Scooterservice Apeldoorn, NIET DOEN !

Forumregels
De in deze rubriek geschreven reviews betreffen de persoonlijke meningen en ervaringen van individuele leden en zijn niet representatief. Zowel de STN als haar Bestuur accepteren in deze geen verantwoordelijkheid noch aansprakelijkheid.
Gebruikersavatar
Marc
Berichten: 818

Scooterservice Apeldoorn, NIET DOEN !

Bericht#1 » 01 dec 2014, 11:22

Mijn ervaring met AGM dealer ScooterService Apeldoorn

Positief:
Goede inruilprijs

Negatief:
- Geen demo om op te rijden
- Enkele malen moeten vragen om een vrijwaring van de oude scooter
- Aflevering 2 dagen vertraagd zonder kennisgeving
- Op de aankoopfactuur staat geen factuurnummer
- Probleem met stuurslot niet verholpen bij 500 beurt ("helpt toch niet zo'n stuurslot")
- Geen factuur bij 500 beurt
- Ik werd niet serieus genomen bij mijn klacht over sterke vibraties in de scooter, er werd niet
gestopt met werken aan een scooter tijdens mijn verhaal en er werd niet de moeite genomen om
proef te rijden. ("niets aan te doen, leer er maar mee leven. Sommige mensen horen ook alles")

Tijdens een controle door mij zelf bleek na het verwijderen van de helmbak:
- CDI bengelde los aan de bedrading (Vervangen door de dealer door een 60km/h uitvoering)
- De automatische benzinekraan klapperde los aan de steun, bevestigingsboutje was dolgedraaid,
waarschijnlijk in de fabriek al gebeurd. De benzineleiding was door het klapperen van de kraan tot
aan het benzinefilter uit de steuntjes geraakt, het filter klapperde op een plastic kap.
- Ik heb door bovenstaande mijn twijfels over de kwaliteit van de afleveringsbeurt.

Conclusie: Ik ga er NOOIT meer naar toe. Het zijn op zich 2 aardige jongetjes maar er mist een flink stuk professionaliteit. Net iets teveel prutswerk. En geen service bij een waarschijnlijk wat moeilijke garantieklacht. Zo'n dealer voegt aan het merk AGM helaas niet veel toe.
Laatst gewijzigd door Marc op 13 dec 2014, 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Groeten van Marc & Nel

Piaggio MP3 500 HPE (2021-)
Kymco New Dink (2015- 2021)
AGM VX50 (2014-2015)
Aprillia Habana (2000-2014)
Solex Oto (1983- )
Yamaha DT 50 (1982-1985)
Tomos 4 TL (1981-1982)

Langste rit solo op 1 dag: 473 km (09-08-2015)
Langste rit met Nel achterop op 1 dag: 346 km (24-07-2016)

Eric L

Re: Scooterservice Apeldoorn

Bericht#2 » 01 dec 2014, 12:10

Hallo Marc.

Nu vind ik dat AGM geen klasse scooters bouwt.
Wel mooie modellen in het assortiment vind ik maar de kwaliteit is toch wel van een low budget scooter.
Zo heeft mijn buurman een AGM retro model snor scooter. (vorig jaar nieuw gekocht)
Die stuurde op bepaalde punten heel zwaar.
Bleek dat er vanaf fabriek af een lager scheef in het frame geperst zat.
Dit is door de dealer http://www.k2wielers.nl/ opgelost door hem een nieuwe scooter te geven.

De ene dealer is de andere niet.
Ga eens opzoek naar een andere AGM dealer en leg daar je problemen voor.
Hoor wat zij eraan kunnen doen.

Groet Eric
0 x

René K

Re: Scooterservice Apeldoorn

Bericht#3 » 01 dec 2014, 16:59

Vervelend Marc, maar wel moedig en eerlijk om zulke ervaringen te schrijven
op het forum, de meeste mensen lopen niet te koop met eventuele problemen.
Aardige jongens,...ja,... dat zijn ze allemaal, maar daar koop ik niets voor, liever
minder aardig maar de problemen oplossen. Nu maar eventueel een goede monteur
zoeken maar dan kost het wel geld, maar dat zou ik er wel voor over hebben als het
niet anders kan.

Gr. René
0 x

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: Scooterservice Apeldoorn

Bericht#4 » 01 dec 2014, 17:41

Neem eens contact op met Antiloop 2wielers in Wezep...
Ook AGM dealer en een stuk serieuzer...
0 x

TK E

Re: Scooterservice Apeldoorn

Bericht#5 » 01 dec 2014, 20:04

Uiteraard vind ik het goed dat je de negativiteit van een dealer meld......en ik vermoed ook dat dit soort dealers alleen maar snel rijk willen worden.......jammer voor jou dat dit zo heeft moeten lopen........
Succes met het vinden van een goede dealer.....anders een mail sturen naar AGM en de klacht voorleggen wat jou is overkomen.......misschien weten hun wel goede dealers / oplossing........
TK E
Laatst gewijzigd door TK E op 02 dec 2014, 05:48, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

Gebruikersavatar
Rob2013
STN Tourbuffel
Berichten: 170

Re: Scooterservice Apeldoorn

Bericht#6 » 01 dec 2014, 21:33

Je moet hoedanook richting AGM communiceren. Het is tenslotte een AGM Dealer en als er meer van dit soort klachten zijn,
gaat AGM er echt wel iets meedoen.
0 x
Persoonlijk afstandenrecord:

2014 - Maasduinen & Utrechtse Heuvellandweekend - 424 km
2014 - Zwarftocht Achterhoek (Eindhoven - Nijmegen - Doesburg - Achter Drempt - Tour - Emmerich - Kleve - Gennep - Gemert - Eindhoven) - 343 km
2015 STN Jaarmeeting 2015 (Eindhoven - Boxtel - Gorinchem - Woerden - De Hoef - IJsselstein - Vianen - Den Bosch - Boxtel - Eindhoven) - 319 km
2014 - Posbankrit (Eindhoven - Posbank - Eerbeek - Bronsbeek - Didam - Emmerich - Gennip - Gemert - EIndhoven) - 296 km
2014 - Eindhoven (via Weert - Wessem - Susteren - Beek - Hulsberg - Klimmen - Wijlre ) - Gulpen vv - 230 km
2012 - Eindhoven - Wijk bij Duurstede vv - 210 km
1994 - Eindhoven - Maastricht - Eupen - Spa - Echternach - Grevenmacher - 290 km

Afbeelding

Gebruikersavatar
Marc
Berichten: 818

Re: Scooterservice Apeldoorn, NIET DOEN !

Bericht#7 » 13 dec 2014, 19:37

Marc schreef:Mijn ervaring met AGM dealer ScooterService Apeldoorn

Negatief:
- Ik werd niet serieus genomen bij mijn klacht over sterke vibraties in de scooter, er werd niet
gestopt met werken aan een scooter tijdens mijn verhaal en er werd niet de moeite genomen om
proef te rijden. ("niets aan te doen, leer er maar mee leven. Sommige mensen horen ook alles")

Tijdens een controle door mij zelf bleek na het verwijderen van de helmbak:
- CDI bengelde los aan de bedrading (Vervangen door de dealer door een 60km/h uitvoering)
- De automatische benzinekraan klapperde los aan de steun, bevestigingsboutje was dolgedraaid,
waarschijnlijk in de fabriek al gebeurd. De benzineleiding was door het klapperen van de kraan tot
aan het benzinefilter uit de steuntjes geraakt, het filter klapperde op een plastic kap.
- Ik heb door bovenstaande mijn twijfels over de kwaliteit van de afleveringsbeurt.

Conclusie: Ik ga er NOOIT meer naar toe. Het zijn op zich 2 aardige jongetjes maar er mist een flink stuk professionaliteit. Net iets teveel prutswerk. En geen service bij een waarschijnlijk wat moeilijke garantieklacht. Zo'n dealer voegt aan het merk AGM helaas niet veel toe.


Ondertussen zijn de vibratieproblemen verholpen door een nieuwe achterste poelie te monteren. De (AGM) dealer die deze reparatie heeft uitgevoerd merkte ook op dat er niet veel aandacht aan de nulbeurt was besteed.

SCOOTERSERVICE APELDOORN? LAAT MAAR ZITTEN!
0 x
Groeten van Marc & Nel

Piaggio MP3 500 HPE (2021-)
Kymco New Dink (2015- 2021)
AGM VX50 (2014-2015)
Aprillia Habana (2000-2014)
Solex Oto (1983- )
Yamaha DT 50 (1982-1985)
Tomos 4 TL (1981-1982)

Langste rit solo op 1 dag: 473 km (09-08-2015)
Langste rit met Nel achterop op 1 dag: 346 km (24-07-2016)

TK E

Re: Scooterservice Apeldoorn, NIET DOEN !

Bericht#8 » 14 dec 2014, 09:29

En begrijp ik nu dat je een nieuwe dealer heb gevonden???
0 x

Gebruikersavatar
Kymcopeoples
Voormalig STN Lid
Berichten: 2699

Re: Scooterservice Apeldoorn, NIET DOEN !

Bericht#9 » 14 dec 2014, 09:33

Het blijft jammer dat bedrijven alleen maar willen verkopen en bij de "nazorg" dan nihil is.
Gelukkig heb je een nieuwe "partner" daarin gevonden.
Nu hopen dat het zo blijft.....
0 x
Groet uit Soesterberg, Eric

René K

Re: Scooterservice Apeldoorn, NIET DOEN !

Bericht#10 » 14 dec 2014, 09:36

Ik zou geen persoonlijke confrontatie aangaan maar een kopie van de
rekening in de bus doen met een verslagje erbij dat alle problemen opgelost zijn
door een andere dealer en dat ze vriendelijk bedankt worden. 8-)
Ze zullen het vast wel lezen.

Gr. René
0 x

Social Media

   

Terug naar “Ervaringen met Dealers, Winkels, Leveranciers etc. (Reviews)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer