Service beurt 4000 km 175.90 euro!

Forumregels
De in deze rubriek geschreven reviews betreffen de persoonlijke meningen en ervaringen van individuele leden en zijn niet representatief. Zowel de STN als haar Bestuur accepteren in deze geen verantwoordelijkheid noch aansprakelijkheid.
Gebruikersavatar
Paganiproductions
Berichten: 150
Contacteer:

Service beurt 4000 km 175.90 euro!

Bericht#1 » 08 sep 2014, 17:22

Ben laats bij mijn peugot dealer hier in Midden Limburg.
Hier in Roermond
Ze hebben het klaar gekregen om mij een rekening van 175 euro te laten betalen
En ze mij een nieuw achterlicht erin gezet
Nieuwe Bougie
Lucht Filter element van een Sym /Peugot wel de juiste versie
Nieuwe speedline olie
En een nieuw hitteschild a 28,99
39.57 arbeidsloon net nog btw erbij totaal 1.40 aan scooter gewerkt
30.52 btw
Zijn dit normale prijzen
Laatst gewijzigd door Paganiproductions op 08 sep 2014, 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

Gebruikersavatar
HaagseTweet
Berichten: 1578

Re: Service beurt 4000 km 175.90 euro!

Bericht#2 » 08 sep 2014, 17:32

Met aftrek van het hitteschild is het een vergelijkbare prijs die ik ook wel eens voor een beurt hebt betaald
0 x
Nu: Honda CBR1000F 1992
Voorheen:Peugeot Tweet 2015 R.I.P, Kymco Filly 50, Peugeot SV50, Honda SFX50 2-takt + Kawasaki ZZR-600

Stephan

Re: Service beurt 4000 km 175.90 euro!

Bericht#3 » 08 sep 2014, 17:36

Veel te goedkoop.... :lol:
0 x

Gebruikersavatar
Elystardriver
Berichten: 344

Re: Service beurt 4000 km 175.90 euro!

Bericht#4 » 08 sep 2014, 17:47

Zou denk ik zo maar kunnen. Ik heb in juni/juli dit jaar mijn scooter weggebracht voor een groot onderhoudsbeurt en ik was toen rond de 200, euro kwijt. In augustus moest mijn scooter weer vanwege een waterprobleem. Door die regen ben ik in een diepe plas terecht gekomen en toen had ik storing. Niet meer starten. Carter zat ook water in. Kon hij zien aan de streep. Nieuwe stator. Was ik weer 272 euro kwijt. Het arbeidsloon zijn vaak de grootste kosten. De dag dat ik weg wilde op vakantie startte de scooter weer niet. Ben er heen gegaan. Lopend met een aanhanger erachter. Geladen. Uiteindelijk bleek er toen een kabel in de knel te hebben gezeten waardoor er storing optrad. Hij is er zeker twee uur mee bezig geweest. Hij dacht eerst dat het weer hetzelfde probleem was. Kabel is vervangen/gemaakt en kan niet meer in de knel komen. Was ook iets te kort. Deze keer was het geheel gratis. Omdat ik al 2 grote beurten daar kort achter elkaar gehad heb.
Vaak is het demomenteren en monteren en maken en onderdelen vervangen de duurste grap. Het kost vaak meer tijd dan je denkt. De onderdelen kosten vaak niets.
Ook heb ik een keer de zuiger en cilinder moeten laten vervangen. Het arbeidsloon was meer dan de zuiger en cilinder.
Dus ik denk dat ie 172,- euro van jouw op zich wel meevalt. Denk ik dan. Het is altijd schrikken als je de rekening krijgt.
Ik ben ook soms wel behoorlijk geld kwijt. Meestal 1x per jaar een onderhoud. Nu dit keer 2x naar de rijwielhersteller.
Maar goed, mijn gevoel is dat mijn scooter nu beter loopt dan toen ik hem nieuw kocht. En ik heb met deze al bijna 70.000 km asfalt gezien. Teller stond op 0 toen ik hem kocht.

Er zullen vast leden zijn die anders denken over de prijs van jouw onderhoud. Ik ben geen techneut.

Zolang je scooter maar weer heerlijk loopt. Kosten moet ook niet de spuigaten uitlopen.

Gr Marijn
0 x
Kymco Grand Dink 2017 -
Peugeot Elystar 2006 - 2017 (0 - 86.000)
Piaggio Vespa Sfera 1992 - 1999 (0 - 69.000)

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: Service beurt 4000 km 175.90 euro!

Bericht#5 » 08 sep 2014, 18:02

Ik denk ook dat de prijs wel meevalt. Idd .... het uurloon is de grootste boos doener.

Toch jammer dat je het zelf niet kunt.

Mtvrgrt kees
0 x

Gebruikersavatar
Paganiproductions
Berichten: 150
Contacteer:

Re: Service beurt 4000 km 175.90 euro!

Bericht#6 » 08 sep 2014, 18:02

HaagseTweet schreef:Met aftrek van het hitteschild is het een vergelijkbare prijs die ik ook wel eens voor een beurt hebt betaald

met een normale beurt zal ik rond de 130 euro zittten zeer grof gezien
0 x

Eric L

Re: Service beurt 4000 km 175.90 euro!

Bericht#7 » 08 sep 2014, 18:05

Ik was voor mijn Honda voor de 4000 kilometerbeurt € 94,- kwijt.

Inderdaad uurloon is de grootste hap.
0 x

Gebruikersavatar
ben
STN Tourbuffel
Berichten: 1947
Contacteer:

Re: Service beurt 4000 km 175.90 euro!

Bericht#8 » 08 sep 2014, 18:48

ik denk dat ik een busje ga kopen :lol: en voor mezelf ga beginnen met servicebeurten geven door nederland bij stn leden heb gewerkt bij sanders groesbeek volgens mij kan ik daar leuk aan verdienen ;) als ik de prijzen hoor ik heb al veel verdiend door nooit bij een monteur te komen maar het zelf kan gelukkig :mrgreen: gr ben
0 x
Kymco g dink
Sym fiddle
Ford streetka

Gebruikersavatar
the riding man
Berichten: 287

Re: Service beurt 4000 km 175.90 euro!

Bericht#9 » 08 sep 2014, 19:10

1ste beurt Honda Integra: 278€ alstublieft! :o :shock: :?
Wat is er gedaan? Olie ververst, 2 filters vervangen en klepspeling nagekeken. Dat van die filters en de klepspeling heb ik trouwens bij de importeur zelf nagevraagt of dat wel klopt want ik voelde me enorm bedrogen. Maar dat klopt dus wel degelijk, ondertussen ook al van andere Integra rijders gehoord dat ze bij de eerste beurt die filters moesten vervangen maar niet dat de klepspeling werd nagekeken, is normaal pas op 12000km. Door de werkuren voor aan de klepspeling te komen blijf ik wel de duurste rekening hebben in vergelijking met de andere Integra bezitters (ik zit op het Integra forum en kan dus aardig vergelijken met mede eigenaars). Achteraf gezien voelde ik mij niet enkel bedrogen, maar ik ben ook effectief bedrogen.

Op mijn brommers en bromscooters betaalde ik nooit meer dan 100€ en dat was dan al voor een heel groot en compleet onderhoud met remblokjes en alles erbij.
0 x

Gebruikersavatar
HaagseTweet
Berichten: 1578

Re: Service beurt 4000 km 175.90 euro!

Bericht#10 » 09 sep 2014, 09:19

Ik kreeg wel mee vanuit de moto73 die ik voorheen las dat motorscooters toch vrij prijzig zijn in onderhoud, iets wat je zeker merkt als je redelijk veel kilometers maakt. Probleem is natuurlijk ook dat bij diverse modellen eerst veel plaatwerk moet worden verwijderd voordat men aan het werk kan.

Maar goed als je hem nieuw hebt gekocht zijn de stempeltjes in het boekje ook belangrijk dus dan moet je de prijs van een beurt voor een scooter of motorscooter maar zien als een soort garantiepremie waardoor je recht blijft hebben om te kunnen claimen.
0 x
Nu: Honda CBR1000F 1992
Voorheen:Peugeot Tweet 2015 R.I.P, Kymco Filly 50, Peugeot SV50, Honda SFX50 2-takt + Kawasaki ZZR-600

Social Media

   

Terug naar “Ervaringen met Dealers, Winkels, Leveranciers etc. (Reviews)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer