Taxatie kosten

Forumregels
De in deze rubriek geschreven reviews betreffen de persoonlijke meningen en ervaringen van individuele leden en zijn niet representatief. Zowel de STN als haar Bestuur accepteren in deze geen verantwoordelijkheid noch aansprakelijkheid.
Gebruikersavatar
yassin1990
Berichten: 31

Taxatie kosten

Bericht#1 » 04 apr 2015, 18:50

Mijn scooter is helaas om gevallen daar de forse wind, en nu heb ik een paar krasjes op mijn scooter.
Nou had ik het laten taxeren voor de verzekering, en krijg ik te horen als ik het niet laat repareren dat het 10% van het totaal bedrag kost ?

Nou heeft hij paar foto's gemaakt en een rapport gemaakt de kosten daarvoor als ik het niet bij hem laat repareren bijna 125 euro voor nog geen half uur werk ? is dat normaal ?

De scooter zelf in nog rijdbaar alleen zitten er krasjes mijn plan was ik neem gewoon 1250 euro van de verzekering -250 euro eigen risico dus 1000 euro en dan spuit ik de scooter voor rond de 300 a 400 euro en hou ik zelf nog een flink bedrag over.

maar nu hoor ik ook nog taxatie kosten van 125 euro dat vindt ik echt belachelijk, voor een half uurtje werk
kan het zijn dat ik ergens anders goedkoper ben of is dit gewoon de gang van zaken ?
0 x
Kymco Downtown 300i ABS 2011

Flevolander58

Re: Taxatie kosten

Bericht#2 » 04 apr 2015, 19:01

dit is een normale gang van zaken maar volgens mij kun je die kosten wel op de verzekering verhalen en komen boven op het schade bedrag
ik weet ook niet wat voor verzekering je hebt maar 250 euro is best wel veel de meeste zitten op de helft van dit bedrag dus dat zou ik ook eens in overweging nemen
nog een vraag is de schade getaxeerd op 1250 euro want je heb het over een paar krasjes?
0 x

Gebruikersavatar
Kymcopeoples
Voormalig STN Lid
Berichten: 2699

Re: Taxatie kosten

Bericht#3 » 04 apr 2015, 19:07

Ja dat is normaal.
Als je de schade laat maken worden deze kosten verrekend en als je de schade niet laat repareren moet je dat zien als waardevermindering
0 x
Groet uit Soesterberg, Eric

Social Media

   

Terug naar “Ervaringen met Dealers, Winkels, Leveranciers etc. (Reviews)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer