
Berichten: 228
Contacteer:

Re: Veda scooters te Ede een Top bedrijf

Bericht#10 » 13 sep 2016, 16:15

Ik vind veda niet echt een fijn bedrijf eerlijk gezegd. Ben voor dat ik emigreerde opzoek geweest naar een Tango 125 tijdens oriëntatie voor een lichte motorfiets en op hun site stond deze vermeld als zijnde op voorraad. Ik hun bellen en een afspraak gemaakt om te bezichtigen, tijdens het gesprek ook duidelijk gezegd: Het is voor oriëntatie, nog Niet om te gaan kopen...

Bleek dus dat ze deze speciaal voor mij hadden opgehaald bij de importeur.... Goed proef gezeten en gepraat, weer gezegd: Ben aan het oriënteren.

De verkoper was erg opdringerig en wilde de verkoop er door drukken. Heb duidelijk gemaakt dat ik die zelfde dag nog bij een Yamaha zou gaan kijken in de zelfde klasse. Afscheid genomen en gezegd dat IK contact op zou nemen als ik nog geïnteresseerd was.

Zo gezegd zo gedaan, Yamaha bekeken en naar huis gereden.

Dag daarna belde die kerel maar ik zat op de motor dus nam niet op. Wel terug gebeld en gezegd dat ik het nog niet wist.

Kerel bleef me bellen, soms wel meerdere malen per dag...

Daarom heb ik toen besloten niet over te gaan op kopen, ik begrijp dat je graag wil verkopen maar dit was werkelijk irritant...
0 x
Peugeot Ludix 14'' werk en tourbuffel project
Peugeot Kisbee 12''
Honda Vision OT

Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær :knight:

Social Media

   

Terug naar “Ervaringen met Dealers, Winkels, Leveranciers etc. (Reviews)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer