Hofland Motoren uit Amersfoort.....zéér klant onvriendelijk.

Forumregels
De in deze rubriek geschreven reviews betreffen de persoonlijke meningen en ervaringen van individuele leden en zijn niet representatief. Zowel de STN als haar Bestuur accepteren in deze geen verantwoordelijkheid noch aansprakelijkheid.
Gebruikersavatar
HaagseTweet
Berichten: 1578

Re: Hofland Motoren uit Amersfoort.....zéér klant onvriendel

Bericht#11 » 14 nov 2014, 12:28

ik denk overigens dat anno 2014 het helemaal niet meer zo fijn is om een bedrijf te hebben, zeker niet als je producten levert. Je kan natuurlijk als mens, ja ook de ondernemer is maar een mens, een keer een slechte dag hebben en vervolgens wordt je door het slijk gehaald op social media tegenwoordig. En de onderneming kan geen wederhoor laten horen.

Dit staat even los van het verhaal van Tonny want dat klinkt zeker niet klantvriendelijk, verre van zelfs. Maar het zou wellicht wel zo moeten zijn dat 1 slechte review niet gelijk moet leiden tot een afkeuring van dit bedrijf (misschien is het andere personeel wel super klantvriendelijk in de winkel of de werkplaats. Pas na meerdere slechte reviews kan er structureel iets aan de hand zijn en dan is het interessant om met het bedrijf in gesprek te gaan. Wellicht was het ook interessant om eens na te vragen hoe vaak zij gevallen krijgen waar de mensen het product zelf wel kapot hebben gemaakt en proberen op garantie te verhalen. Ik vrees helaas meer dan ons lief is. Hetzelfde dat nette mensen tegenwoordig massaal de reisverzekeringen oplichten en noem maar op. Helaas gedraagt de klant zich tegenwoordig vaak ook als een zonnekoning.

In het geval van Tonny blij dat de helm wel weer gerepareerd is, zonde van de manier waarop het is gegaan, kan me goed voorstellen dat zoiets je diep raakt en dat je bloed dan gaat koken :(
0 x
Nu: Honda CBR1000F 1992
Voorheen:Peugeot Tweet 2015 R.I.P, Kymco Filly 50, Peugeot SV50, Honda SFX50 2-takt + Kawasaki ZZR-600

Gebruikersavatar
Jo&Marian
Berichten: 1112

Re: Hofland Motoren uit Amersfoort.....zéér klant onvriendel

Bericht#12 » 14 nov 2014, 13:49

HaagseTweet schreef:ik denk overigens dat anno 2014 het helemaal niet meer zo fijn is om een bedrijf te hebben, zeker niet als je producten levert. Je kan natuurlijk als mens, ja ook de ondernemer is maar een mens, een keer een slechte dag hebben en vervolgens wordt je door het slijk gehaald op social media tegenwoordig. En de onderneming kan geen wederhoor laten horen.

Dit staat even los van het verhaal van Tonny want dat klinkt zeker niet klantvriendelijk, verre van zelfs. Maar het zou wellicht wel zo moeten zijn dat 1 slechte review niet gelijk moet leiden tot een afkeuring van dit bedrijf (misschien is het andere personeel wel super klantvriendelijk in de winkel of de werkplaats. Pas na meerdere slechte reviews kan er structureel iets aan de hand zijn en dan is het interessant om met het bedrijf in gesprek te gaan. Wellicht was het ook interessant om eens na te vragen hoe vaak zij gevallen krijgen waar de mensen het product zelf wel kapot hebben gemaakt en proberen op garantie te verhalen. Ik vrees helaas meer dan ons lief is. Hetzelfde dat nette mensen tegenwoordig massaal de reisverzekeringen oplichten en noem maar op. Helaas gedraagt de klant zich tegenwoordig vaak ook als een zonnekoning.

In het geval van Tonny blij dat de helm wel weer gerepareerd is, zonde van de manier waarop het is gegaan, kan me goed voorstellen dat zoiets je diep raakt en dat je bloed dan gaat koken :(



Helemaal mee eens!!!!!
0 x
Als het niet gaat zoals het moet....dan moet het maar zoals het gaat!

TK E

Re: Hofland Motoren uit Amersfoort.....zéér klant onvriendel

Bericht#13 » 14 nov 2014, 18:34

Wel is het zo dat zij wisten dat het testmodel niet verkocht had mogen worden.......zij behoren die terug te sturen naar de leverancier........echter een eerlijke verkoper had moeten melden dat dit een test model was waar géén garantie op staat......en eigenlijk niet verkocht had mogen worden......zij hebben dit mij niet gemeld........via een omweg ben ik erachter gekomen dat zij eigenlijk dit aan mij hadden moeten vermelden van " je mag hem kopen maar dan heb je geen garantie"
Uiteraard als zij dat hadden gezegd dan had ik de helm nóóit gekocht........ik vind dit gewoon klanten bedriegen en dat hebben ze dus gedaan.......leuk ik heb nu een helm en die eigenlijk versleten is en er staat geen garantie op........en geld terug geven pijnst hij niet over.........
En dan ook nog die gebeurtenis gisteren kan ik alleen maar concluderen dat deze winkel de intentie heeft om te verkopen en daar blijft het bij.........of te wel in 10 jaar gauw groot worden en dan de zaak verkopen........
Hollands gezegd is dit gewoon een k.tbedrijf........
TK E
0 x

Eric L

Re: Hofland Motoren uit Amersfoort.....zéér klant onvriendel

Bericht#14 » 14 nov 2014, 18:48

Tja Tonny, alles en de hele wereld draait maar om 1 ding en dat is dat vervloekte geld.
Komen ze te kort, hoppa weer een bedrijf failliet.
Zo las ik vandaag een stuk op NOS teletekst.
Bij ABN Amro verdwijnen tot 2018 650 tot 1000 voltijd banen terwijl ze het afgelopen kwartaal 383 miljoen, ja je leest het goed, 383 miljoen winst gemaakt hebben.
Lees en huiver.

Afbeelding
0 x

Gebruikersavatar
HaagseTweet
Berichten: 1578

Re: Hofland Motoren uit Amersfoort.....zéér klant onvriendel

Bericht#15 » 14 nov 2014, 19:03

TK E schreef:Wel is het zo dat zij wisten dat het testmodel niet verkocht had mogen worden.......zij behoren die terug te sturen naar de leverancier........echter een eerlijke verkoper had moeten melden dat dit een test model was waar géén garantie op staat......en eigenlijk niet verkocht had mogen worden......zij hebben dit mij niet gemeld........via een omweg ben ik erachter gekomen dat zij eigenlijk dit aan mij hadden moeten vermelden van " je mag hem kopen maar dan heb je geen garantie"
Uiteraard als zij dat hadden gezegd dan had ik de helm nóóit gekocht........ik vind dit gewoon klanten bedriegen en dat hebben ze dus gedaan.......leuk ik heb nu een helm en die eigenlijk versleten is en er staat geen garantie op........en geld terug geven pijnst hij niet over.........
En dan ook nog die gebeurtenis gisteren kan ik alleen maar concluderen dat deze winkel de intentie heeft om te verkopen en daar blijft het bij.........of te wel in 10 jaar gauw groot worden en dan de zaak verkopen........
Hollands gezegd is dit gewoon een k.tbedrijf........
TK E


Ik weet niet of je toen bij wijze van spreke de zaterdag hulp had die dit niet wist en niet kon weten, en zolang jij de volle prijs voor de 900 hebt betaald mocht jij er in ieder geval vanuit gaan dat jij gewoon een normale helm hebt gekocht tegen de normale verkoopprijs en dus mocht je er redelijkerwijs vanuit gaan dat jij gewoon een helm met garantie hebt.

Hij is overigens niet zozeer versleten maar je hebt wel een demo model gekocht en net als bij een auto zou je daar eigenlijk een korting op moeten krijgen. Overigens begrijp ik dat je ter vervanging een flinke korting op de 910 hebt gekregen of begrijp ik je verhaal verkeerd?

Even afgezien van de motorzaak, valt me ook op dat je merk helm misschien ook eens besproken mag worden. Als ik dat zo lees heb je met twee verschillende modellen in korte tijd toch fabricage problemen gehad? Lijkt mij ook geen goede reclame voor het merk.
0 x
Nu: Honda CBR1000F 1992
Voorheen:Peugeot Tweet 2015 R.I.P, Kymco Filly 50, Peugeot SV50, Honda SFX50 2-takt + Kawasaki ZZR-600

Gebruikersavatar
Anton-1962
Voormalig STN Lid
Berichten: 382

Re: Hofland Motoren uit Amersfoort.....zéér klant onvriendel

Bericht#16 » 14 nov 2014, 19:17

Ik begrijp de reactie van tonny helemaal,je bent klant dus hoort het personeel de klant netjes te behandelen in wat voor vorm dan ook.
Voor de rest niet te veel drukte overmaken tonny,dit adres gewoon schrappen.
Gr. Anton
0 x
Afbeelding Afbeelding

TK E

Re: Hofland Motoren uit Amersfoort.....zéér klant onvriendel

Bericht#17 » 14 nov 2014, 20:23

Arvid.....
Ik heb alles bij de eigenaren zelf gekocht....het betreft 2 broers.......en ter vervanging heb ik via de leverancier een helm kunnen kopen voor een schappelijke prijs......deze moest ik uiteraard wel bij Hofland halen......en bij het ophalen is er kenbaar gemaakt dat hun het er niet mee eens waren en dat hun zelf die stap nooit zouden doen........voor mij zelf had ik op dat moment......Ok jullie zien mij nooit meer maar als dan de Exo 500 stuk gaat en hier staat gewoon 3 jaar garantie (vanuit America) dan heb ik zoiets van....gewoon repareren waar ik recht op heb.......
tevens heb ik ook de leverancier gebeld en hier heb ik ook een pittig gesprek mee gehad........die wilde namelijk geen garantie geven terwijl dit toch echt wettelijk verplicht is.......hier zijn we na 30 min eruit gekomen en toen is er besloten dat ik de Exo910 kon kopen voor 90 euro (kost normaal 229 euro....)

maar goed beetje bij beetje kom ik weer tot de orde........de muziek nu op mijn kamertje staat voluit en zo laad ik mij eigen weer een beetje op..........Tja het leven van een tourbuffeltje gaat soms niet over rozen........
waar heb ik dat toch eerder gehoord.......hahaha
TK E
0 x

Stephan

Re: Hofland Motoren uit Amersfoort.....zéér klant onvriendel

Bericht#18 » 14 nov 2014, 20:52

Ik ondersteun het verhaal van Arvid wel. Een medewerker hoeft niet perse te betekenen dat de hele zaak "slecht" is.
Echter ken ik dit verhaal van Tonny en loopt het al wat langer. Het is bij voorbaat al beschamend dat de eigenaren van de zaak iets verkopen wat eigenlijk niet voor de verkoop bedoeld is.
Dit heb ik zelf mee gemaakt bij een Bang & Olufsen Centre waar ik gewerkt heb. Een beschadigde showroom model van een voet van een hi-fi installatie werd als "nieuw" neergezet bij een klant (met de beschadiging naar de muurkant). En dat was door de eigenaar zelf.

Dus slechte bedrijven zijn er gewoon, kijk naar het onlangs failliet verklaarde Tutti Bella in Almere.

Ondanks dat ben ik het wel eens met Tonny dat een medewerker (die toch het visitekaartje is van een bedrijf) zich niet op deze wijze uitlaat naar klanten.
0 x

TK E

Re: Hofland Motoren uit Amersfoort.....zéér klant onvriendel

Bericht#19 » 14 nov 2014, 21:29

Stephan.....het betreft één van de eigenaren zelf......de medewerkers die daar werkten stonden ook met hun oren te klapperen van hoe de eigenaar zelf bezig was.........deze jongen zag toen dat het schroefje wel eens kon zijn.......dit bleek dus ook het geval.....

Tot nu toe ben ik heel schappelijk geweest zelfs na al die beschuldigingen die echt totaal nergens op sloegen kwam hij ineens met zijn hand en zoiets van zand erover........ik heb zijn excuses aanvaart onder voorbehoud met de mededeling dat hij echt zal moeten geloven dat ik en ook Casper écht zuinig op onze spullen zijn..........
wel is het zo dat hij zijn eigen glazen heeft ingegooid..........
Mond op Mond reclame is zeer machtig..........

TK E
0 x

Stephan

Re: Hofland Motoren uit Amersfoort.....zéér klant onvriendel

Bericht#20 » 14 nov 2014, 21:33

Dan had ik het niet goed gelezen Ton... :roll:

Als een dergelijke reactie van de eigenaar komt dan zou ik er ook klaar mee zijn.
Her gaat dan blijkbaar (nog) te goed bij dit bedrijf....
0 x

Social Media

   

Terug naar “Ervaringen met Dealers, Winkels, Leveranciers etc. (Reviews)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer