Grote beurt (10.000KM)

Forumregels
De in deze rubriek geschreven reviews betreffen de persoonlijke meningen en ervaringen van individuele leden en zijn niet representatief. Zowel de STN als haar Bestuur accepteren in deze geen verantwoordelijkheid noch aansprakelijkheid.
Gebruikersavatar
StierHerman
Voormalig STN Lid
Berichten: 1126

Re: Grote beurt (10.000KM)

Bericht#11 » 27 sep 2014, 11:19

ja ik heb het ook al vaker opgemerkt dat een beurtje bij een dealer best veel geld kost. als je het zelf kunt na de garantietermijn dan kun je een hoop geld in de zak houden máár regelmatig onderhoud aan je scooter bijft een must als je hem lang aan de rol wilt houden.

in je opsomming van de verrichte zaken kwam ik iets tegen dat typisch is voor de gd

a band schuin afgesleten


tijdens de laatste paar tourtjes is dat verschijnsel bij de gd jong en oud diverse keren zichtbaar geweest maar niet bij alle gd's en waar dat nou aan ligt :?: :?:
we hebben er nog geen vinger op kunnen leggen, alleen een nieuwe a.band :d

groet herman
0 x

Gebruikersavatar
Trucker49
STN Tourbuffel
Berichten: 3873

Re: Grote beurt (10.000KM)

Bericht#12 » 27 sep 2014, 11:38

Grensgeval schreef:Ja ik heb het ook al vaker opgemerkt dat een beurtje bij een dealer best veel geld kost. Als je het zelf kunt na de garantietermijn dan kun je een hoop geld in de zak houden máár regelmatig onderhoud aan je scooter bijft een must als je hem lang aan de rol wilt houden.

In je opsomming van de verrichte zaken kwam ik iets tegen dat typisch is voor de GD

a band schuin afgesleten


tijdens de laatste paar tourtjes is dat verschijnsel bij de GD jong en oud diverse keren zichtbaar geweest maar niet bij alle GD's en waar dat nou aan ligt :?: :?:
We hebben er nog geen vinger op kunnen leggen, alleen een nieuwe a.band :D

Groet Herman


Een dikke kont :lol: , zo vaak gezien als ik achter een GD reed.

Eenzijdige vering...het blijft een raadsel waarom de GD in 50 cc uitvoering geen dubbele vering heeft aan de achterkant ;)
0 x
Groeten van Cor

Kymco Bet & Win 2-takt vloeistof gekoeld sinds 2006

Afbeelding Afbeelding

Edwin de Eerste

Re: Grote beurt (10.000KM)

Bericht#13 » 27 sep 2014, 12:33

Trucker49 schreef:
Grensgeval schreef:Ja ik heb het ook al vaker opgemerkt dat een beurtje bij een dealer best veel geld kost. Als je het zelf kunt na de garantietermijn dan kun je een hoop geld in de zak houden máár regelmatig onderhoud aan je scooter bijft een must als je hem lang aan de rol wilt houden.

In je opsomming van de verrichte zaken kwam ik iets tegen dat typisch is voor de GD

a band schuin afgesleten


tijdens de laatste paar tourtjes is dat verschijnsel bij de GD jong en oud diverse keren zichtbaar geweest maar niet bij alle GD's en waar dat nou aan ligt :?: :?:
We hebben er nog geen vinger op kunnen leggen, alleen een nieuwe a.band :D

Groet Herman


Een dikke kont :lol: , zo vaak gezien als ik achter een GD reed.

Eenzijdige vering...het blijft een raadsel waarom de GD in 50 cc uitvoering geen dubbele vering heeft aan de achterkant ;)


Het lijkt mij heel sterk dat het van de éénzijdige vering komt.Hier in Heerenveen rijdt,net als ik,op een Peugeot Elystar.Alleen het verschil tussen deze man en ik,dat de man +120Kg.weegt en ik -90Kg.
Ik rij geregeld achter hem,en de achterwiel staat heel recht,en nee niet haaks,ten opzichte van het frame.
Ik ben daarom juist ook van mening dat dergelijke zaken bij de leverancier van Kymco moet worden aan gekaart.

Grtz E1
0 x

Gebruikersavatar
digi10
Berichten: 113

Re: Grote beurt (10.000KM)

Bericht#14 » 27 sep 2014, 12:44

Een achter band schuin afgesleten kan zijn dat men op een te zachte band rijd dat is in ieder geval bij mij gebeurd omdat mijn band langzaam leeg loopt dus er moeten voor de winter invalt nieuwe banden op.
Groetjes Hans
0 x

Edwin de Eerste

Re: Grote beurt (10.000KM)

Bericht#15 » 27 sep 2014, 17:42

Het is echter wel zo,dat meerdere mensen van STN last hebben van een schuin afgesleten achterband.Anders zou het immers aan weerzijden van de band sneller moeten afslijten bij een te lage banden spanning.

Grtz E1
0 x

Eric L

Re: Grote beurt (10.000KM)

Bericht#16 » 27 sep 2014, 17:56

Als je achterband schuin afslijt dan hangt je blok waarschijnlijk niet recht aan het (sub)frame.
0 x

Edwin de Eerste

Re: Grote beurt (10.000KM)

Bericht#17 » 27 sep 2014, 18:35

Eric L schreef:Als je achterband schuin afslijt dan hangt je blok waarschijnlijk niet recht aan het (sub)frame.


Dat heb je precies goed verwoord Eric ;)

Grtz E1
0 x

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Grote beurt (10.000KM)

Bericht#18 » 27 sep 2014, 18:38

nee hoor is niet zo het heeft wel met de vering te maken bekijk het maar als een touw die vering en dan als er teveel gewicht op drukt dus geen goede afstelling van de achterveer gaat die bij inslag doorbuigen wat dan resulteerd in het meer afnemen van loopvlak aan 1 kant ook worden de bochten dan naar ide kant een grotere belasting door de torsie krachten..
al met al juiste banden spanning juiste afstelling van de achter veer en een juiste verdeling van het gewicht
roelf
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Eric L

Re: Grote beurt (10.000KM)

Bericht#19 » 27 sep 2014, 18:45

Volgens jou visie zou dan het blok gaan torderen?
Daar geloof ik geen snars van.
Het blok is één geheel met het achterwiel eraan vast.
Het blok heeft 3 vaste beweegbare punten.
2 aan het frame en 1 aan de achterveer.
Het blok beweegt in zijn geheel op en neer.
Voor de rest, ik:
Afbeelding
0 x

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Grote beurt (10.000KM)

Bericht#20 » 27 sep 2014, 19:24

echt wel hij tordeerd op de ri=ubbers en op het frame geloof het of niet het is waar
nog sterker je kan het na bijvoorbeeld 6000km zien aan de kappen aan de binnenzijde vertonen ze dan slijt plekken
en een scooter tordeerd zowiezo meer als je denkt hoor eric..
moet ook anders breekt alles af..
roelf
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Social Media

   

Terug naar “Ervaringen met Dealers, Winkels, Leveranciers etc. (Reviews)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer